Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Ja det gör du säkert, men det är fel.
Jag får medhåll från andra i tråden att Bosse påstås ha "smekt" pojken:
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Är Bosse H:s påstådda smekning på byxans utsida [...]
Men tycker du att de är idioter likt mig så kan vi släppa det spåret?
"Snuddning":
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Nej, jag har skrivit att det är absurt att prata om 15 års fängelse för att snudda vid någon. Det är lagen jag kritiserar.
Nej, du sammanfattade anklagelsen mot Bosse som att han hade snuddat vid pojken:
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Jag åsyftar egentligen blott och bart det absurda i att en misstanke om en enskild händelse där någon påstås ha snuddad vid skrevet utanpå byxorna på allvar relateras till 15 års fängelse.
Kul att se dina inlägg som använder allt från "snudda" till "smekte", utan att du vill kännas vid det efteråt...
Min poäng med detta spåret är att Bosse är anklagad för mycket mer än att bara ha råkat snudda vid pojken. Det hade man kunnat ursäkta med att det var en ren olycka utan uppsåt. Men ska man tro på pojkens berättelse så har Bosse varit en efterhängsen tafsare.
Om det är sant eller om det kan bevisas är ju en annan historia. Men i Sverige blir folk ofta dömda mot sitt nekande i såna här ord-mot-ord situationer.
Straffskalan är väldigt mycket hårdare än i Sverige. Dessutom är domaren tvungen att matematiskt räkna ut ett minimi-straff som han inte kan gå under. I Bosses fall rör det sig om ca 4-10 år som lägsta straff (
länk). Det enda godtagbara undantaget för Bosse är en plea bargain om jag läst rätt.
Med tanke på att åklagare och polis nu lagt en massa jobb under två månader på att förbereda rättegången så verkar det allt mindre troligt att Bosse får en plea bargain. Bosse verkar ju dessutom vara den tjuriga typen som minsann inte ska gå med på att erkänna nåt han inte gjort.
Summa summarum blir jag inte jätteförvånad om det går hela vägen till rättegång där det slutar med fällande dom, och ett mångårigt fängelsestraff.