2019-01-13, 11:07
Medlem
För det första så fungerar lagstiftningen helt annorlunda i usa. I svetige måste du ha en indiciekedja som håller hela vägen ifall teknisk bevisning inte finns. Jag utgår ifrån att vittnen saknas. I usa har man ett jurysystem. Det räcker med att man kan övertyga juryn eller få dem att tvivla. Just när det gäller mål där svarta varit offer eller åtalade så har det ofta använts just rasistkortet. Som advokat har du rätt att byta ut ett antal av jurymedlemmarna och du får veta bakgrunden på dem innan.
Detta betyder att det är lättare att bli friad i usa.
Men... Just pedofilibrott och att du är vit kaukasisk(vi heter så) gör att du sitter lite med svartepetter redan innan rättegången. Bh är dessutom helt okänd vilket gör att de inte bryr sig om utgången.
Sedan nästa problem.. Det offentliga i usa är i princip stängt pga konflikten med muren. Poliser som inte får lön gör absolut inte mer än de måste. En 85 årig utlänning som ör misstänkt för sexuellt ofredande av barn ligger inte direkt högt på prioriteringen. Dessutom har usa inte som de flesta europeiska länder (dock ej sverige) gränser på hur länge du kan vara häktad innan rättegång. Finns stora risker att du lämnar landet, påverkar utredning så blir du häktad. Bh är nu på ett ställe där just sexförbrytare finns. Inte de människor han normalt umgås med utan oftast riktiga svin. Han är 85år så denna värld tar självklart på honom. Oavsett om han är skyldig eller ej så kommer det att sätta sina spår.
Citera
2019-01-13, 11:08
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Konstigt att han inte har blivit outad i svensk media
Hade de inte en länk till häktningsförhandlingen som visade Bosses nuna opixlad? Jag har för mig att jag klickade mig rakt in på en amerikansk nyhetssajt där namn o nylle var typ helsida.

Det kanske inte räknas som att outa någon iofs, de har ju inte själva lagt upp namn och opixlad bild. De är väl rädda för att ge sig på någon ny Sexförbrytare innan domen har fallit.
Citera
2019-01-13, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Frågan e om han e dement vilket man kan misstänka. Dels beroende på ålder dels pga att dementa blir extremt sexfixerade. Är detta fallet e allt en stor skandal

Källa

http://www.aldreicentrum.se/till-tidskriften/2004-2002/Nr-32004--Karlekens-laga/Sexuella-beteenden-vid-demens/

Men det här att han skulle vara dement o inte visste vad han gjorde osv; trots allt har han ju lyckats boka sin flight, ordna med visum/esta o allt vad som nu krävs, tagit sig in i landet o checkat in dit han skulle etc, o sen är han plötsligt så borta så att han inte förstår att det är lite dumt att pilla småpojkar på pillevitten..🤔
Nja.
Sen kan ju inget uteslutas o ingen skall dömas på förhand (höll på att skriva förhud ) osv men lite märkligt blir det.
Citera
2019-01-13, 11:16
Medlem
Hursomhelstings avatar
Bosse är bevisligen inte det minsta lilla dement.

Karln är inte helt sanningsenlig med varför han nyttjar utegym i parker, nytta är en sak men att han utlämnar detta med nöje, att kunna komma till och antasta gossar.

Här hemma skulle vi kalla karln för smart, i USA så går dom omgående in på pudelns kärna och att han pederasten är att se som fix o färdig.
Citera
2019-01-13, 11:18
Medlem
När det gäller husrannsakan i sverige så krävs
Det egentligen inte mkt. Brott med fängelse i straffskalan och att det finns misstanke på att bevis i lägenheten. Som i detta fall med bh så blir det svårt att motivera en husransakan eftersom det berör ett brott begått i usa och det gäller taffsande på barn.
I övrigt gäller proponalitets principen vilken är väldigt luddig.
Men det ska inte vara osagt. Det är åklagare som beslutar och sverige har en tradition att vilja tänja på regler när det gäller förfrågan från storebror usa. Det har förekommit avlyssning som usa begärt och utförts av svensk polis men oftast då gällande terrorbrot, narkotika eller grov ekonomiskbrottslighet
Citera
2019-01-13, 11:20
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Kommuniststaten censurerar väl.. Tydligen gör inte usa det

