Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Alltså du är ju dummare än tåget.

Må så vara, men jag är smartare än du. Jag listade ut hur Kim kunde veta att det fanns tejpbitar i Vatchareeyas hår.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Det är otroligt korkat av dig att tro att jag försöker snärja Kristoffer.
Du letar efter ord där Kim försäger sig i förhören, han kände till tejpbitarna i Vatchareeyas hår, han visste hur långt in i skogen Vatchareeyas kropp låg, han visste att blodet fanns i bagageutrymmet. Det är att snärja, men du gick bet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Han är dömd och håller som bäst på att avtjäna sitt straff. Jag har sett sedan länge att DU inte förstår synonymer och definitivt inte detta med sannolikheter och indicier. Du väljer att tro på en mördare som ljuger, det gör inte jag. Jag är smartare än så. Det är inte smart att ljuga, mörda eller försvara mördare på det sett du gör. Det är sjukt!
Den som ljuger är du. Den som inte kan hitta argument på andra sätt kan inte kallas smart. Jag försvarar ingen mördare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Om du var lite smart så skulle du själv kunna läsa om de tillfällen Kristoffer ringt och skickat sms till polisen om de ställen han "sökt" på. Du skulle kunna ta reda på hur det gick till när han pratade med missing people också men du behöver antagligen hjälp med det också.
Du ljuger.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Kaj Linna, frikänd är inte synonymt med oskyldig. Juridiskt sätt är en dömd skyldig och så länge du inte på det minsta lilla vis kan peka på något i det här fallet är fel och att Kristoffer är felaktigt dömd så är det skyldig som gäller.
Juridiskt är han mördare, men i verkligheten är det den som mördade Vatchareeya som är mördaren. Att en oskyldig person döms efter att domstolar vilseletts och undanhållits bevis är inte konstigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kreutzmann
I förhöret med B*ngt Is*ksson (e,a) där han vittnar om att han hört skrik från KJs lägenhet uppger han att hans svärson heter Micke. Åklagaren frågar om han samtalet med Micke vilket han har. B*ngt uppger att han inte har ändrat uppfattning om skriket som han vittnar om.
B*ngt berättar inte först för polisen att han hört skrik utan det är något som blir "klarare för honom ju längre tiden går".
På en direkt fråga från polisen om B*ngt hört någonting från KJs lägenhet så svarar han nej. Några dagar senare är han väldigt säker på att han har hört skriken.
Det som är intressant är om det är MB som B*ngt hänvisar till som sin svärson?
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser BI berätta om skriken.
Citat:
Ursprungligen postat av BI 11 maj
Bengt tillfrågades om han såg eller hörde något från Kristoffers lägenhet på eftermiddagen/
kvällen den 4 maj. Bengt uppgav att han inte gjorde det.
Citat:
Ursprungligen postat av BI 21 maj
Bengt berättar vidare att han en natt låg i sin säng i sitt sovrum då han hörde två skrik. Han
beskriver skriken som " skrik rätt ut" sedan blev det "knäpp tyst". Han gick inte upp och tittade
ut. Han nämde detta för sin fru som vid tillfället befunnit sig i vardagsrummet och tittade på
tv. Frun hade inte hört detta. Bengt säger att det var den aktuella dagen som hon försvann eller
dagen efter. Han hörde det som att skriken kom från det hållet där "Christoffer" bor. Bengt
berättar att detta "gnagt i honom" då han inte berättat detta för polisen tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av BI 3 juni
På kvällen ligger Bengt i Sovrummet och ser på TV han tror det var vid 21-22 tiden då han
plötsligt hör 2 stycken höga gallskrik. Han kan inte säga från vilken lägenhet det kom.
Bengt uppger att huset inte är lyhört. Han tror han kan ha sett hockey vid tillfället men e inte
säker, dock brukar han inte se så mycket på tv förrutom när det är sport.
Han säger att skriken var gälla det är möjligt att det var kvinnoskrik men han kan inte svära på
det. Bengt hade inte druckit alkohol denna dagen.
Citat:
Ursprungligen postat av BI 16 september
Vidare uppgav Bengt att han känner sig säker på att något hände i Kristoffers lägenhet
kvällen när Vatchareeya försvann, han hörde två vrål från Kristoffers lägenhet. Bengt uppgav
att det var vrål/ skrik som kom från en kvinna. Bengt sa att han berättat om detta i tidigare
förhör.
Först har han inte hört något. I andra förhöret har han hört skrik den aktuella dagen eller dagen efter och skriken kom från det håll Kim bodde. I tredje förhöret visste han vilken dag det var, men var inte säker på om det var kvinnoskrik, vilken lägenhet det kom från eller om han tittade på ishockey under tiden. I femte förhöret, fyra månader efter försvinnandet, visste han att skriken kom från Kims lägenhet och var säker på att det var kvinnoskrik. I tingsrätten berättade han att han såg på ishockey, var säker på dagen och att skriken kom från det håll Kims lägenhet låg och mest troligt kom skriket från en kvinna. Han förklarade att han inte berättade om skriken i första förhöret för polisen kom så sent på kvällen, 20 över elva. Förhöret hölls kl. 10:50-11:00. Han höll det inne men kontaktade kvinnliga poliser lördagen efter. Det förhöret hölls tisdagen 21 maj kl 13:00. Åklagaren konfronterade honom med detta, och då förklarade han bara att det tog längre tid mellan första och andra förhöret än han mindes. Åklagaren nöjde sig med det. Försvarsadvokaten frågade också varför han inte nämnde skriken i första förhören. Svaret var att han "höll det inom sig".
Till saken hör att Kim och BI inte bodde på samma våningsplan och inte heller över varandra. Det var en lägenhet emellan i sidled. BI är allt annat än trovärdig.
Citat:
Ursprungligen postat av
VeOchFasa
Här är spåret med blodet som knappt är synligt med blotta ögat:
https://imgur.com/a/rEvIJm2
Det spelar ingen roll hur mycket Blue-Star dom använder då det är ett reagens.
Jag har sett Bluestar användas. Mycket blod + lite Bluestar = mycket blått. Lite blod + mycket Bluestar = mycket blått. Lite blod + lite Bluestar = lite blått. Med mycket Bluestar kan alltså lite blod se ut att vara mycket. Att det är flera foton överlagrade på varandra gör inte saken bättre.