Citat:
Ursprungligen postat av
lillskrot
Njaej. Jag tycker att jag tydliggjort min tes. Den är allomfattande, en ekonomisk könsseparation rakt av. För att undvika missförstånd, ofrivilliga hallickar osv. Ni blir självständiga ekonomiskt på riktigt.
Måste posta denna dubbelrecension av litteratur som berör detta ämne, dråpligt rolig som vanligt Jens. Läs den prussiluskan;
https://jensganman.wordpress.com/2018/12/03/ratt-vardegrund-en-karlekshistoria/
Du pratar om ekonomi. Absolut, skilj ekonomin mellan könen om det skulle hjälpa.
Pengar är inte lycka förstör du, inte för de som inte behöver köpa sex då.
Däremot, om män ska leva utan kvinnors emotionella stöd, värme och omtanke om allt och alla i sin närhet, familj, vänner, så hade det blivit kris vill jag lova. Det är bara att titta i varenda familj, kvinnan är den som drar runt det sociala och emotionella, mannen åker bara med utan att ens notera.
En värld utan kvinnor med enbart män hade varit ett enda stort rullande i offerkoftor. Ni underskattar vad kvinnan bygger i samhället å det grövsta. Vi gör det gärna, vi gillar att ta hand om er, men lite uppskattning istället för hån hade uppskattats.
Märkligt att ni inte ser detta, med tanke på att ni till och med hämtar hit thailändska fruar för att kunna ge er just det ni inte ens begriper att ni saknar om ni inte har.
Ta du dina ekonomiska resurser och lev lycklig på dem, finns annat än materiella värden i livet!