Det är väl snarare så att skillnaden ligger i att vi i Sverige i princip inte outar folk som inte är dömda och bevisat skyldiga. Skulle vi anamma USAs policy där man publicerar redan vid anmälan eller misstanke så skulle vi nog behöva börja använda deras absurda skadeståndslagar också.
Citera
2019-01-13, 11:21
Medlem
GastonLeMans avatar
”Det ser mörkt ut för Bosse” hade nog Arne sagt?
UD verkar inte hjälpa med borgen, han får nog stanna ett tag?
Citera
2019-01-13, 11:24
Medlem
Får bh en hyffsad advokat så komner hon självklart att framstälka att han är smått förvirrad, och som äldre utlänning inte förstod.
Med tanke på situationen så borde han ge ett lätt förvirrat utryck och en bra advokat borde kunna övertyga en jury. Tror dock det blir förlikning.
Ta tex när mikael jackson åtalades för liknande brott. Mitt i rättegången så gjordes en förlikning. Målsägarna fick en fet ersättning och åtalet drogs tillbaka samt de fick inte orda mer om detta.
Så gör du inte i sverige eftersom det är åklagaren som bestämmer och om du drar dig ur så möjligen försvårar du men det stoppar inte
Citera
2019-01-13, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
”Det ser mörkt ut för Bosse” hade nog Arne sagt?
UD verkar inte hjälpa med borgen, han får nog stanna ett tag?

Som jag skrev innan. Usa har stängt ner vissa samhälls funktioner, poliser jobbar utan lön. Jag tvivlar att bh ligger högt upp på det de gör utan lön
Citera
2019-01-13, 11:26
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagrummet
När det gäller husrannsakan i sverige så krävs
Det egentligen inte mkt. Brott med fängelse i straffskalan och att det finns misstanke på att bevis i lägenheten. Som i detta fall med bh så blir det svårt att motivera en husransakan eftersom det berör ett brott begått i usa och det gäller taffsande på barn.
I övrigt gäller proponalitets principen vilken är väldigt luddig.
Men det ska inte vara osagt. Det är åklagare som beslutar och sverige har en tradition att vilja tänja på regler när det gäller förfrågan från storebror usa. Det har förekommit avlyssning som usa begärt och utförts av svensk polis men oftast då gällande terrorbrot, narkotika eller grov ekonomiskbrottslighet
Att ta en unge mellan benen, som har byxor på, ger inte husrannsakan. Det kan jag inte i min vildaste fantasi tänka mig.
Däremot kan det bli aktuellt om det framkommer att han har kladdat på fler ungar, då blir det en annan sak.
De har ju satt ihop en Task force enbart för honom så risken finns att det rullas upp en rejäl skandal.
Citera
Medlem
anuspontens avatar
Nu är det väl så att det är omöjligt att få reda på exakt vad som hände....Men jag funderar på en sak.... OM det nu var sexuellt ofredande.....BH är för fan 85 år. Borde inte könsdriften minimerats då?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men det här att han skulle vara dement o inte visste vad han gjorde osv; trots allt har han ju lyckats boka sin flight, ordna med visum/esta o allt vad som nu krävs, tagit sig in i landet o checkat in dit han skulle etc, o sen är han plötsligt så borta så att han inte förstår att det är lite dumt att pilla småpojkar på pillevitten..🤔
Nja.
Sen kan ju inget uteslutas o ingen skall dömas på förhand (höll på att skriva förhud ) osv men lite märkligt blir det.
du verkar inte veta mycket om demens. Att man e dement betyder inte att man e helt koko i roten. Dock blirdementa ofta helt sexfixerade och vill typ knulla hela tiden. Eller pratar om att knulla stup i kvarten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in