2017-05-08, 15:25
Medlem
Dom har blivit stämda av konsumentverket.

https://www.byggahus.se/ekonomi/konsumentverket-stammer-mobelsajten-trademax
Citera
2017-09-19, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ermin
Upp med denna tråden.

Är de riktiga skojare att handla utav?

Har b.la hört att dem annonserar med hög rea fast dem höjt priserna?

Kikar på maktgrupp från dem, men är sjukt osäker att handla från dem.

Någon som vet om det är samma ägare på chili? Hemsidorna är ju typ likadana med exakt samma sortiment och produktbilder.

Jag har handlat från Trademax ett par gånger, köpte en soffa och utemöbler. Förvisso lite lång leveranstid på soffan, tror vi fick vänta 3-4 veckor. Bordet som hörde ihop med utemöblerna var lite skadat i ena hörnet så jag ringde och klagade om det, fick välja mellan 15% rabatt eller nytt bord. Valde nytt bord då det ska stå utomhus och skaden kunde säkert blivit värre när det får vatten regelbundet på sig.

Var inga konstigheter med bytet, de skickade ut en ny och jag använda samma emballage för att skicka tillbaka det gamla med DHL som de bokade.
Citera
2017-09-21, 12:42
Medlem
Har aldrig haft problem med dom
Citera
2017-09-25, 22:24
Medlem
En bekant arbetat där - trademax är billigast-möjligt direkt till kinas sämsta/billigaste leverantörer, i mångt o mycket tar de en kinesisk firmas befintliga sortiment o lägger ut rakt upp o ner. Inget fel på det iofs, priserna är låga men kvalitetskontrollen med.
Citera
2018-03-28, 09:37
Medlem
Jag har handlat där nu i november 2017. Sängen jag köpte är så dålig madrassen är så mjuk så man ligger som i en grop. Fick ny madrass men den är likadan. Ny köpte vi vardagsrummsbord, köksmöbler Schänk o ett avlastningsbord. Vardagsrumms bordet är i så dålig kvalité så de har blivit fula fläckar på de som inte går bort. Haft de Max i 4 månader. De här spruckit i färgen både på stolarna o köksbordet. Dem vill ge oss 700:- för vardagsrumms bordet som kostade 1450:- vi får inget nytt fast de är fel på de!
Så jag rekommenderar er o inte köpa nått därifrån alls. Så jäkla besvikna. Lådor o skivor e snea o bordet är så ostabilt att de klarar knappt o ha en gryta på bordet.
De e så dålig kvalité på allt. O trademax själva försöker o fuska o få folk o köpa nytt o ge dem rabatt hit o dit på nya möbler man köpt för nån månad sen. Så arg o ledsen mailat dem o skickat bilder o videos till dem var o varannan dag. Och visat skicket på möblerna. Nästa gång blir de IKEA för dem kan man lita på! .
Citera
2018-09-02, 12:45
Medlem
Jag handlade en soffa där en gång. Och liksom du så vill jag VARNA folk att handla från dem. De skickade fel soffa till mig och jag fick hela ansvaret att se till att de fick tillbaka sin soffa i ny förpacking annars skulle JAG bli betalningsskyldig för en soffa jag inte ens beställt. Jävla kräk är dom.
Citera
2018-09-04, 21:35
Medlem
Citat:
Möbelkedjan Trademax ska ha fejkat utförsäljningar och angett rekommenderat-priser som aldrig funnits. Det menar Patent- och marknadsdomstolen, som i dag dömde företaget att betala fyra miljoner kronor.

Tyvärr bakom betalvägg :

http://www.gp.se/livsstil/konsument/trademax-döms-till-miljonböter-ska-ha-bluffat-om-priser-1.8051033?noAccess=true&aId=1.8051033
Citera
2018-09-04, 21:37
Medlem
Elementarts avatar
Var ganska nära på att köpa en säng från dem förra året eller nåt sånt när de hade rea. Tur att jag inte gjorde det
Citera
2019-01-13, 15:06
Medlem
Vad är problemet med deras kontinentalsängar? Jag tyckte de var sköna och såg bra ut. Funderar på att köpa därifrån. Kom med konkret kritik.
Citera
2019-01-14, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Vad är problemet med deras kontinentalsängar? Jag tyckte de var sköna och såg bra ut. Funderar på att köpa därifrån. Kom med konkret kritik.
Köpte en för lite mer än ett år sedan, och den var helt underbar.

Lätt att montera, snygg och så.

Nu ett år senare är madrassen helt slut, sömmarna har börjat spricka och den knarrar något fördjävligt.

När jag hörde av mig till Trademax när madrassen började ge upp (efter ca 5 månader) fick jag bara till svar; vi tar inte emot reklamationer efter så lång tid.
Citera
2019-01-14, 15:38
Medlem
gamlingen66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankananki
Köpte en för lite mer än ett år sedan, och den var helt underbar.

Lätt att montera, snygg och så.

Nu ett år senare är madrassen helt slut, sömmarna har börjat spricka och den knarrar något fördjävligt.

När jag hörde av mig till Trademax när madrassen började ge upp (efter ca 5 månader) fick jag bara till svar; vi tar inte emot reklamationer efter så lång tid.
Enl konsumentköplagen som är tvingande kan man reklamera upp till 36 månader. Be dom läsa på.
Citera
2019-01-14, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havet123
Någon annan som också har gjort samma misstag och handlat från möbelföretaget Trademax?
Det var ett av de största misstag jag gjort.

Jag beställde en soffa tills första veckan i september eftersom jag då skulle flytta till min studentlägenhet. Men så fick jag mail om att soffan hade skickats två veckor för tidigt, så jag var tvungen att stå i kö till kundservicen i 40 minuter för att återkalla soffan.
Sen när soffan väl skickades igen så hade de lyckats SKICKA FEL SOFFA. Inte nog med det, fel färg, fel soffa och dessutom en alldeles för stor soffa. Detta till min studentlägenhet på 29 kvadrat. Jag tror också att de har skickat fel delar till en befintlig soffa.

- När du ringer deras kundservice får du stå i kö i mellan 1-2 timmar.
- Du kan heller inte ringa själva reklamationen eftersom de har stängt av deras kundtelefon, eftersom det blev för hög belastning. Du kan maila dom, men dom har inte svarat på ett enda av mina mail någonsin.
- De garanterar svar via mail inom 48 timmar, men 90 procent av mina mail har jag fortfarande aldrig fått svar på.
- Jag har inte fått en enda ursäkt eller kompensation för detta.
- Soffan fick stå hos mig i ÖVER EN MÅNAD i massa olika delar innan de äntligen skickade returfraktsedlar så att JAG fick ringa och boka DHL, som tack och lov kom med en gång.
- Dessutom måste man själv emballera hela skiten med plast och wellpapp för att den ska klara frakten.

Någon annan som har handlat där? erfarenhet?
Jag har också extremt negativa erfarenheter av Trademax kundtjänst, och även av deras produkter. De har en del produkter som jag tycker ser väldigt fina ut och priserna ligger lågt, men kvalitén har varit katastrofalt låg och kundsupporten och reklamationer och service-ärenden har alla varit katastrofalt dåliga när jag haft med dem att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in