Någon annan som också har gjort samma misstag och handlat från möbelföretaget Trademax?
Det var ett av de största misstag jag gjort.
Jag beställde en soffa tills första veckan i september eftersom jag då skulle flytta till min studentlägenhet. Men så fick jag mail om att soffan hade skickats två veckor för tidigt, så jag var tvungen att stå i kö till kundservicen i 40 minuter för att återkalla soffan.
Sen när soffan väl skickades igen så hade de lyckats SKICKA FEL SOFFA. Inte nog med det, fel färg, fel soffa och dessutom en alldeles för stor soffa. Detta till min studentlägenhet på 29 kvadrat. Jag tror också att de har skickat fel delar till en befintlig soffa.
- När du ringer deras kundservice får du stå i kö i mellan 1-2 timmar.
- Du kan heller inte ringa själva reklamationen eftersom de har stängt av deras kundtelefon, eftersom det blev för hög belastning. Du kan maila dom, men dom har inte svarat på ett enda av mina mail någonsin.
- De garanterar svar via mail inom 48 timmar, men 90 procent av mina mail har jag fortfarande aldrig fått svar på.
- Jag har inte fått en enda ursäkt eller kompensation för detta.
- Soffan fick stå hos mig i ÖVER EN MÅNAD i massa olika delar innan de äntligen skickade returfraktsedlar så att JAG fick ringa och boka DHL, som tack och lov kom med en gång.
- Dessutom måste man själv emballera hela skiten med plast och wellpapp för att den ska klara frakten.
Någon annan som har handlat där? erfarenhet?
Det var ett av de största misstag jag gjort.
Jag beställde en soffa tills första veckan i september eftersom jag då skulle flytta till min studentlägenhet. Men så fick jag mail om att soffan hade skickats två veckor för tidigt, så jag var tvungen att stå i kö till kundservicen i 40 minuter för att återkalla soffan.
Sen när soffan väl skickades igen så hade de lyckats SKICKA FEL SOFFA. Inte nog med det, fel färg, fel soffa och dessutom en alldeles för stor soffa. Detta till min studentlägenhet på 29 kvadrat. Jag tror också att de har skickat fel delar till en befintlig soffa.
- När du ringer deras kundservice får du stå i kö i mellan 1-2 timmar.
- Du kan heller inte ringa själva reklamationen eftersom de har stängt av deras kundtelefon, eftersom det blev för hög belastning. Du kan maila dom, men dom har inte svarat på ett enda av mina mail någonsin.
- De garanterar svar via mail inom 48 timmar, men 90 procent av mina mail har jag fortfarande aldrig fått svar på.
- Jag har inte fått en enda ursäkt eller kompensation för detta.
- Soffan fick stå hos mig i ÖVER EN MÅNAD i massa olika delar innan de äntligen skickade returfraktsedlar så att JAG fick ringa och boka DHL, som tack och lov kom med en gång.
- Dessutom måste man själv emballera hela skiten med plast och wellpapp för att den ska klara frakten.
Någon annan som har handlat där? erfarenhet?