2018-07-06, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Tänker du köpa en 750w? Jag funderar på 750w eller 1000w, kommer bara cykla på asfalt men vill ha lite gas också även om man får ta det försiktigt och köra "lagligt" när det är trafik omkring en.

Funderar på ett 750w-kit ja.
Har haft en "vanlig" elcykel och tycker dom e lite för klena, då hade jag ändå en ganska stark modell.
1000w kör jag inte på, funderar mer på om 750w är för "mycket"
Citera
2018-07-06, 18:01
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hstd74
Funderar på ett 750w-kit ja.
Har haft en "vanlig" elcykel och tycker dom e lite för klena, då hade jag ändå en ganska stark modell.
1000w kör jag inte på, funderar mer på om 750w är för "mycket"
Jag är mer intresserad av snabb acceleration vilket kraftigare motor underlättar, tror inte topphastighet skiljer sig så mycket.
Citera
2018-07-21, 12:32
Medlem
Nån som har erfarenhet av detta?
Gör nog en beställning av motor idag.
Har hydrauliska bromsar på hojen så jag får ju köpa till dom broms-sensorerna.
Tänkte även köpa till växel-"sensorn". Den som slår av motorn när man växlar.
Behöver jag köpa till nån y-koppling eller nått för att koppla in allt? Verkar bara vara 3 kablar till motorn emot bild.
Känns ju som att jag behöver 3 till broms/växel, 1 till batteri och 1 till "gasen", alltså 5 sammanlagt. Eller missar jag något?
Citera
2018-07-29, 22:33
Medlem
Vilse i elcykeldjungeln - sugen på EU45 hoj

Hej!
Sålde just kina-moppen.
Trött på att serva den och på att den pajar. Så elcykel it is.
Men vilken? Har ingen aaaaning
Förutom att jag gillar att sitta upprätt och att jag är sugen på
En som går 45kmh. Var köper jag
En sån? Vad ska jag tänka på?
Hur reggar man en sådan?

Tacksam för länkar och tips.
Citera
2018-07-30, 01:56
Medlem
Strychnos avatar
Tråd infogad.

/Moderator
Citera
2018-07-30, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerkbait
Hej!
Sålde just kina-moppen.
Trött på att serva den och på att den pajar. Så elcykel it is.
Men vilken? Har ingen aaaaning
Förutom att jag gillar att sitta upprätt och att jag är sugen på
En som går 45kmh. Var köper jag
En sån? Vad ska jag tänka på?
Hur reggar man en sådan?

Tacksam för länkar och tips.

Här har du ett alternativ:
http://www.elcykelvaruhuset.se/sv/stromer-st1x-svart.html?___store=elcykelvaruhuset_sv&gclid=CjwK CAjw7vraBRBbEiwA4WBOn95hp0suF2jDdhQeNjSSAQNQaW8qGS Ne2pOxajSe5QPxGHbNULIeRRoCkO4QAvD_BwE
Citera
2018-08-08, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PorreHattyr
Jag är väldigt sugen på att beställa den där cykeln som ser ut som en motorcykel. Komplett med batteri och 500Wmotor för runt 500dollar.

Kan du skicka länk ang den cykeln eller om ngn kan skicka en seriös adress med bra priser på 500-1000w motor(bak) plus batteri till fint pris. Flaskbatterierna verkar ju vara billigast.. det får gärna vara snabb leveranstid och ngn som beställt därifrån. Vill helst ha en sån downhill med feta dämpare som ser ut som en enduro och såna hittade jag men råka radera allt på luren så adressen försvann men det var en kines m n som hade ett +46sweden nr o det var han som hade så sjukt bra priser.

Kom gärna med tips även på var man kan köpa slang till fatbiken billigt, vill nämligen ha andra färger dessutom på de vita hålen bortsett från hålet i slangen. Mvh
Citera
2018-08-11, 22:38
Medlem
Otanjas avatar
Kanske kan ni hjälpa mig här? Min kompis kompis har byggt en elcykel som jag nu köpt rätt billigt. Den är otroligt tyst och smyger liksom fram. Tror ingen märker när man kommer åkande med den genom stadstrafiken. Men jag vill måla om den. Den ska bli ferrariröd, kanske med lite metallic inslag, för jag gillar glitter. Kan jag måla den själv med nån slags sprayfärg? Eller måste jag lämna in den till något proffs? Vore kul att göra det själv.
Citera
2018-08-11, 22:40
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otanja
Kanske kan ni hjälpa mig här? Min kompis kompis har byggt en elcykel som jag nu köpt rätt billigt. Den är otroligt tyst och smyger liksom fram. Tror ingen märker när man kommer åkande med den genom stadstrafiken. Men jag vill måla om den. Den ska bli ferrariröd, kanske med lite metallic inslag, för jag gillar glitter. Kan jag måla den själv med nån slags sprayfärg? Eller måste jag lämna in den till något proffs? Vore kul att göra det själv.
Ja skruva bort allting från ramen och spraya på bara.
Citera
2018-10-27, 20:36
Medlem
Nu har jag fått fingrarna på ett beggat kit från evbike. 48 v/ 750 w, och framhjulsmotor. Fick med gasreglage så jag tänkte skita i pedalsensorn. Nån som hängt på ett sånt och har lite tips ? Skall hängas på en militärcykel.
Senast redigerad av lva 2018-10-27 kl. 21:06.
Citera
2018-10-27, 21:57
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lva
Nu har jag fått fingrarna på ett beggat kit från evbike. 48 v/ 750 w, och framhjulsmotor. Fick med gasreglage så jag tänkte skita i pedalsensorn. Nån som hängt på ett sånt och har lite tips ? Skall hängas på en militärcykel.
Glöm inte momentarm(ar). Montera och provkör innan du snyggar till kablarna. Se till så det finns nog slack för att vrida styret så långt det går åt båda håll.
Citera
2019-01-13, 18:20
Medlem
Jag köpte ny cykel och skulle flytta motor och batteri från mitt gamla hemma-bygge.
Mitt i monteringen när jag höll på att måtta in plats för batteriet så trillar batteriet av och blir lite halvt hängande i kablarna, tror det slog i golvet oxå.
När monteringen var klar och jag skulle prova så e cykeln typ död. Det funkar att starta display men så fort motorn ska gå så dör allt och batteri-mätaren visar tomt. Laddat flera timmar men så fort jag testar så dör batteriet och mätaren visar tomt.

Kan batteriet ha gått sönder av trillnings-incidenten?
Gamla cykeln har funkat utan problem och ett test under monteringen före incidenten funkade oxå bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in