2014-10-03, 10:58
  #1
Medlem
Någon annan som också har gjort samma misstag och handlat från möbelföretaget Trademax?
Det var ett av de största misstag jag gjort.

Jag beställde en soffa tills första veckan i september eftersom jag då skulle flytta till min studentlägenhet. Men så fick jag mail om att soffan hade skickats två veckor för tidigt, så jag var tvungen att stå i kö till kundservicen i 40 minuter för att återkalla soffan.
Sen när soffan väl skickades igen så hade de lyckats SKICKA FEL SOFFA. Inte nog med det, fel färg, fel soffa och dessutom en alldeles för stor soffa. Detta till min studentlägenhet på 29 kvadrat. Jag tror också att de har skickat fel delar till en befintlig soffa.


- När du ringer deras kundservice får du stå i kö i mellan 1-2 timmar.
- Du kan heller inte ringa själva reklamationen eftersom de har stängt av deras kundtelefon, eftersom det blev för hög belastning. Du kan maila dom, men dom har inte svarat på ett enda av mina mail någonsin.
- De garanterar svar via mail inom 48 timmar, men 90 procent av mina mail har jag fortfarande aldrig fått svar på.
- Jag har inte fått en enda ursäkt eller kompensation för detta.
- Soffan fick stå hos mig i ÖVER EN MÅNAD i massa olika delar innan de äntligen skickade returfraktsedlar så att JAG fick ringa och boka DHL, som tack och lov kom med en gång.
- Dessutom måste man själv emballera hela skiten med plast och wellpapp för att den ska klara frakten.

Någon annan som har handlat där? erfarenhet?
Citera
2014-10-03, 11:45
  #2
Medlem
Oljeapans avatar
Jag har handlat en hel del där och det har fungerat bra. Dock ingen soffa.
Citera
2014-10-03, 12:49
  #3
Medlem
Jag har handlat där och är helnöjd med mina varor, leveransen gick snabbare än vad som stod på hemsidan också
Citera
2014-10-03, 16:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eliteforce
Jag har handlat där och är helnöjd med mina varor, leveransen gick snabbare än vad som stod på hemsidan också

Ja dom är ju snabba som fan på att skicka HEM varorna, men om dom skickar fel eller trasiga varor, tro mig, då är dom inte snabba kan jag lova dig! 4-6 veckor för att dom ska hämta tillbaka sina varor, det är inte bra jobbat......
Citera
2014-10-04, 19:23
  #5
Medlem
Men jag tror att du som köpare måste betala returen med dhl om du har fått fel varor t.ex detta fenomen var jag med om när jag köpte en tv på cdon.com och fick fel tv jag fick tokspel o ringde dem men i det finstilta stod det att jag var ansvarig att betala 500 spänn för att skicka tillbaka varan sen få en kompensation på 250 kr att handla för på deras sida men jag bad aset att dra åt helvete och att jag skulle strida för att få pengarna tillbaka sen köpa min tv från en annan leverantör. Det gick så långt att jag drog in konsumentombudsmannen och vann hela processen. du som konsument är ju skyldig att läsa avtalet när du köper en vara online men vem är det som egentligen gör det.
Citera
2014-10-05, 14:10
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eliteforce
Men jag tror att du som köpare måste betala returen med dhl om du har fått fel varor t.ex detta fenomen var jag med om när jag köpte en tv på cdon.com och fick fel tv jag fick tokspel o ringde dem men i det finstilta stod det att jag var ansvarig att betala 500 spänn för att skicka tillbaka varan sen få en kompensation på 250 kr att handla för på deras sida men jag bad aset att dra åt helvete och att jag skulle strida för att få pengarna tillbaka sen köpa min tv från en annan leverantör. Det gick så långt att jag drog in konsumentombudsmannen och vann hela processen. du som konsument är ju skyldig att läsa avtalet när du köper en vara online men vem är det som egentligen gör det.


Ja man är skyldig att läsa avtalet, och jag behövde inte betala frakten tillbaka, vilket förstås är bra. Men det är fortfarande ett fruktansvärt oseriöst företag. Det står bla på deras hemsida att de GARANTERAR svar inom 48 timmar, men jag har som sagt fortfarande inte fått svar på 95 procent av mina mail som jag har skickat till dom. De mail jag faktiskt HAR fått svar på var när jag ville beställa själva soffan, då gick det snabbt som tusan att svara.
Och något annat som är fruktansvärt oseriöst, det är att det inte går att få tag på själva reklamationsavdelningen. Telefon går inte eftersom de har stängt av sin telefon, och det går att maila dom men jag har inte fått svar på ett enda av mina mail till själva reklamationen.
Och har dom skickat en helt felaktig soffa till någon, så borde dom hämta soffan fort som fan, inte vänta 4-6 veckor. Det tar ju bara ett par dagar att skicka soffan så varför skulle det ta så mycket längre tid att hämta tillbaka skiten?
Citera
2014-10-06, 11:10
  #7
Medlem
UT64s avatar
Har inte själv handlat på Trademax men var nära att göra det efter att jag hittade
en pryl där som jag ville ha efter att ha googlat runt lite. För säkerhets skull kollade
jag runt lite på omdömen och kommentarer kring detta företag och sedan var det
bara att titta på andra firmor.

Ett skitställe om man får tro kommentarerna från f.d. kunder.
Citera
2014-10-06, 11:17
  #8
Medlem
krommees avatar
Kommer aldrig handla där, skitföretag
Citera
2014-10-23, 19:28
  #9
Medlem
Ratis avatar
Jag får en oseriös känsla av Trademax när dom skriver "rabatt" på alla sina artiklar. Och det har dom haft i flera år. Och sedan står det hur mycket man sparar. T.ex. 44% rabatt och spara 4000:-. Spara 4000:- i jämförelse med vadå?
Och jag är misstänksam mot alla företag som erbjuder gratis frakt men som istället tar ut en expeditionsavgift.
Har köpt lite saker därifrån och det verkar ändå vara bra kvalité och bra leveranser.
Citera
2015-08-04, 10:06
  #10
Medlem
Jag har PRECIS råkat ut för samma sak!!! AVSKYR TRADEMAX å KOMMER ALDRIG MER HANDLA AV DOM !!!!!

Citera
2015-08-04, 21:15
  #11
Medlem
Handlar man av dom får man fan skylla sig själv!!!!!!!!
Citera
2015-08-04, 23:07
  #12
Medlem
Jag har handlat därifrån en gång ,och det kommer aldrig hända igen. Kundservice = 0 . Leveranstiden på hemsidan kan man sjudubbla för att komma nära den faktiska leveranstiden. Observera att Trademax använder sig av dropshipping . Dom köper alltså inte varan förrän dom sålt den. Det betyder att dom har noll koll på leveranstiderna och lagersaldon. Är den slut hos leverantören blir det du som kund som får ligga ute med pengarna .... Trademax skiter i dig,dom har ju fått sina pengar ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in