2019-01-14, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du ger blanka fan i svenska kvinnor. Det har du talat om gång på gång, så blir rätt patetiskt när du nu drar det kortet.
Det är män som du som gör att det finns en marknad för horor. Jobba du på dig själv och dina gelikar och sluta skyll och gnäll på alla andra. För du är väl vuxen? Eller?

Varför skall en man försöka jobba bort sina sexuella lustar istället för att knulla?
Vad vinner han på det?
Citera
2019-01-14, 17:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Njaej. Jag tycker att jag tydliggjort min tes. Den är allomfattande, en ekonomisk könsseparation rakt av. För att undvika missförstånd, ofrivilliga hallickar osv. Ni blir självständiga ekonomiskt på riktigt.

Måste posta denna dubbelrecension av litteratur som berör detta ämne, dråpligt rolig som vanligt Jens. Läs den prussiluskan;

https://jensganman.wordpress.com/2018/12/03/ratt-vardegrund-en-karlekshistoria/

Du pratar om ekonomi. Absolut, skilj ekonomin mellan könen om det skulle hjälpa.
Pengar är inte lycka förstör du, inte för de som inte behöver köpa sex då.

Däremot, om män ska leva utan kvinnors emotionella stöd, värme och omtanke om allt och alla i sin närhet, familj, vänner, så hade det blivit kris vill jag lova. Det är bara att titta i varenda familj, kvinnan är den som drar runt det sociala och emotionella, mannen åker bara med utan att ens notera.

En värld utan kvinnor med enbart män hade varit ett enda stort rullande i offerkoftor. Ni underskattar vad kvinnan bygger i samhället å det grövsta. Vi gör det gärna, vi gillar att ta hand om er, men lite uppskattning istället för hån hade uppskattats.

Märkligt att ni inte ser detta, med tanke på att ni till och med hämtar hit thailändska fruar för att kunna ge er just det ni inte ens begriper att ni saknar om ni inte har.
Ta du dina ekonomiska resurser och lev lycklig på dem, finns annat än materiella värden i livet!
Senast redigerad av Moment22x22 2019-01-14 kl. 17:57.
Citera
2019-01-14, 17:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Varför skall en man försöka jobba bort sina sexuella lustar istället för att knulla?
Vad vinner han på det?

Nä precis, HAN. Där visade sig egoismens sanna ansikte.
Citera
2019-01-14, 17:59
Medlem
Citat:
Nä precis, HAN. Där visade sig egoismens sanna ansikte.

Så du har inget vettigt svar.
Du bara känner att det skulle vara bra. En man bör bekämpa sina sexuella lustar trots att han lätt kan hitta en kvinna som vill ha sex (med eller utan betalning) för att ..... du känner så.

Haha! Jag har ett passande uttryck för det där.

Fuck you!
Citera
2019-01-14, 18:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Så du har inget vettigt svar.
Du bara känner att det skulle vara bra. En man bör bekämpa sina sexuella lustar trots att han lätt kan hitta en kvinna som vill ha sex (med eller utan betalning) för att ..... du känner så.

Haha! Jag har ett passande uttryck för det där.

Fuck you!

Nu ljuger du väl ändå? Det är fult att ljuga.
Detta var dina ord vännen. Inte mina.

Diskussionen handlar inte om att hitta en kvinna att ha sex med samtyckande. Den handlar om prostition.
Citera
2019-01-14, 18:15
Medlem
Citat:
Nu ljuger du väl ändå? Det är fult att ljuga.
Detta var dina ord vännen. Inte mina.

Diskussionen handlar inte om att hitta en kvinna att ha sex med samtyckande. Den handlar om prostition.

Så du förnekar att det finns horor precis som Merapi gör?
Du menar istället att om en kvinna tar betalt så är det våldtäkt? (av mannen ???)
...men du kallar dig inte för radikal-feminist?
Citera
2019-01-14, 18:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Så du förnekar att det finns horor precis som Merapi gör?
Du menar istället att om en kvinna tar betalt så är det våldtäkt? (av mannen ???)
...men du kallar dig inte för radikal-feminist?

Tänker du skärpa dig och sluta hitta på saker jag skriver?
Var har jag påstått att det inte finns horor? Nä just det.
Har jag nånstans antytt att det är våldtäkt om en kvinna har sex mot betalning? Nä just det.

