2019-01-13, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DogsDAmour
Från samma artikel kommer den här lätt bisarra detaljen.

Filip och Fredrik spekulerade dessutom lite i sitt senaste poddavsnitt att amerikansk media inte riktigt vet vilket scoop de sitter på. De nämnde inte BH:s namn och det kan naturligtvis vara så att Sverige är ett för litet land för att amerikanarna ska bry sig, men vem vet nuförtiden när blaskorna ska fyllas med innehåll 24/7....

Varför skulle det vara ett scoop? Amerikansk media riktar sig framför allt till amerikaner och där är BH helt okänd. Tvivlar på att de bryr sig nåt större om vem han är.

Tycker dock svensk media är hycklande som vanligt. Man låtsas bry sig om hans integritet och publicerar inte namn och bild. Vem som helst med elementära Google-kunskaper tar ju reda på vem det är på två minuter.
Citera
2019-01-13, 12:39
Medlem
Retsinas avatar
Är det verkligen någon som är förvånad? På 80-talet brukade Bosse stryka omkring på Stockholms central och erbjuda pojkar några hundralappar för att dom skulle se på när han onanerade.
Citera
2019-01-13, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Tack, det var som tusan. Jag googlade en länk här:

https://www.nbcmiami.com/news/local/Swedish-Man-Accused-of-Groping-Teen-at-Park-in-Coral-Springs-504063651.html

Förutom att det är tragiskt är det också festligt att denna urgamla snackis besannats officiellt.

Eftersom BH plötsligt har gett sig på flera ynglingar på en offentlig plats så tycker jag också att det luktar demens, att han har tappat en skruv. Det borde inte vara svårt att få tag på unga män i Florida ytan att dra till sig uppmärksamhet.
ja visst luktar det demens lang väg, hur troligt är det att en man som levt klanderfritt med ett helt yrkesliv i statlig tjänst vid 85 ars alder bestämmer sig för att nu skall jag leva ut mina lustar.

http://www.demenscentrum.se/Fakta-om-demens/Demens-och/sexualitet/Artikel-Margareta-Grafstrom/

Citat:
Kunskap har stor betydelse för attityder och förståelse gentemot äldres sexualitet och kan ge personalen möjlighet att bättre bemöta sexuella uttryck eller sexuella beteenden bland de demenssjuka. Personalen upplever många gånger det svårt att hantera dessa situationer, t ex sexuella tilltal till personalen, onani eller sexuellt utspel gentemot en annan boende. Personalen kan uppleva svårigheter i dessa frågor för att de saknar utbildning och handledning inom detta område.
Citera
2019-01-13, 12:53
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Mycket vanligt vet jag inte, men jag har stött på det vid flera tillfällen, så ovanligt är det inte. Men, som sagt, vi vet ju inte om Bosse överhuvudtaget är dement.
Skulle gissa på, efter egna erfarenheter, att max 1 på 50 som bor på ett demensboende är utåtagerande sexuellt. Det är min egna gissning som sagt, men tror att det ligger nära sanningen.
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Sen skall man inte heller döma någon på förhand. Jag tog tidigare upp exemplet där en dansk kille som jobbade på dagis i New York blev pedofilanklagad. Där talades det om jättelånga fängelsestraff. Men efter slutförd polisutredning blev han frisläppt, fick en ursäkt & skadestånd.
Fast här pratar vi om en homofil som tidigare klämt på barn, enligt en annan användare i tråden. Att han samtidigt får två anmälningar på sig samma dag och att polisen bildat en särskild grupp för att undersöka hans bögerier, under nedstängningen av statsapparaten dessutom, gör att det inte är svårt att döma honom på förhand.
Citera
2019-01-13, 12:56
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Är det verkligen någon som är förvånad? På 80-talet brukade Bosse stryka omkring på Stockholms central och erbjuda pojkar några hundralappar för att dom skulle se på när han onanerade.
Ett sådant rykte uppkommer inte utan orsak, har du fler godbitar på lager?
Citera
2019-01-13, 13:02
Avslutad
Så mycket skitsnack i denna tråd om BH. Ingenstans mer än i folks vridna fantasier är det så att BH sprungit runt och tafsat på småpojkar eller onanerat inför dem eller liknande. Det hade kommit fram på officiella vägar och inte via en kompis kompis grannes hundfrisörs dotters pojkväns bilmekanikers faster.

