2019-01-14, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
Tänk efter lite skulle du själv gola? Vad tror du händer om det skulle komma fram att det var du? Det är ett fåtal som vet vem gm är och sånna här grejor e inget man springer runt och snackar om och definitift inget man skriver öppet om över hela nätet som jag skrev tidigare. Deta är farliga människor det handlar om som inte har något problem och avrätta folk på öppen gata. Det är liksom rätt korkat och gola ner dom.

Hyfsat korkat att låta sånt pack fortsatta med sitt skit ute i samhället också. Samtliga inblandade borde ju sitta inne för resten av sina liv istället (el straffarbete i nån gruva, jatack). Så samhället kan bli tryggt och lungt för alla oss andra som sköter oss. Utan att folk springer omkring och skjuter på öppen gatan i vår närhet.

Tänk om nån oskyldig kommit emellan. Tänk all oro och trauma för närboende och familj.
Citera
2019-01-14, 10:40
Medlem
Citat:
Tänk efter lite skulle du själv gola? Vad tror du händer om det skulle komma fram att det var du? Det är ett fåtal som vet vem gm är och sånna här grejor e inget man springer runt och snackar om och definitift inget man skriver öppet om över hela nätet som jag skrev tidigare. Deta är farliga människor det handlar om som inte har något problem och avrätta folk på öppen gata. Det är liksom rätt korkat och gola ner dom.

Fast Figge kan ju ha berättat för hur många som helst att han ska åka till Borlänge och träffa/göra upp med GM. Och GM kan ju inte veta vilka dom är och hur många.
Citera
2019-01-14, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Hyfsat korkat att låta sånt pack fortsatta med sitt skit ute i samhället också. Samtliga inblandade borde ju sitta inne för resten av sina liv istället (el straffarbete i nån gruva, jatack). Så samhället kan bli tryggt och lungt för alla oss andra som sköter oss. Utan att folk springer omkring och skjuter på öppen gatan i vår närhet.

Tänk om nån oskyldig kommit emellan. Tänk all oro och trauma för närboende och familj.

Fast det är så samhället fungerar polisen har för länge sedan förlorat fighten mot dom kriminella. Så länge folk riskerar livet för att vittna så är det helt enkelt inte värt det. Hårdare straff förutsätter att du kan sätta dit folk.
Citera
2019-01-14, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vrykul
Fast Figge kan ju ha berättat för hur många som helst att han ska åka till Borlänge och träffa/göra upp med GM. Och GM kan ju inte veta vilka dom är och hur många.

Ja men för helvete så om du gjort knark affärer med sånt här folk ska du då springa runt och tala om det för alla vänner? Är du korkad på riktigt?
Citera
2019-01-14, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filurig
Figge var i Borlänge av en anledning han skulle träffa personer han va skyldig pengar och han skulle dit enbart för att prata med dom och försöka lösa situationen. Jag vet vilka han skulle träffa och det är inga grabbar man leker med...

Citat:
Jag tror dock inte MB säger ett enda ord till grisen. Ja jag har en ganska bra uppfattning om vem som gjort detta men det är inget jag vill skriva här Flashback...

Filuring, du har skrivit en hel rad inlägg om att du vet och att ”folk” vet men inte kommer berätta och det var för att statuera exempel osv.

Usch!

Vi vill inte ha sånt här pack i staden där våra barn växer upp.

Varken jäkla fegisar som vet men inte berättar för polisen, knarkare, eller skjutgalna gangsta-wannabes. Punkt.
Citera
2019-01-14, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Du menar att morsan är en pissluffare?
Håller med dig, stinker WT de luxe om hela tjocka släkten.

Jag hoppas du får begrava någon du älskar en dag🙏🏼😊

Folk som sitter bakom en skärm och vräker ur sig massa skit om någon som precis dött och dens familj är lika mycket smuts som en pedofil, Äckligare finns inte
Citera
2019-01-14, 10:59
Medlem
Brigadgeneralens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Det är ju precis det som är problemet i Svensk lagstiftning.
I ett regelrätt förhör etc så förblir Du inte anonym.
Det ligger väl ett förslag från polismyndigheten om en kommande lagändring där vittneslämnare skall kunna vittna anonymt.
Of the Record så tror jag många gånger att utredarna vet vem som är skyldig men det räcker liksom inte om det inte har stöd i övrig bevisning...