Givande diskussion när du hittar på samtliga åsikter..
Citera
2019-01-14, 18:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Vad det betyder? Det är exakt det jag menar. Det är fullständigt självklart vad det betyder, men jag är ju en man också så självklart förstår jag. Att börja bete sig som en kvinna innebär alltså att man börjar bete sig som ett av dom två könen, nämligen kvinna.

Vad har USA blivit för araberna? Något som är ont och elakt? Definitivt! Feminismen innebär att kvinnor inte kan någonting själva och måste kvoteras in överallt, män måste anpassa sig, allt ska vändas upp och ned. Samtidigt ska alla låtsas som att kvinnor är bäst och inget kön är inkapabelt. Det är där problemet ligger, jag förstår inte hur man ska få hela världen att låtsas en massa saker. Varför kan vi inte bara leva i harmoni med varandra och ta varandra för vad vi är? Män är bättre än kvinnor i nästan alla områden - ja, men det är väl för fan inte vårat fel och inget vi ska straffas för.

Haha alltså det sistnämnda. Bättre? Vems subjektiva åsikt presenterar du?
Bättre på att slita på kontoret övertid? Bättre på att lyfta skrot? Bättre på matematik? Bättre på att hävda sig och överskatta sin förmåga? Bättre på att tigga bekräftelse för "allt" ni skapat och inte skapat? Bättre på att ta åt sig äran för andras arbete?

Du förstår, allt detta blir väldigt subjektivt. Det som har värde för dig har kanske inte ett så stort värde för mig.
Du visar i just detta inlägg mäns enormt förstorade självbild. Jag vet inte en enda kvinna som gapar så efter bekräftelse som en del män gör. Det blir rätt patetiskt, då det är mest ni själva som tycker ni är så jättebra.
Citera
2019-01-14, 18:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ett fullständigt icke svar.

Jag tycker inte kvinnor är inkapabla.

Jo kom igen nu. Ös beröm över dem. Eller tala iallafall om hur mycket sämre kvinnan är som varelse. Det är det de behöver höra så de blir lugna och fina igen.
Citera
2019-01-14, 18:36
Medlem
Den här dubbelrecensionen är skitrolig;

https://jensganman.wordpress.com/2018/12/03/ratt-vardegrund-en-karlekshistoria/

Hur ställer ni radikalfeminister er till en kvinna som Asa Akira?
Citera
2019-01-14, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hen skrev "striktare lagstiftning" i "u-länderna". Du sa att det var "osant". Sen fick du bevis på den "striktare lagstiftningen" i "u-länderna".

Nu säger du att u-länderna är "odemokratiska" och vill ha bevis från i-länderna.

Den striktare lagstiftningen är där trots att folk bryter mot lagen.
Hade du inte tagit till lipen dr Freud? Det här är för stora pojkar.

Ja i hederskulturer är prostitution ofta förbjudet enligt lag men ändå vanligt förekommande. Är det friskt?

I Asien är prostitution förbjudet på papper men helt legitimt i verkligheten.
Citera
2019-01-14, 18:54
Bannlyst
Citat:
Haha alltså det sistnämnda. Bättre? Vems subjektiva åsikt presenterar du?
Bättre på att slita på kontoret övertid? Bättre på att lyfta skrot? Bättre på matematik? Bättre på att hävda sig och överskatta sin förmåga? Bättre på att tigga bekräftelse för "allt" ni skapat och inte skapat? Bättre på att ta åt sig äran för andras arbete?

Du förstår, allt detta blir väldigt subjektivt. Det som har värde för dig har kanske inte ett så stort värde för mig.
Du visar i just detta inlägg mäns enormt förstorade självbild. Jag vet inte en enda kvinna som gapar så efter bekräftelse som en del män gör. Det blir rätt patetiskt, då det är mest ni själva som tycker ni är så jättebra.
Övertid = Män jobbar mer övertid än kvinnor
Lyfta skrot = Män är biologiskt starkare än kvinnor
Matematik = Världens främste matematiker är män

Har du några fler? Eller har du förstått min poäng? Subjektivt ja, men vi alla är väl beroende av att äta mat? Vilka är bäst på att jaga/odla mat? Männen. Vi alla är beroende av värme, vilka bygger bäst hus? Män.

Vi kan fortsätta hela dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in