Citat:
Förutsatt att bordellägarna är reko människor så tror jag det hade jobbat tjejer med hög libido(sexdriv). Sen tror jag dom hade känt sig ganska trygga också med tanke på att dom isåfall hade haft samma arbetsplats och skulle således aldrig vara ensamma ifall det kom in en kund med konstigt beteende.
Vad gäller den sociala stegen så tror jag det hade rört sig om kvinnor som är frispråkiga och självständiga. Med andra ord psykiskt starka kvinnor.
Sen kan man ju spinna vidare på hur en sån verksamhet hade kunnat se ut. Jag tror det hade vart rimligt att kräva utlåtande från psykolog för att säkerställa att kvinnan är mentalt stabil. Sedan skulle man kunna göra flera andra "kontroller" för att helt enkelt se till att kvinnorna inte är utsatta.
Vad gäller den sociala stegen så tror jag det hade rört sig om kvinnor som är frispråkiga och självständiga. Med andra ord psykiskt starka kvinnor.
Sen kan man ju spinna vidare på hur en sån verksamhet hade kunnat se ut. Jag tror det hade vart rimligt att kräva utlåtande från psykolog för att säkerställa att kvinnan är mentalt stabil. Sedan skulle man kunna göra flera andra "kontroller" för att helt enkelt se till att kvinnorna inte är utsatta.
Hade det varit "vanliga" svenska kvinnor med mentala stabila tillstånd som bara råkar ha ovanligt hög sexdrift och vill ta ut den på okända män och samtidigt tjäna pengar, hade antagligen priserna varit rätt höga. Och hororna inte särskilt många.
Den oövervakade verksamheten under jord samt trafficking etc hade inte försvunnit för det, och de är ju de verkliga offren.
Eller tänker du att det enbart skulle vara lagligt på bordell med kontroller, och ingen annanstans?
Jag kan eventuellt vara med på den, att det enbart är lagligt på bordell där kontrollerna är strikta och frivilligheten kan säkerställas. All sexköp och försäljning utanför den kontexten ska då vara olagligt.
Alltså hade det inte varit rimligt att kvinnor(eller män) från andra länder som inte är svenska medborgare hade jobbat på bordellerna här, för då kan vi inte säkerställa frivilligheten.
Summan här är att det är inte okomplicerat på något sätt att bara legalisera prostitution. Ska det ske måste det vara strikt reglerat. Och det är en svårighet i sig, som det kommer massor med frågetecken och kostnader med.