Var ganska besatt i ämnet tidigare och under längre perioder med sjukdom var det näst intill ett ständigt tidsfördriv att gräva runt i ämnet, se alla relevanta riksdagsdebatter med mera. Kul att det bär lite frukt!
Antingen har jag lite orimligt höga sympatier för frustrerade män eller så var det där om ett filter inget skämt. Jag läser verkligen inte det här forumet på samma sätt... även om jag självklart vet att det finns sådana element här och relativt gott om dem därtill.
Citat:
Ja, det är inte nyttigt när sådant stannar av eller för den delen överlämnas åt en smal elit att diktera om.
Ja vi får se hur länge festen varar. Personligen tror jag inte att demokrati i ett land kan vara särskilt länge...fungerar till en början, men efterhand som människor blir mer och mer bortskämda blir de också individualistiska och till slut röstar alla bara för sin egen vinnings skull. Ingen har några ideologier eller idéer kvar. Där vi är nu alltså.
Citat:
På sätt och vis så är det vårat - de äldre/vuxnas - fel. Ändå vår uppgift att se till att nästa generation har fötterna på jorden. Mentaliteten är helt klart alarmerande men jag är något mindre pessimistisk över framtiden även om det inte så allt för roligt ut.
Många (framförallt unga) förstår inte var allting kommer ifrån, ungefär som att samhället bara serverats på silversked. Som om ingen har slitit för det. De röstar hejvilt efter att de ska kunna fortsätta med sina PK-hobbys oh läsa små kurser på universitetet.
Påtal om statens pengar...så är nog de pengar kvinnor åtnjuter från mäns skattepengar inte det största problemet i Sverige.
Påtal om statens pengar...så är nog de pengar kvinnor åtnjuter från mäns skattepengar inte det största problemet i Sverige.
Citat:
Politikerna kör över folket som om vi vore övergångsställen. Karriärspolitikern behöver avsättas som fenomen helt och hållet. Lägg lönen på 35 000 samt ta bort alla orimliga förmåner och genuint engagerade människor lär söka sig till politikens topp i en allt större utsträckning.
Vi har dock ingen riktig demokrati i min mening...känns mer som en halvdiktatur förklädd i demokratins kläder. För få människor drar runt för många, och har ingenting att säga till om i realiteten.
Citat:
Sant. Responsen på existentialismen/modernismen (postmodernismen/socialkonstruktivismen) var inte riktigt lyckad och genomtänkt på alla nivåer, men det tillhör väl unga ideologier att gå igenom en period av extremism innan det sansar sig. Som varelser behöver vi känna och leva ut mer substans än vad postmodernismen/socialkonstruktivismen erbjuder, annars återstår bara tomhet och ett ego som fyller det med vad som. Och är det någonting som människan behöver så är det ting/idéer/kollektiva historier som är större/mer värdefulla än hennes ego... det håller oss ödmjukt på plats.
Vad som är ett brutalt feltänk däremot är att anklaga feminismen för samhällets förfall. Det startade långt innan dess, de radikala feministerna satte bara pricken över i:et här nu de senaste åren.
Helt sjukt att hata hela kvinnosläktet i Sverige som vissas gör här, och motivera det med att svenska kvinnor har förstört Sverige. Det är huvudlöst korkat om man inte ser den större bilden.
Blir spännande att se hur detta ska fortlöpa..
Helt sjukt att hata hela kvinnosläktet i Sverige som vissas gör här, och motivera det med att svenska kvinnor har förstört Sverige. Det är huvudlöst korkat om man inte ser den större bilden.
Blir spännande att se hur detta ska fortlöpa..
Antingen har jag lite orimligt höga sympatier för frustrerade män eller så var det där om ett filter inget skämt. Jag läser verkligen inte det här forumet på samma sätt... även om jag självklart vet att det finns sådana element här och relativt gott om dem därtill.