2015-08-06, 18:29
Medlem
Doktorphils avatar
lite otippat att det ägs av bygghemma koncernen
Citera
2015-08-12, 16:24
Avslutad
Jodå, har upplevt en snarlik historia. Jag beställde en soffa och angav vilken vecka den skulle levereras. Självklart levererades soffan två veckor för tidigt, då jag dessutom var utomlands. Lyckligtvis hade en vän möjlighet att ta emot leveransen, eftersom Trademax själva vägrade svara.

Så, för att ska dyka upp som relevant resultat vid googlande: trademax recension värdelösa klåpare utan servicekänsla.
Citera
2015-08-14, 11:24
Medlem
Riktiga rövhål....
Har just fått rätt av ARN men dom vägrar följa nämndens beslut.
När jag förbereder min inlaga till tingsrätten hittade jag detta på Bolagsverket....
https://foretagsfakta.bolagsverket.se/fpl-dft-ext-web/home.seam;jsessionid=G0-iV7Wi9c-e-cU0upi1lQ-m.JVM30-dh2-prod-jas36?cid=186317
Citera
2015-08-14, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alrup
Riktiga rövhål....
Har just fått rätt av ARN men dom vägrar följa nämndens beslut.
När jag förbereder min inlaga till tingsrätten hittade jag detta på Bolagsverket....
https://foretagsfakta.bolagsverket.se/fpl-dft-ext-web/home.seam;jsessionid=G0-iV7Wi9c-e-cU0upi1lQ-m.JVM30-dh2-prod-jas36?cid=186317

Är du säker på att det är trademax HB du fått rätt emot ? Dom har ju massa uppdelade nolag som bara heter TM stockholm t.ex.
Skulle så vara fallet uppmanar jag alla att även sluta handla av bygg hemma som står bakom bolagen. Kan som sänka ert företag för att slippa åtaganden kommer det inte sluta där. Isf är både bygg hemma och TM en ren scam.
Citera
2015-09-12, 06:23
Medlem
JEBUS-666s avatar
Jag väntar fortfarande på mina möbler efter 5 veckor nu.
Den första sändningen förvann på vägen till mej. (enligt dom) Så dom skickade ut dom IGEN.

Och nu påstå dom att posten sa att jag vägrade ta emot grejerna.. WTF !!

Betyder detta att posten var hemma hos mej utan att meddela att dom skulle komma???
Så nu vill posten (Trademax) att man ska ta ledigt från jobbet i minst 2 månader för att det KANSKE kommer en leverans när som helst. Och man måste naturligtvist också under dessa 2 månader vara tyst så att man inte missar dörrklockans ringande..

Det enda positiva jag kan säga om Trademax är att dom svarade på dom flesta mailen och flyttade fram inbetalningen för fakturan 2 gånger. !
Citera
2016-04-24, 15:49
Medlem
har köpt en rejäl soffa där utan några som helst problem. snabb leverans och bra emballerat.
Citera
2016-05-08, 16:55
Medlem
Diablo1118s avatar
Köpte en soffa och ett bord. Fick den snabbt och allt var bra skött. Leveransen av DHL var dock sämre. De meddelade en tid mellan 10-15 då soffan skulle levereras. De levererar till porten på gården så jag fick be en kompisar vänta hos mig för att få hjälp att bära upp den till lgh.

Väntade under hela tiden men ingen soffa kom. Vid 15 ringde jag DHL som glömt bort soffan och sa att de kunde leverera den efter helgen. Efter lite väl valda ord levererade de möblerna innan 18.00.

Kommer säkert handla där igen i framtiden.
Citera
2016-06-20, 07:51
Medlem
Har också erfarenhet därifrån, inget vidare. skulle inte rekommendera att beställa därifrån. Älskar att handla möbler o annan heminredning online men tycker inte hemsidorna är lika bra som tex för kläder, någon som håller med?
Citera
2016-08-16, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pekingman
Kompis beställde från trademax, utemöbler lång leveranstid och taskig kvalite. Beställt möbler från XXX.se förra veckan, fick hem de relativt snabbt vilket var bra. stort plus för bra kvalité från deras produkter.

Nyreggad användare.

Fyra av totalt sex inlägg hittills lovprisar en och samma säljsajt...
Citera
2016-08-22, 19:27
Medlem
Man får vad man betalar för, enda negativa är att de inte har varorna i butiken utan att man måste beställa och vara beredd att de kan komma när som helst på dagen när man väntar leverans. Är mycket nöjd över köksstolar som bara kostade strax under 1000-lappen/st. Visst kvaliten är inte jättebra men duger för det priset man betalar. Hade jag varit ute efter liknande stolar i grym kvalite hade det blivit 3gånger så dyrt. Men jag var endast ute efter designen, sen att de låter när man sitter på dem får man stå ut med.
Citera
2016-09-14, 19:15
Medlem
Jag beställde hem ett sminkbord.
Stolparna där själva spegeln skulle fästas fattades och bordsskivan är totalt trasig i bägge hörnen på vänstra sidan.
Mailade och efter några veckor kom "stolparna" utan skruvar fast de skulle komma, och ingenting om bordsskivan, mailade nyss igen och väntar på svar.
Aldrig mer den firman, bordet ser rent ut sagt fördjävligt ut..

Skickade in bilder på hur det ser ut, men som sagt, inget svar..
Citera
2017-05-07, 23:19
Medlem
.ermins avatar
Upp med denna tråden.

Är de riktiga skojare att handla utav?

Har b.la hört att dem annonserar med hög rea fast dem höjt priserna?

Kikar på maktgrupp från dem, men är sjukt osäker att handla från dem.

Någon som vet om det är samma ägare på chili? Hemsidorna är ju typ likadana med exakt samma sortiment och produktbilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in