Instämmer till fullo! Idag är det katastrofalt ur ett rättssäkert perspektiv. Den du anmäler får ett brev i sin postfack med ditt namn på, och polisen förvarnar dig inte ens om när denna person får detta brev. Övergrepp i rättssak var i princip en omöjlig strategi i brukssamhällenas Sverige utan lokala gäng med eget stort våldakapital, idag är det så enkelt att massmördare kan avrätta folk öppet inför otaliga vittnen tills dom själva blir knäppta.

#Metoo och häxprocessmentaliteten används enkom som ett politiskt vapen för vita medelklasskvinnor mot förhållandevis harmlösa män (i bästa fall) men tydligen finns inget folkligt mandat för att #metoo:a alla lösa massmördare och serierånande vanekriminella som terroriserar hela stadsdelar.
Citera
2019-01-14, 11:04
Medlem
Citat:
Filuring, du har skrivit en hel rad inlägg om att du vet och att ”folk” vet men inte kommer berätta och det var för att statuera exempel osv.

Usch!

Varken jäkla fegisar som vet men inte berättar för polisen, knarkare, eller skjutgalna gangsta-wannabes. Punkt.

Skulle du riskera livet på dig och din familj för att någon som du känner blivit mördad? När det väl kommer till kritan tror jag inte det.
Citera
2019-01-14, 11:15
Medlem
Citat:
Han har absolut inte fimpat figge däremot kan han va varit på platsen när det hände. Han har det nog ganska tufft nu också då det garanterat är han som kommer få betala figges skulder...

Ger man sig in i leken får man leken tåla helt enkelt. Svårare än så är det inte!
Citera
2019-01-14, 11:17
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Jag hoppas du får begrava någon du älskar en dag🙏🏼😊

Folk som sitter bakom en skärm och vräker ur sig massa skit om någon som precis dött och dens familj är lika mycket smuts som en pedofil, Äckligare finns inte
Nu tillför inte dessa filurer något till samhället mer än kostnader.
Så jag ligger inte sömnlös för detta.
Tragiskt för närstående såklart, men det är ett märkligt beteende av hans morsa att hänga på FB och lajka istället för att åka hem att ta hand om familjen. Eller vad tycker du?
Citera
2019-01-14, 11:23
Medlem
Citat:
Ja men för helvete så om du gjort knark affärer med sånt här folk ska du då springa runt och tala om det för alla vänner? Är du korkad på riktigt?

Inte för att vara sån, men jag lever så uppenbart är det inte jag som är korkad!

Om jag gjorde knarkaffärer med ”sånt där folk” skulle jag inte dra på mig skulder på flera hundra tusen hos dom.

Och ja...om man tittar på polarna och deras kommentarer emellan med BROR, BRUSH osv osv så är det inte helt orimligt att man vill höja sin status och berätta vilka ”farliga” kontakter man har...

Men som vanligt...har det där BROR:andet inte så stor betydelse när åskan väl går...
Citera
2019-01-14, 11:26
Medlem
Brigadgeneralens avatar
Citat:

Usch!

En 19 åring som förvisso inte men vän, men som jag visste vem han var, fick ett dödligt skallskott dagen innan han skulle vittna i rättegången. Hela familjen flyttade till ett annat land.

Morden i Hallonbergen där även frun till han som skulle vittna fick huvudet halvt avsågat är ett liknande fall.

I oktober blev en kille nerskjuten i Hjällbo samma dag det blev känt att han blivit förhörd av polisen under förundersökningen.

Jag tror inte att du, fullt medveten om konsekvenserna, skulle utsätta dig och din familj för något sådant. Varför bli martyr för något som ändå inte håller dom borta från gatan mer än några år?

Däremot skulle du kanske klanta bort dig själv och din familj pga din övertro på systemet och det faktum att du är god medborgare nr 4 355 571 och tror på det som står i Grönköpingsbladet och Pravda😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in