2019-03-19, 23:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Det är från "Arrest paperwork", datum 01/08/2019: bild

Men var är din källa till "råkade snudda"?

Det står inte »smekte«, det står »rörde avsiktligt«.

Om du sedan läser mitt inlägg där det står »råkade snudda« så märker du att jag översätta ordet vidrörde som den jag citerade hade använt och överdrivit dess egentliga innebörd.
Citera
2019-03-19, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tidnningsartikeln är ju i vanlig ordning så illa skriven att man skrattar:

Jaha och var är hit då?

Är det Bengt Grive som gjort färgkartan? Ljusblå säger man på svenska.

Hur var det nu med att »klädseln ska inte ha någon betydelse«?

Ha. Bengt Grive. Klassiskt. Bebisblå är svengelska. Baby blue är ungefär MFFs färger. Alltså mycket ljusblått.
Citera
2019-03-19, 23:52
Medlem
Var har Expressen fått tag på denna info? De brukar endast förmedla det vi kan hitta på Broward sajten.
Citera
2019-03-19, 23:56
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Det står inte »smekte«, det står »rörde avsiktligt«.

Om du sedan läser mitt inlägg där det står »råkade snudda« så märker du att jag översätta ordet vidrörde som den jag citerade hade använt och överdrivit dess egentliga innebörd.

Så här står det i förhöret:
"[Bosse] then intentionally touched [pojkens] penis over his clothing using the palm of his hand. [Pojken] described the touching as a back and forth motion on his penis."
"Bosse lade avsiktligen sin handflata på pojkens penis, och rörde handen fram och tillbaka på penisen."

Påstår du att detta egentligen ska översättas till "snuddade vid" ?
Citera
2019-03-20, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashflr
Var har Expressen fått tag på denna info? De brukar endast förmedla det vi kan hitta på Broward sajten.

Dom har en kille nere igen, trodde väl dom skulle träffa Bosse i rätten måndags. Han fick iallafall reda på adressen till ett av BO. Vet ej hur, det borde väl vara sekretessbelagt? Med tanke på att han skriver "bebisblå" borde ju indikera på att han inte är ett av Expressens stjärnskott direkt. Han har förut tagit allt direkt från Broward Clerk så jag undrar om inte adressen kan finnas där av misstag ändå.
Citera
2019-03-20, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billion8
Dom har en kille nere igen, trodde väl dom skulle träffa Bosse i rätten måndags. Han fick iallafall reda på adressen till ett av BO. Vet ej hur, det borde väl vara sekretessbelagt? Med tanke på att han skriver "bebisblå" borde ju indikera på att han inte är ett av Expressens stjärnskott direkt. Han har förut tagit allt direkt från Broward Clerk så jag undrar om inte adressen kan finnas där av misstag ändå.

Vi visste att Bosse inte skulle dyka upp, eftersom han skrev på en waiver of appearance at pretrial conferences den 28e januari. Adressen är en offentlig handling som man hittar på Broward sajten eftersom han måste söka tillstånd att ändra hemadressen. Det måste han göra fortfarande, så han sitter kvar på ESA tills vidare. Kolla 22 jan, notice of change of address.

Men det här med bebisblå byxor finns inte i någon offentlig handling, tror jag. Så journalisten måste ha pratat med fru Gonzalez.

Jag undrar om advokat Grinberg har för mycket annat på gång och har inte lagt ner tid på det här med fallet Bo Hansson.
Citera
2019-03-20, 05:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Så här står det i förhöret:
"[Bosse] then intentionally touched [pojkens] penis over his clothing using the palm of his hand. [Pojken] described the touching as a back and forth motion on his penis."
"Bosse lade avsiktligen sin handflata på pojkens penis, och rörde handen fram och tillbaka på penisen."

Påstår du att detta egentligen ska översättas till "snuddade vid" ?

Jag vet inte hur du läser den text som förmedlas till dig, men jag gör ett nytt försök:

Du skrev »smekte«. Det var en illasinnad och medveten förvridning.

Jag översatte en annan medlems ord i ett tidigare inlägg, nämligen ordet »vidrörde«, där den medlemenn inte hade förstått ordets betydelse.

Jag har således inte påstått något annat än att du gjorde en felaktig översättning. I det meddelande jag skrev som du citerade ser du allt detta och du ser också vad jag menar. Det ska inte vara »smekte« det ska vara »rörde vid«

Sedan är det ju så att detta är vad anmälan innehåller. Det kan vara en tolkning eller en medveten övertolkning eftersom det inte är klarlagt rent juridiskt vad som anses ha skett.
Citera
2019-03-20, 15:03
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Du skrev »smekte«. Det var en illasinnad och medveten förvridning.

Jag vidhåller att "smekte" är en korrekt översättning av pojkens vittnesmål.

Lägger du din handflata på en persons skrev, och sedan rör handflatan fram och tillbaka i ett sexuellt syfte, då kan det kallas för en smekning. Pojken påstår alltså att han uppfattade det som att Bosse smekte hans penis.

Sen kan ju pojken missuppfattat situationen eller till och med blåljuga. Då har det inte inträffat en smekning. Men det är en annan diskussion.

Citat:
Jag översatte en annan medlems ord i ett tidigare inlägg, nämligen ordet »vidrörde«, där den medlemenn inte hade förstått ordets betydelse.

