2019-01-14, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ojoj nu kickar manipulationen igång. Du tror du är så jävla slug, men jag växte upp med narcissistiska föräldrar rövhål.
Det förklarar ju en del om din psykologiska profil men har ju inte så mycket att göra med den samhälleliga debatten på forumet att göra.

Vi kan konstatera att svensk lagstiftning inte fungerar för att motverka prostitution. Trots detta riktar polisen markanta resurser på att få dit en och annan feministisk dissident som gör sig skyldig till en överrenskommelse mellan vuxna människor. Dettai en tid när Sverige börjar likna en gangsterhåla och resurser inte finns att utreda misshandel, våldtäkt och rån. Innersta kretsen av feministiska häxor känner sig säkert jättehäftiga i sin maktberusning, frågan är om det är någon hjälp för svenska kvinnor?
Citera
2019-01-14, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lavinia.
Knulla horor då men gör det inte i Sverige. Sverige är ett jämställt land och här behandlar vi inte människor (kvinnor) som handelsvaror.

Är sexköp avgörande för din levnadsstandard så flytta till Thailand eller Amsterdam. Finns även dockbordeller i Danmark och Finland som du kan prova på.
Sexköp är lagligt i princip i hela Europa.

Nej Sverige är inte ett jämställt land, det är ett feministiskt matriarkat allt mer.

Jag vill se logik, en tydlig röd tråd. Får inte ekonomi vara en del av sexualitet, låt oss förbjuda ekonomiskt utbyte mellan män och kvinnor som har sexuella relationer. Det kan jag köpa. Frågan är om den svenska kvinnan kan det?
Citera
2019-01-14, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Det förklarar ju en del om din psykologiska profil men har ju inte så mycket att göra med den samhälleliga debatten på forumet att göra.

Vi kan konstatera att svensk lagstiftning inte fungerar för att motverka prostitution. Trots detta riktar polisen markanta resurser på att få dit en och annan feministisk dissident som gör sig skyldig till en överrenskommelse mellan vuxna människor. Dettai en tid när Sverige börjar likna en gangsterhåla och resurser inte finns att utreda misshandel, våldtäkt och rån. Innersta kretsen av feministiska häxor känner sig säkert jättehäftiga i sin maktberusning, frågan är om det är någon hjälp för svenska kvinnor?
Vilken jävla maktberusning? Sedan så har svensk lagstiftning visst motverkat prostitution och det i hög grad.
Citera
2019-01-14, 11:55
Medlem
Citat:
Vilken jävla maktberusning? Sedan så har svensk lagstiftning visst motverkat prostitution och det i hög grad.
Nej. Prostititution har nog aldrig varit så utbredd som den är idag. Av flera skäl, men den sexualregressiva feminismen är ett av de största skälen.

Maktberusning? Att sätta press på polismyndigheten att göra aktioner mot massagesalonger exempelvis. Att sitta som Sossekvinna och känna att nu sätter jag dit dessa knullande män samtidigt som man är lydhund åt Saudi. Det är på många sätt en skrämmande tid vi lever i, men den är också hiskeligt kul i all sin absurditet. Den politiska satiren är inte bara uppenbar, den tänjer alla tankegränser.
Senast redigerad av lillskrot 2019-01-14 kl. 11:59.
Citera
2019-01-14, 11:56
Bannlyst
Citat:

Nej Sverige är inte ett jämställt land, det är ett feministiskt matriarkat allt mer.

Jag vill se logik, en tydlig röd tråd. Får inte ekonomi vara en del av sexualitet, låt oss förbjuda ekonomiskt utbyte mellan män och kvinnor som har sexuella relationer. Det kan jag köpa. Frågan är om den svenska kvinnan kan det?
Jag kunde inte bry mig mindre om man förbjöd ekonomiskt utbyte mellan kvinnor och män i sexuella relationer.
Senast redigerad av lavinia. 2019-01-14 kl. 12:14.
Citera
2019-01-14, 12:00
Medlem
Citat:
Ja absolut, men nämner man något om dåtidens massiva religiösa, politiska och kulturella kvinnohat får man bara en massa trams tillbaka. Så att försöka resonera logiskt med vissa personer har jag bara gett upp.

Du vet ju själv, du kommer alltid med sansade argument, statistik, kommer aldrig med förolämpningar, reagerar bara på andras förolämpningar osv. Och du är utmålad till forumets värsta häxa.

Trots att här florerar sjuka individer, mycket sjuka individer som är verkligt empatistörda. Och sen alla troll som bara är här för att förstöra. Alla de bara glider igenom som ingenting.
Ahh jag är rätt bra på att förolämpa folk jag med, Här en tråd att uttrycka din frustration i om du nu missat den (FB) Ska vi ge upp om forumet feminism och acceptera att det inte tas seriöst?
Citera
2019-01-14, 12:00
Medlem
Citat:
Jag kunde inte bry mig mindre om man förbjöd ekonomiskt utbyte mellan kvinnor och män i sexuella relationer.

Snarare män som inte skulle acceptera det då det är ett sätt för äcklena att känna makt/kontrollera kvinnor på. Så för all del förbjud skiten helt.
Vore det inte ganska logiskt? Då är vi överrens om en sak i allafall. Nu återstår bara att övertyga det feministiska maktetablissemanget och Sveriges kvinnor om denna utmärkta ide.
Citera
2019-01-14, 12:05
Medlem
Citat:

Du är medveten om att går du fram till en individ på stan och ger hen en "present" som kostat X så är du därför inte ägare till hens bil ex per automatik ? Handel är alltså en överenskommelse om att sådan sker, INTE när bara du tycker att den ska ske bara för att du varit så korkad att du gett någon något
Citera
2019-01-14, 12:05
Bannlyst
Citat:
Nej. Prostititution har nog aldrig varit så utbredd som den är idag. Av flera skäl, men den sexualregressiva feminismen är ett av de största skälen.

