2019-01-13, 02:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men det är givetvis intressant om det kommer fram nåt av bäring.
Vad har det kommit fram hittills?
Jag är alltså ärligt intresserad av om det är nåt konkret som pekar i denna riktning
.

Problemet med oss som vet lite mer, är att vi - än så länge - inte kan berätta.
Tids nog kan vi det. Innerst inne anar du nog också att det är så.

Beklagar men det är inte viktigt just nu om du eller några andra inte vill tro på detta.
Det finns betydligt mer fakta, än så länge inte tillgängliga för att lägga ut i tråden, men tids nog.
Vi som har lite mer på fötterna är inga idioter eller naiva dumbommar.
Vi skulle inte lita på något som inte har bäring eller bevis.

Ge det lite tid så kommer nog mer ut.
Under tiden kan de som har ett sådant enormt återkommande behov att fortsätta att påverka tråden i riktningen mot den strypta/kvävda modern Hannas ”ensamma” skuld, helt frankt kämpa vidare med detta mål.
Citera
2019-01-13, 02:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Problemet med oss som vet lite mer, är att vi - än så länge - inte kan berätta.
Tids nog kan vi det. Innerst inne anar du nog också att det är så.

Beklagar men det är inte viktigt just nu om du eller några andra inte vill tro på detta.
Det finns betydligt mer fakta, än så länge inte tillgängliga för att lägga ut i tråden, men tids nog.
Vi som har lite mer på fötterna är inga idioter eller naiva dumbommar.
Vi skulle inte lita på något som inte har bäring eller bevis.

Ge det lite tid så kommer nog mer ut.
Under tiden kan de som har ett sådant enormt återkommande behov att fortsätta att påverka tråden i riktningen mot den strypta/kvävda modern Hannas ”ensamma” skuld, helt frankt kämpa vidare med detta mål.
Men have mercy.
Över ett år har den här tråden harvat på som en gammal traktor. Finns ju inte ett dugg som har bäring, bara en massa skitsnack om O.

Med tanke på att konspirationsmätaren slog rätt i taket - strax innan du sa adjö till tråden och tackade för dig - så ser jag inte dig som sanningsserumets urkällan heller.

Att verkar frestande mystisk ger dig inga stilpoäng.
Citera
2019-01-13, 02:13
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeGW.P
Att gå över barnlik pga en simpel genusagenda? Tja, varför inte? Föga smickrande för den feministiska rörelsen dock, något jag annars stöttar.
Denna återkommande "genusagenda" - det här är inte fotboll, så sluta dribbla.
Citera
2019-01-13, 02:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OH har fått receptbelagd medicin utskrivna för sina sömnproblem. Jag tror att både gick via företagshälsovården.

Tack för info!
Vet du vilket preparat OH fick utskrivit?
Citera
2019-01-13, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Försöker polisen hålla hemligt att Lisa har gjort ett naturprogram?

Tror jag inte. Men det kan vara den typen av små hänsynstaganden som polisen gjort.

Givetvis inget som påverkar polisens slutsatser.

Jag följde Kim Wall-fallet liksom Lisa Holms-fallet som exempel och i samtliga fall ser man samma hänsynstagande till de anhöriga. Att inbilla sig att det i sig skulle påverka utredningens resultat eller sedan dom är snarast befängt.

Ni skriker om FUP för egen kontroll. Av ett land som är ansett som en av Världens mest rättssäkraste land. https://worldjusticeproject.org/our-work/wjp-rule-law-index/wjp-rule-law-index-2017%E2%80%932018

Ladda ner PDF-filen, så kanske du lär dig något viktigt. Ny aktuell rapport publiceras årligen.

I de flesta av världens länder existerar inga FUPar alls. Icke heller Danmark, Island, Norge i Norden. Sverige och Finland är unika undantag pga Offentlighetsprincipen.

Var djupt tacksam!
Citera
2019-01-13, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingoos
Tack för info!
Vet du vilket preparat OH fick utskrivit?

Propavan och Imovane, inget man tar livet av någon med.

H hade utöver antidepp fått utskrivet lugnande, oklart vad.

Polisen nämner bara lugnande.

Självklart har dom dock fullständig koll.
Citera
2019-01-13, 03:09
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Försöker polisen hålla hemligt att Lisa har gjort ett naturprogram?
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror jag inte. Men det kan vara den typen av små hänsynstaganden som polisen gjort.

Givetvis inget som påverkar polisens slutsatser.

Jag följde Kim Wall-fallet liksom Lisa Holms-fallet som exempel och i samtliga fall ser man samma hänsynstagande till de anhöriga. Att inbilla sig att det i sig skulle påverka utredningens resultat eller sedan dom är snarast befängt.