Jag har således inte påstått något annat än att du gjorde en felaktig översättning. I det meddelande jag skrev som du citerade ser du allt detta och du ser också vad jag menar.

Du har själv skrivit att Bosse "snuddade" vid pojken:

Citat:
Jag åsyftar egentligen blott och bart det absurda i att en misstanke om en enskild händelse där någon påstås ha snuddad vid skrevet utanpå byxorna på allvar relateras till 15 års fängelse.
Citera
2019-03-20, 15:27
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Vi visste att Bosse inte skulle dyka upp, eftersom han skrev på en waiver of appearance at pretrial conferences den 28e januari. Adressen är en offentlig handling som man hittar på Broward sajten eftersom han måste söka tillstånd att ändra hemadressen. Det måste han göra fortfarande, så han sitter kvar på ESA tills vidare. Kolla 22 jan, notice of change of address.

Nu laggar väl ofta registreringen av dokument med några dagar, så Bosse kan ju ha flyttat redan?

Citat:
Men det här med bebisblå byxor finns inte i någon offentlig handling, tror jag. Så journalisten måste ha pratat med fru Gonzalez.

Ja, har inte heller sett den uppgiften någonstans i dokumenten. Det är väl inte otroligt att mamman var i domstolen i måndags, och journalisten haffade henne då?

Citat:
Jag undrar om advokat Grinberg har för mycket annat på gång och har inte lagt ner tid på det här med fallet Bo Hansson.

Påstods det inte nånstans här i tråden att advokaten inte fått fullt betalt av Bosse?

Annars fattar man ju inte riktigt vad Bosse skulle vinna på att dra ut på processen? Han vill väl hem så fort det går? Är han beredd att göra en plea bargain så har han haft mer än två månader på sig nu?

Vad skulle advokaten kunna gräva fram till Bosses fördel? 100 st andra trettonåringar som vittnar om hur snäll han är?

Åklagaren lär väl bli allt mindre benägen att gå med på en plea bargain i takt med att det lagts allt mer tid på att förbereda för en rättegång?
Citera
2019-03-20, 17:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jag vidhåller att "smekte" är en korrekt översättning av pojkens vittnesmål.
¨
Ja det gör du säkert, men det är fel.

Citat:
Du har själv skrivit att Bosse "snuddade" vid pojken:

Nej, jag har skrivit att det är absurt att prata om 15 års fängelse för att snudda vid någon. Det är lagen jag kritiserar.
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-03-20 kl. 17:45.
Citera
2019-03-20, 22:14
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ja det gör du säkert, men det är fel.

Jag får medhåll från andra i tråden att Bosse påstås ha "smekt" pojken:

Citat:
Är Bosse H:s påstådda smekning på byxans utsida [...]

Men tycker du att de är idioter likt mig så kan vi släppa det spåret?

"Snuddning":

Citat:
Nej, jag har skrivit att det är absurt att prata om 15 års fängelse för att snudda vid någon. Det är lagen jag kritiserar.

Nej, du sammanfattade anklagelsen mot Bosse som att han hade snuddat vid pojken:

Citat:
Jag åsyftar egentligen blott och bart det absurda i att en misstanke om en enskild händelse där någon påstås ha snuddad vid skrevet utanpå byxorna på allvar relateras till 15 års fängelse.

Kul att se dina inlägg som använder allt från "snudda" till "smekte", utan att du vill kännas vid det efteråt...

Min poäng med detta spåret är att Bosse är anklagad för mycket mer än att bara ha råkat snudda vid pojken. Det hade man kunnat ursäkta med att det var en ren olycka utan uppsåt. Men ska man tro på pojkens berättelse så har Bosse varit en efterhängsen tafsare.

Om det är sant eller om det kan bevisas är ju en annan historia. Men i Sverige blir folk ofta dömda mot sitt nekande i såna här ord-mot-ord situationer.

Straffskalan är väldigt mycket hårdare än i Sverige. Dessutom är domaren tvungen att matematiskt räkna ut ett minimi-straff som han inte kan gå under. I Bosses fall rör det sig om ca 4-10 år som lägsta straff (länk). Det enda godtagbara undantaget för Bosse är en plea bargain om jag läst rätt.

Med tanke på att åklagare och polis nu lagt en massa jobb under två månader på att förbereda rättegången så verkar det allt mindre troligt att Bosse får en plea bargain. Bosse verkar ju dessutom vara den tjuriga typen som minsann inte ska gå med på att erkänna nåt han inte gjort.

Summa summarum blir jag inte jätteförvånad om det går hela vägen till rättegång där det slutar med fällande dom, och ett mångårigt fängelsestraff.
Citera
2019-03-20, 23:55
Medlem
Citat:
Summa summarum blir jag inte jätteförvånad om det går hela vägen till rättegång där det slutar med fällande dom, och ett mångårigt fängelsestraff.

Vilket slut i så fall på ett sånt händelserikt liv han haft. En av Sveriges mest kända sportjournalister och kommentatorer genom tiderna slutar sina dagar i ett amerikanskt fängelse.
Bosse är ju också en skicklig skribent och en skarp betraktare eller har åtminstone varit det. Han kanske fördriver dagarna med att skriva en bok om vad som hänt honom därborta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in