Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Var den artikeln som fick mig att vilja bygga en segway igen
Föredrar personligen segways men kan verkligen se fördelen med den där. Enkel, smidig, ingen som kommer bråka om att du inte får ta med den på bussen osv :P
Har jobbat en hel del med en case-design på en segway så att man kan enkelt bara flippra ner den till en storlek av en gymbag. Just för att kunna ta med sig den, ställa undan den någonstans på jobbet och så vidare.
Fördelen där skulle vara att en segway kan du köra längre på än på en sån där enhjuling då man lär bli lagom trött i musklerna efter 1 mil per dag. Även fast det inte verkar mycket så tär sånt där mer än vad man tror.
Plus att man kan verkligen packa en segway genom bara kasta på två stycken mc-väskor i plast ovanpå vid hjulen. Bara göra en liten upphöjning runt, spännband som håller fast. Är väll där man skulle vilja ha lite mer unf, om man vill packa lite tyngd i den.
Nu lät jag lite som om den där länken var riktad mot mig och att jag försvarar mig men så är det alltså inte, tyckte det bara var roligt att någon tog upp den artikeln som själv fick mig att börja tänka och hur jag tänkte när jag såg den

Samt att det är väll nästan lite OT och lite av en hi-jack men då det gemensamma intresset här är ändock elmotorer för att få folk framåt så ansåg jag att det var dumt att starta en ny tråd
Kan det vara så att TS vill undkomma att klassa sitt fordon som moped men ändå vill ha kraften hos en sådan?

Eller hade du tänkt att regga den som moped efter konverteringen?