2019-01-14, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lavinia.
De flesta feminster är redan eniga om detta. Det är män som är konservativa och behöver ändra sina tankesätt.
Njaej inte alls. Feminister gillar mäns pengar, det bygger hela det matriarkala systemet på. Naturligtvis måste vi ta bort omfördelningen av ekonomiska resurser från mannen till kvinnan via skattsedeln, vi vill väl inte att mamma staten är bordellmamma? Ekonomisk könsseparation, tycker iden är lysande.
Citera
2019-01-14, 12:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Det förklarar ju en del om din psykologiska profil men har ju inte så mycket att göra med den samhälleliga debatten på forumet att göra.

Klassiskt svar från en narcissist. Narcissisten lägger alltid skulden någon annanstans eftersom narcissisten aldrig kan se sin del i det hela, i detta fallet sin del i "samhällsdebatten".

Varför förolämpar du folk? Vad brukar hända när du förolämpar folk? Brukar du få någon form av reaktion? Vad tycker du om reaktionen du får?

Detta är några grundläggande frågor du kan börja med att ställa till dig själv för att bli medveten om din sjukliga narcissism.

Jag lämnar detta ämne nu.
Citera
2019-01-14, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Klassiskt svar från en narcissist. Narcissisten lägger alltid skulden någon annanstans eftersom narcissisten aldrig kan se sin del i det hela, i detta fallet sin del i "samhällsdebatten".

Varför förolämpar du folk? Vad brukar hända när du förolämpar folk? Brukar du få någon form av reaktion? Vad tycker du om reaktionen du får?

Detta är några grundläggande frågor du kan börja med att ställa till dig själv för att bli medveten om din sjukliga narcissism.

Jag lämnar detta ämne nu.
Jamen hejdå då. Vad nu detta har med trådämnet att göra så är jag ju ändå tacksam för den psykiatriska expertisen.

Jag vill spinna vidare på den logiska följden av att förbjuda sexköp, dvs en ekonomisk könsseparation mellan heterosexuella svenska män och kvinnor. Det verkar ju som att åtminstone forumets feminister också tycker det vore en bra ide, till min glada förvåning. Detta borde paketeras i ett rosa värdegrundspaket och lanseras för Annie Lööf som det nya svarta så är projektet snart igång. Kul!
Citera
2019-01-14, 12:34
Avslutad
Citat:
Vi kan konstatera att svensk lagstiftning inte fungerar för att motverka prostitution. Trots detta riktar polisen markanta resurser på att få dit en och annan feministisk dissident som gör sig skyldig till en överrenskommelse mellan vuxna människor. Dettai en tid när Sverige börjar likna en gangsterhåla och resurser inte finns att utreda misshandel, våldtäkt och rån. Innersta kretsen av feministiska häxor känner sig säkert jättehäftiga i sin maktberusning, frågan är om det är någon hjälp för svenska kvinnor?

Nej polisen lägger inte "markanta" resurser på att sätta dit torskar. En ren lögn.
Citera
2019-01-14, 12:34
Medlem
Citat:
Det där var helt omöjligt att begripa. Är det vad som kallas en halmdocka på barnspråket?