Ni skriker om FUP för egen kontroll. Av ett land som är ansett som en av Världens mest rättssäkraste land. https://worldjusticeproject.org/our-work/wjp-rule-law-index/wjp-rule-law-index-2017%E2%80%932018

Ladda ner PDF-filen, så kanske du lär dig något viktigt. Ny aktuell rapport publiceras årligen.

I de flesta av världens länder existerar inga FUPar alls. Icke heller Danmark, Island, Norge i Norden. Sverige och Finland är unika undantag pga Offentlighetsprincipen.

Var djupt tacksam!
Postaren MC uttryckte sig ironiskt.
Citera
2019-01-13, 03:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jämfört med O´s tidigare signaturer så ser den sista underskriften påtagligt hård och kantig ut, rentav "kokande"?
Missan: "Jag reagerade redan då . Och berättade det för min partner redan då.
Hans kokande var inte inom normalvariation.
Han höll sig på nåt sätt men jag märkte att han fick verkligen anstränga sig för det."

O´s kokande avsåg dottern. Hur kom hans bristande förmåga att hålla inne med ett raseri, till uttryck i hemmiljön - Tyranni och lavetter? Och inte lär den långa julledigheten med hela familjen tätt inpå ha bidragit till att lugna hans överhettade hjärna.
Gällande detta "kokande" så verkar det öka med tiden som en slags urkraft ju fler ggr du får hugga tag i ordet:
- Raseri.
- Tyranni.
- Örfilar.
- hans överhettade hjärna.
- hans signatur ser kokande ut.

Det är ju rena kafferepet i denna tråd.

Att missan drar långa växlar i sina analyser råder ingen tvekan - från en svart mössa som stänger in det psykiska (eller är det cancer?) till 6-7 på aspergerskalan i december.
Den skyldige elallergikern som ställt dit den bloddroppande skylten är nyss nämnd (tack för ett gott skratt).

O blandade sig i pianolektioner - han avbryter M som då inte vill öva med honom.

Vem i 10-års åldern tycker inte att föräldrar är jobbiga vad de än sysslar med?
Att de är både pinsamma och lägger sig i. Samtidigt beskrivs O som deprimerad.

Detta är då inte friskt enligt missan. Han kokar.
Sen framkommer det i nästa inlägg att det kan ju berott på att M pratade mycket.
Det var nog inget särskilt.. samt att hon hade ett kort snack och O sa ingenting.
Waow!
Senast redigerad av develi 2019-01-13 kl. 03:49.
Citera
2019-01-13, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Postaren MC uttryckte sig ironiskt.

Jo, fattade det.
Citera
2019-01-13, 04:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
när ni läser någon skriva mer fokuserat på O som drivande tolkar ni det som om det automatiskt ursäktar Hs del i morden. Så är det verkligen inte men många, inklusive mig, tror på O som den av de båda med starkast vilja att mörda barnen osv.
Det står dig fritt att tro detta. Vart är de bärande argumenten till att så är fallet?
Där har du kärnfrågan i diskussionen.
Citera
2019-01-13, 04:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Ja allt detta förstår jag. Gemensamt avskedsbrev, testamente osv. Och alla är döda.
Barnen kommer inte tillbaka. Polisen hade kunnat säga som dom i o f s sagt att O och H har planerat detta gemensamt men det var pappan som ströp alla. Varför undviker man just det? Berätta för allmänheten som det är. Då hade dom flesta slutat spekulera.
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Det är kanske här de har rådgjort och anpassat till anhörigas önskemål.
Om bevisen pekar på att O ensam genomfört alla morden, vill kanske inte hans anhöriga och närmaste att detta framkommer. Och det är därför det är så viktigt för dessa personer att framhäva att förslaget, idén, till familjeutplåningen från början var Hannas.
Om bevisen pekar på att H ensam genomfört alla morden på barnen - varför går de inte ut med att H kvävde ett av barnen med en kudde? Försökte med nästa via samma metod men fick ta till strypning?
Polisen hade väl kunnat säga det?
Kanske inte H:s anhöriga vill att detta framkommer.
De hade ju ändå kunnat sagt att de planerade det här gemensamt.
Citera
2019-01-13, 05:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeGW.P
Och så nu det senaste "släppet" då, man gör allt detta skickliga, begåvade och hårda arbetet pga av det inbillade fantasifostret av alla som anser att Hanna bär ensam skuld till detta familiecide, trots att man fallerat att uppvisa en enda som är så enfaldigt ensidig, till skillnad från gruppen själva som inskränkt och sekteristiskt hävdat, i likhet med sin pianoklinkande guru och analfabetiska rockare, att Oskar är ensamt skyldig.
Ja, senaste given är nu att man anser H är mördaren. Inget kan vara mer fel - det är dock mer än möjligt att applicera samma sorts argument kring henne.
... och strunta i pressträffen, att de planerat och dödat sina barn together, forever, united we die.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in