Vad som är sant i dett afall kan jag lite om då mina svärföräldrar är i Florida just nu och föjer detta på plats. Pojken som anmälde BH gjorde det flera dagar efter händelsen. Det är en färgad kille som kommer från en strängt troende familj. Det är bl.a. det som gör att åklagaren tror på pojkens berättelse. Pojken har berättat för sin uncle (vet ej på vilken sida) samma som han sade till polisen och det används av åklagaren som bevis för att hans historia är sann medan försvaret troligen kommer ta det som att han blivit coachad.

BH kommer att kunna betala borgen och får troligen befinna sig i USA fram till rättegång. Med tanke på att han är utlänning och gammal så tror man enligt nyheterna i området att det kommer bli en Pleabargain. Där BH erkänner sig skyldig, registreras som Sex offender i Florida och ev. får återreseförbud. Men att han kommer hem.
Man behöver inte vara skyldig för att man ska ta en pleabargain men BH slipper vara i USA många år och kanske dö där pga sin dåliga hälsa och han slipper troligen fängelse.

Ingen kameraövervakning ska ebligt nyhterna i området ha fångat händelsen, vilket båda sidor nog tycker är synd.

Pojkarna som var 16 år var i en känd park för homosexuell raggning och här kan BH fått fel signaler men det kome rinte bli rättsfall då inget brott begåtts.
Citera
2019-01-13, 13:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

Finns inget rykte om detta. Det är rent påhitt. Bara för att jag säger att det finns ett rykte att en känd AIK-spelare gillade att bajsa på 12-åriga flickor och sedan döda dem, så innebär det ju inte att det finns något bakom detta rykte.
Citera
2019-01-13, 13:06
Medlem
Flytt-lasses avatar
Kommer ihåg han från tv när man va liten och farsan satt klistrad framför sportspegeln.
Har alltid gillat honom som kommentator.
Bögryktena har ju gått länge, så det är väl ingen skräll heller.
Men om han är senil, vad gör han i usa?
Själv eller?
Har han rymt till parken?
Finns det nån medresenär(medbrottsling)?
Eller bor han rentav där?
Vore kul och få hela storyn.
Citera
2019-01-13, 13:06
Bannlyst
Citat:
Skulle gissa på, efter egna erfarenheter, att max 1 på 50 som bor på ett demensboende är utåtagerande sexuellt. Det är min egna gissning som sagt, men tror att det ligger nära sanningen.

om vi istället för att utga fran vetenskap istället för dina erfarenheter sa kan man läsa i ämnet

Citat:
Inappropriate sexual behavior (ISB) is a relatively common and potentially disruptive form of behavior in people with dementia.

källa

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4980403/
Citera
2019-01-13, 13:11
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
om vi istället för att utga fran vetenskap istället för dina erfarenheter sa kan man läsa i ämnet

källa

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4980403/
Du länkar till vetenskap där det står att det är relativt vanligt. Skulle själv påstå att 1 av 50 är relativt vanligt.
Vidare står det att det inte finns mycket forskning alls kring ämnet.

Samtidigt är Bosse inte tokdement, dock så kan människor i början av sin demenssjukdom bete sig märkligt.
Citera
2019-01-13, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
85 årige Park-Bosse tillhör nog amerikanarnas mindre problem, i ett land där c:a 200 barn och undomar rövas bort årligen av okända.
De flesta svenskar verkar inte ha en susning hur det är i USA, det mesta här verkar vara rena fantasierna.
Det stora är förståss att han är "famous" i Sverige.

Jag tror du har rätt. Att han är ”famous” i Sverige kan möjligtvis vara lite kuriosa för lokalpressen på orten. Att en sån här grej skulle vara intressant på det nationella planet eller för Trump som någon pekade på tror jag är att ta Bosse och Sveriges betydelse på lite väl stort allvar.
Citera
2019-01-13, 13:12
Medlem
Retsinas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Finns inget rykte om detta. Det är rent påhitt. Bara för att jag säger att det finns ett rykte att en känd AIK-spelare gillade att bajsa på 12-åriga flickor och sedan döda dem, så innebär det ju inte att det finns något bakom detta rykte.
En klasskamrat som då var 14 år blev kontaktad av Bosse. Detta var 1987.
Du kanske själv har blivit utsatt för något i din barndom som leder till denna förnekelse.

R Kellys pedofili var ju också "bara rykten " i början. ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in