2019-01-14, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nu tillför inte dessa filurer något till samhället mer än kostnader.
Så jag ligger inte sömnlös för detta.
Tragiskt för närstående såklart, men det är ett märkligt beteende av hans morsa att hänga på FB och lajka istället för att åka hem att ta hand om familjen. Eller vad tycker du?

Jag tycker att hon kan sitta på fb och försöka ta sig hem samtidigt, hon kanske har det lite svårt att ta sig hem🤷🏽‍♂️✈️
Citera
2019-01-14, 11:58
Medlem
Leyfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Filuring, du har skrivit en hel rad inlägg om att du vet och att ”folk” vet men inte kommer berätta och det var för att statuera exempel osv.

Usch!

Vi vill inte ha sånt här pack i staden där våra barn växer upp.

Varken jäkla fegisar som vet men inte berättar för polisen, knarkare, eller skjutgalna gangsta-wannabes. Punkt.
Det är inte modigt att vittna om en sån här sak i dagens läge. Det är idiotiskt. Du hade troligtvis inte heller sagt något om du visste.
Citera
2019-01-14, 11:59
Medlem
Brigadgeneralens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nu tillför inte dessa filurer något till samhället mer än kostnader.
Så jag ligger inte sömnlös för detta.
Tragiskt för närstående såklart, men det är ett märkligt beteende av hans morsa att hänga på FB och lajka istället för att åka hem att ta hand om familjen. Eller vad tycker du?

Hörs att du inte vet mycket om hur människor beter sig vid stor sorg. Precis allt är möjligt, speciellt initialt. Kanske inte ens har sjunkit in ännu. Jag har en död vän på snap jag inte förmår mig att ta bort fast det gått ett år. Säkert lustigt utifrån sett, men han får vara kvar tills snap tar bort honom.
Folk sörjer på valfritt sätt och folk som förlorar närstående reagerar på totalt oförutsägbara sätt. Mamman har ingen skyldighet att hålla ihop mentalt för familjens skull, det är inget som kan avkrävas någon
Citera
2019-01-14, 12:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Filurig
Nej AN är inte den andra skjutna.

Den andra skjuta är en kille från Uppsala medans AN kommer från samma by som figge

Har hört från flera säkra källor att An ska vara skjuten
Citera
2019-01-14, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynameisnotyours
Ger man sig in i leken får man leken tåla helt enkelt. Svårare än så är det inte!

Citat:
Ursprungligen postat av Ewre
Har hört från flera säkra källor att An ska vara skjuten

Jag är 100% säker på att AN inte är skjuten.
Citera
2019-01-14, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vrykul
Det var väl någon A som nämndes i början på tråden. Som i alla fall tidigare år körde en BMW, som också nämnts i tråden.

Tror just den A avfärdades som GM, enligt dom som känner till honom/kvarveden.

Konstigt att ingen av de 530 ”vännerna” på FB som BO hade, ”vill” att GM blir avslöjad??
Hur vet du att dom inte vill det ??
Citera
2019-01-14, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filurig
Skulle du riskera livet på dig och din familj för att någon som du känner blivit mördad? När det väl kommer till kritan tror jag inte det.

Jag ser till att inte använda narkotika eller umgås i kretsar där sånt förekommer. Då kommer man ganska långt i att se till att överleva från sånt här... Ger man sig däremot in i sånna affärer och förehavanden så riskerar man ju sitt och sin familjs liv redan där. Så det beslutet kommer ju lååångt tidigare tänker jag.

Är det helt fel person som sitter anhållen?
Eller?
Citera
2019-01-14, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Jag ser till att inte använda narkotika eller umgås i kretsar där sånt förekommer. Då kommer man ganska långt i att se till att överleva från sånt här... Ger man sig däremot in i sånna affärer och förehavanden så riskerar man ju sitt och sin familjs liv redan där. Så det beslutet kommer ju lååångt tidigare tänker jag.

Är det helt fel person som sitter anhållen?
Eller?
Det kan ju också vara så att man råkar bli vittne till nåt som man inte är inblandad i alls, och förväntas vittna för polisen vad man sett!
Citera
2019-01-14, 15:42
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Trots att alla kids verkar veta hur allt gått till kommer detta inte att klaras upp.

Budskapet till Borlänge är att de kriminella har egna spelregler och det rättsväsende ni betalar skatt till kan inte göra något åt det.

Jag tror på rättssystemet. Heja farbror blå=polisen.
Annars kanske det bli "självsanering". Om du förstår?
Citera
2019-01-14, 15:50
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simbstah
Detta har jag missat, kan du länka tråden? Kommer ifrån samma by som de inblandade här även om jag är en hel del äldre.

Han är son till Pyramidbageriets ägaren. Jonas tror jag han heter. Det var skulder och droger om jag inte minns alldeles fel.
Citera
2019-01-14, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Jag tror på rättssystemet. Heja farbror blå=polisen.
Annars kanske det bli "självsanering". Om du förstår?

Självsanering vore den bästa polisiära strategin när det gäller att begränsa det här samhällsskiktets verksamhet. Stoppa den helt kan man ju aldrig göra för det föds ju en varje minut. Därför vore det listigaste att se till att begränsa antalet grupperingar i ett område till två men samtidigt se till att ingen av dom kan göra allt för stor skada på samhället. På det viset kan man se till att de håller sig upptagna med varandra istället. Det sämsta vore ju att ha bara en gruppering som kan hålla på ostört och så länge de stör varandra, och sanerar varandra så går nog samhället i stort säkrare.

Att helt försöka utplåna verksamheten är ju både resurskrävande och kostsamt. På det här viset däremot låter man dom ju själva hjälpa till.
Citera
2019-01-14, 16:28
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
Självsanering vore den bästa polisiära strategin när det gäller att begränsa det här samhällsskiktets verksamhet. Stoppa den helt kan man ju aldrig göra för det föds ju en varje minut. Därför vore det listigaste att se till att begränsa antalet grupperingar i ett område till två men samtidigt se till att ingen av dom kan göra allt för stor skada på samhället. På det viset kan man se till att de håller sig upptagna med varandra istället. Det sämsta vore ju att ha bara en gruppering som kan hålla på ostört och så länge de stör varandra, och sanerar varandra så går nog samhället i stort säkrare.

Att helt försöka utplåna verksamheten är ju både resurskrävande och kostsamt. På det här viset däremot låter man dom ju själva hjälpa till.

Precis så tycker jag också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in