Citat:
Ursprungligen postat av
kenozoikum
Nu har jag gått på mirtazapin i ett några veckor. 15 mg på kvällstid men ska ev. höja til 30. Det känns lovande faktiskt. kände skillnad direkt när jag började även om måendet svajat en del men ej värre en vanligt. Sover bättre fast drömmer mycket och har ej vaknat av panik så mycket som innan. Lite trött på dagarna med men samtidigt mer energi på nåt sätt. Har aptit för första gången på 1-2 år och har ätit mycket bättre. Jag har fortfarande mycket ångest men kanske en viss förbättring. Den stora skilnaden är att allt känns lite lättare på nåt sätt (som att jag kan stå ut med det även om ångesten är samma). har många saker jag borde ändra för att må bättre men har ej haft ork eller klarat av det men det känns som det blivit bättre nu. Men jag vågar inte riktigt ha för stor förhoppning på det ännu. Det kan ju vara placebo men dt är ju oxå bra. Har förut gått på sertralin och tycker det är väldigt stor skillnad.
Jah själv åt mirta i 8 år. Den funkar ok i några år, gör att man sover lite bättre och håller huvudet över ytan. Sen slutar skiten fungera, man blir personlighetsförändrad, sover kasst och självmordstankarna kommer. Man inbillar sig att den ändå gör något för en och fortsätter på ren rutin. Sedan när man helt enkelt insett den hårda sanningen att den gör mer skada än nytta ska man sluta. Förvänta dig att trappa ur den under minst ett helt år och ät små flisor. Därefter är det bara frågan om din hjärna kan återställa sig eller inte

Min gjorde det aldrig och har varit i kontakt med ca 20 personer som har exakt samma erfarenheter. Finns givetvis mängder mer där ute.
Mirta är bra kortsiktigt, ej på lång sikt. Var uppmärksam på detta.