2019-01-13, 02:56
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Nä, den där Facebooksidan har inte Terese tillgång till längre eftersom hon gav lösenordet till den till sin advokat, vid förra rättegången. Men Malin använder den för att kommunicera med Terese och alla andra. Som nu.

Har Terese slagit tjejen på bilden?
Kommentera går bra. Såg att T hade kommenterat med sin nya FB profil lite längre ner. Att banka på någon utanför ICA verkar inte så värst smart, misstänker att hon kommer att få ett kännbart straff den här omgången.
2019-01-13, 03:08
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Det där har jag också tänkt på. Jag menar, om något av mina barn uppvisade bara ett uns av hennes beteende så skulle jag riva upp himmel och jord för att de skulle få adekvat vård.
Vad vet vi om hennes föräldrar? Är de också utvecklingsstörda?
Hennes mor har nämnts tidigare det är jag säker på.
Utan att direkt kikat vidare (bakåt) så vill jag minnas att det är ungefär samma status på modern.
Även hot förekom runt/med henne?
Senast redigerad av Hydrahead 2019-01-13 kl. 03:33.
2019-01-13, 07:02
Medlem
LillaTEs avatar
Terese är relativt aktiv på köp och sälj-grupper på Facebook. I slutet av december försökte hon sälja både en Lenovo surfplatta och en Asus surfplatta. Ett beteende vi känner igen sedan förr. Köp plattor och använd till olagliga saker och försök sedan avyttra dem genom försäljning när det börjar hetta till.
Komplettera också detta med att hon, under perioder där hot förekommer, på sin facebooksida medvetet skriver och klagar att hon saknar internet och behöver gå till köpcentrum i Umeå city för att snylta på gratis wifi.
Hur kan hon tro att polisen inte genomskådar sådant beteende?
2019-01-13, 07:04
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Hennes mor har nämnts tidigare det är jag säker på.
Utan att direkt kikat vidare (bakåt) så vill jag minnas att det är ungefär samma status på modern.
Även hot förekom runt/med henne?

Ja, bra beskrivet. Ungefär samma status där. Avslöjas snabbt vid en koll på hennes sociala medier. Exakt samma sätt att hoppa över små ord som tex "och" i meningar. Det har inget med dyslexi att göra.
Senast redigerad av LillaTE 2019-01-13 kl. 07:33.
2019-01-13, 10:47
Medlem
Allvarliga misstankar: Skelleftepar hotade 17 personer – skulle skadas eller dödas

Kvinnan är i 30-årsåldern och mannen i 60-årsåldern. Hon har flyttat från Skellefteå kommun och han bor kvar.

Under hösten 2018 ska ha de hotat personer i Skellefteå, Umeå och Piteå.

Kvinnan ska under augusti och september 2018 ha skickat mejl till tio olika personer och hotat dem, fast skrivit under med en annan persons namn. Kvinnan är tidigare dömd för liknande brottslighet.

https://www.norran.se/nyheter/blaljus/allvarliga-misstanken-skelleftepar-hotade-17-personer-skulle-skadas-eller-dodas/
2019-01-13, 11:41
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe
Allvarliga misstankar: Skelleftepar hotade 17 personer – skulle skadas eller dödas

Kvinnan är i 30-årsåldern och mannen i 60-årsåldern. Hon har flyttat från Skellefteå kommun och han bor kvar.

Under hösten 2018 ska ha de hotat personer i Skellefteå, Umeå och Piteå.

Kvinnan ska under augusti och september 2018 ha skickat mejl till tio olika personer och hotat dem, fast skrivit under med en annan persons namn. Kvinnan är tidigare dömd för liknande brottslighet.

https://www.norran.se/nyheter/blaljus/allvarliga-misstanken-skelleftepar-hotade-17-personer-skulle-skadas-eller-dodas/

Låst artikel.
Kan du citera det viktigaste?
2019-01-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Låst artikel.
Kan du citera det viktigaste?

I september och oktober ska mannen och kvinnan tillsammans ha skickat sms till fem olika personer med innebörden att de skulle skadas eller dödas. Hoten mot två av personerna, två kvinnor, innebar att de bröt mot ett kontaktförbud.

Mannen ska sedan i oktober och november ha skickat sms till tre personer och hotat att skada eller döda dem.
2019-01-13, 12:13
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Största risken är att hon i så fall mördar ett barn eller råkar starta en stor brand. Har på känn att de bränder Tessan startat rör sig om tändare/tändstickor och ingen tändvätska, men jag kan så klart ha fel. Skulle Terese kunna vara kapabel att t ex elda upp en stor privat villa, nej, jag tror inte det. Men absolut att hon kan skada försvarslösa barn om hon är ensam med dem.

Jodå det är hon, kolla bara på hyreshuset i Jörn som hon brände ned. Har fått för mig att det dessutom är den skiten hon försöker skylla på ett litet barn.
2019-01-13, 12:19
Bannlyst
Citat:
Nikitanikita!

Vars bor du ? Är det i Jörn ?

För du verkar ju ha sten koll på J*mmy och Jörns borna

Sen verkar det även som Tessan bor där med för hon söker ju Lägenhet i Umeå

Är hon verkligen ihop med J*el ?Man kan ju inte tro det så som hon springer efter J*mmy och härjar i Jörn mera än att vara I Umeå med J*el
Jag bor på Syréngatan Jörn
Känner till Jimmy hel del

Terese bor i Umeå med Joel ja dom sök lght
2019-01-13, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Det där har jag också tänkt på. Jag menar, om något av mina barn uppvisade bara ett uns av hennes beteende så skulle jag riva upp himmel och jord för att de skulle få adekvat vård.
Vad vet vi om hennes föräldrar? Är de också utvecklingsstörda?

Hennes mamma är enligt en av mammans FB i samhallsvängen. Om hon är samhallare pga krämpor i kropp eller knopp vet jag inte.
2019-01-13, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Terese är relativt aktiv på köp och sälj-grupper på Facebook. I slutet av december försökte hon sälja både en Lenovo surfplatta och en Asus surfplatta. Ett beteende vi känner igen sedan förr. Köp plattor och använd till olagliga saker och försök sedan avyttra dem genom försäljning när det börjar hetta till.
Komplettera också detta med att hon, under perioder där hot förekommer, på sin facebooksida medvetet skriver och klagar att hon saknar internet och behöver gå till köpcentrum i Umeå city för att snylta på gratis wifi.
Hur kan hon tro att polisen inte genomskådar sådant beteende?

.vad Joel hade berätta åt en kompis var att han bad t göra annons om Joels Lenovo platta
2019-01-13, 12:32
Bannlyst
Citat:
I september och oktober ska mannen och kvinnan tillsammans ha skickat sms till fem olika personer med innebörden att de skulle skadas eller dödas. Hoten mot två av personerna, två kvinnor, innebar att de bröt mot ett kontaktförbud.

Mannen ska sedan i oktober och november ha skickat sms till tre personer och hotat att skada eller döda dem.

alla hot är från Jimmy telefon
Ju Jimmy är kapabel att döda hota folk de berätta ju även Martina hon visste han va kapabel

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in