Helt omöjligt att debattera med er, säger man tampong så tolkar ni det som dildo. Vad i det jag skrev var svårt att förstå eller saknade logik? Vi tar det långsamt, pedagogen lillskrot är tålmodig.
Du skrev; "Får inte ekonomi vara en del av sexualitet, låt oss förbjuda ekonomiskt utbyte mellan män och kvinnor som har sexuella relationer." Right? Då antog jag omgående, eftersom nu sexKÖP redan är förbjudet, att du syftade på det sedvanliga; ahhh! men jag köpte ju en öl till dig"! då är ju du fan skyldig mig ett knull!! - argumentet Men! du kanske syftade på; Eftersom du "bara" har fött, ammat, tagit hand om mig som liten, mina barn samt mig som sjuk och gammal privat och i samhället, för ingen, eller usel lön, medan JAG minsann! har Jobbat på "riktigt"! så är du skyldig mig som man sex på enbart mina villkor– argumentet eller var det något annan "ekonomiskt utbyte" du syftade på Skrutten? Merapi är också tålmodig
Senast redigerad av Merapi 2019-01-14 kl. 12:38.
Citera
2019-01-14, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du skrev; "Får inte ekonomi vara en del av sexualitet, låt oss förbjuda ekonomiskt utbyte mellan män och kvinnor som har sexuella relationer. Right? Då antog jag omgående, eftersom nu sexKÖP redan är förbjudet, att du syftade på det sedvanliga; ahhh! men jag köpte ju en öl till dig"! då är ju du fan skyldig mig ett knull!! - argumentet Men! du kanske syftade på; Eftersom du "bara" har fött, ammat, tagit hand om mig som liten, mina barn samt mig som sjuk och gammal privat och i samhället, medan JAG minsann! har Jobbat på "riktigt"! så är du skyldig mig som man sex på enbart mina villkor– argumentet eller var det något annan "ekonomiskt utbyte" du syftade på Skrutten? Merapi kan vänta på din utläggning
Njaej. Jag tycker att jag tydliggjort min tes. Den är allomfattande, en ekonomisk könsseparation rakt av. För att undvika missförstånd, ofrivilliga hallickar osv. Ni blir självständiga ekonomiskt på riktigt.

Måste posta denna dubbelrecension av litteratur som berör detta ämne, dråpligt rolig som vanligt Jens. Läs den prussiluskan;

https://jensganman.wordpress.com/2018/12/03/ratt-vardegrund-en-karlekshistoria/
Citera
2019-01-14, 12:41
Medlem
Citat:
Njaej. Jag tycker att jag tydliggjort min tes. Den är allomfattande, en ekonomisk könsseparation rakt av. För att undvika missförstånd, ofrivilliga hallickar osv. Ni blir självständiga ekonomiskt på riktigt.

Måste posta denna dubbelrecension av litteratur som berör detta ämne, dråpligt rolig som vanligt Jens. Läs den prussiluskan;

är detta "Den är allomfattande, en ekonomisk könsseparation rakt av." detta "tydligörande av din tes? hmm? Tror du faktiskt får lägga ut texten lite mer tack
Citera
2019-01-14, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
är detta "Den är allomfattande, en ekonomisk könsseparation rakt av." detta "tydligörande av din tes? hmm? Tror du faktiskt får lägga ut texten lite mer tack
Nej jag har ju redan klargjort den. Vad är det du inte förstår?
Citera
2019-01-14, 12:43
Bannlyst
Citat:

Ironiskt då det är män som gnäller över att kvinnor försörjer sig själva och inte vill vara hemmafruar eller ta ut all föräldraledighet.

Är helt övertygad om att en "ekonomisk könsseparation" skulle gynna kvinnor mer än män. Män skulle förlora sin inbillade hållhake på kvinnor.
Citera
2019-01-14, 12:44
Medlem
Citat:
Nej jag har ju redan klargjort den. Vad är det du inte förstår?
Var har du gjort detta?
Citera
2019-01-14, 12:52
Medlem
Kommer denna " ekonomisk könsseparation " även gälla arbete? Dvs Män kommer i denna "separation" själva vara tvungna ta hand om sina söner i 18 år, sina sjuka och gamla gubbar, sin tvätt, sin disk, sin städning av WC? hmm? Jag bara undrar vad kommer DÅ hända med det manliga ekonomiska överskottet, han tidigare använts sig av att shopa sex för, allt enligt Skruttens lilla "tes"?
Citera
2019-01-14, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lavinia.
Ironiskt då det är män som gnäller över att kvinnor försörjer sig själva och inte vill vara hemmafruar eller ta ut all föräldraledighet.

Är helt övertygad om att en "ekonomisk könsseparation" skulle gynna kvinnor mer än män. Män skulle förlora sin inbillade hållhake på kvinnor.
Kvinnor försörjer inte sig själva. En hiskelig mängd pengar ges till kvinnan av mannen via skattsedeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in