Maktberusning? Att sätta press på polismyndigheten att göra aktioner mot massagesalonger exempelvis. Att sitta som Sossekvinna och känna att nu sätter jag dit dessa knullande män samtidigt som man är lydhund åt Saudi. Det är på många sätt en skrämmande tid vi lever i, men den är också hiskeligt kul i all sin absurditet. Den politiska satiren är inte bara uppenbar, den tänjer alla tankegränser.
Fyra kvinnor befinner sig i prostitution i Sverige idag. Det är inte mer utbrett än någonsin.
Senast redigerad av lavinia. 2019-01-14 kl. 12:50.
Citera
2019-01-14, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du är medveten om att går du fram till en individ på stan och ger hen en "present" som kostat X så är du därför inte ägare till hens bil ex per automatik ? Handel är alltså en överenskommelse om att sådan sker, INTE när bara du tycker att den ska ske bara för att du varit så korkad att du gett någon något
Det där var helt omöjligt att begripa. Är det vad som kallas en halmdocka på barnspråket?

Helt omöjligt att debattera med er, säger man tampong så tolkar ni det som dildo. Vad i det jag skrev var svårt att förstå eller saknade logik? Vi tar det långsamt, pedagogen lillskrot är tålmodig.
Citera
2019-01-14, 12:09
Bannlyst
Citat:
Vore det inte ganska logiskt? Då är vi överrens om en sak i allafall. Nu återstår bara att övertyga det feministiska maktetablissemanget och Sveriges kvinnor om denna utmärkta ide.
De flesta feminster är redan eniga om detta. Det är män som är konservativa och behöver ändra sina tankesätt.
Citera
2019-01-14, 12:13
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Det där med slöjan håller jag med om. Det är verkligen pinsamt och idiotiskt.

Men feminismen har kommit att betyda så mycket mer för män som känner sig akterseglade på olika sätt. Man behöver en syndabock för ALLT, det är det det handlar om. För sina personliga misslyckanden, för de nationella misslyckanden, för de globala misslyckanden.

På ett sätt är det väl bra(?) och naturligt. Finns inget som sammansvetsar gruppen mer än en yttre fiende.

Nu kopplar man samman islam och feminism och fått fram något som står för allt man hatar i dagens Europa och USA. Som att blanda fentanyl och heroin, en blandning som inte går av för hackor. Som man kan ösa all världens dynga över.

"Vi" hatar fortfarande muslimerna, men "vi" har också gått tillbaka till att hata judarna "globalisterna" igen. Som även de går att koppla samman med feminismen. Människor med "globala särintressen" som Trump kallade dem (judarna).

Problemet som jag ser det är att feminismen och kvinnligheten har smält samman. Hatet riktas mot hela kvinnligheten för fenomen som vanliga kvinnor inte ens har makt över.

Och det har gått snabbt, jag menar hur länge har 3:e vågens feminism funnits?

Jag följde Pär Ström från början till slut, jag följde Pelle Billing från början till slut. Bara på den tiden (några år) blev det riktigt infekterat.

Nu när jag läser kommentarer på Youtube och ser alla kanaler som finns på Youtube för män, av män, om män.... En del är bra, riktigt bra, en sund "fuck you society" attityd. Men mycket är djupt hat, hat blir alltid så ologiskt och sentimentalt. Svårt att bemöta hat, det är ofta för personligt.

Mycket är också blandat med en striktare och mer ortodox tolkning av bibeln. Som att kvinnor är orena när de menstruerar och att kvinnor är förbannade (cursed).

Jag har kommenterat på en del videos, men som kvinna att göra det är som att gå in i ett getingbo. Vilka förolämpningar, engelska språket är verkligen "kreativt". Alla kvinnor som inte håller med om allt blir bemötta på samma vis.

Jag tror att min slutsats kommer att bli att de flesta män inte bara kunde gå sin egen väg utan att hänga upp sitt hat på en utomstående "fiende". Hatet var för starkt, känslan av att blivit överkörd var för stark. Känslan blev handikappade.

Hade alla de männen bara checkat ut, verkligen bara checkat ut, skapat ett alternativ till andra män som vill checka ut så att det bara rullat på, det hade varit det mest effektiva. Yngre män verkar definitivt behöva vägledning.

Jag vet inte så mycket om de videos du pratar om, men om du inte kan se det uppenbara hyckleriet i dagens feminism är du blind. Och om vi nu pratar om hat och varifrån det kommer är det kanske det förakt som uppvisas av makthavare mot de som ifrågasätter dogmerna.

Annie Lööf tycker någon skall krypa tillbaka under sin sten, Wallström avfärdade Jordan Peterson på ett barnsligt sätt. De är helt dubbla måttstockar som gäller, och det är klart det irriterar de som missgynnas av det.
Samma sak med Islam, att inte kunna påpeka det helt uppenbara, att det är en av de mest kvinnoförtryckande religioner som någonsin funnits utan att bli anklagad för hat, rasism, islamofobi eller liknande är ytterligare ett bevis på de dubbla måttstockarna. Hade jag sagt något om kristendom hade du inte reagerat.
Så nej, det handlar inte att skylla allt på någon eller något. Det handlar om att påpeka det uppenbara hyckleriet och att sådana hycklare har mycket inflytande på samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in