2019-01-12, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexTalags12
De flesta uppgifterna är väl korrekta, är det inte en bättre idé att ta upp de individer som blivit felaktigt uthängda så de ev. kan få någon slags upprättelse?

Stämmer som du säger. Fruktar dock att dessa personer som hävdar annat till största dels vill rädda sig själva och anhöriga. Det kan ju finnas fall som blivit misstag, men då får man skriva namnet så vi kan undersöka för att senare ta bort personen från listan.
Citera
2019-01-12, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
Orkar inte citera varje inlägg där du påstår att folk som inte fuskat blivit uthängda. Har väldigt svårt att nyreggade personer som endast skrivit i denna tråden kommer med objektiv fakta men fortsätt spamma du.

OM du hade ens lite hjärna och ork hade du läst tråden och fattat att K*j var medhjälpare till nätverket då han blev kontaktad men "neka till det" (som han själv också påstått i tråden). Constant ger dig gång på gång samma fråga vilket du inte kan besvara.

Alla de namnen du nämner har någon koppling till nätverket:
-Jobbar för dem
-Köpt fusket
-Köp men misslyckats på ett eller annat sätt
-etc

Wow, att hålla nivå verkar ju vara allt förutom din grej
1. Att jag är nyregistrerade gör inte det jag skriver till lögn. Att du försöker dra den parallellen är ju lite pinsamt och visar bara brist på ett vettigt argument.
2. Du skriver att min fakta är objektiv, det är precis vad den ska vara så förstår inte vad du vill påpeka?

Över till K*j. Frågan jag svarade på var: Finns det någon här som blivit uthängd men inte fuskat?
Jag tycker hans fall passar bra där. Sen så skriver han ju själv att han blir anklagad för fusk här på FB för att människor läser bara namnet och drar egna slutsatser utan att gräva sig djupare. Så jag rekommenderar dig att läsa hela inlägget innan du ”påstår” att jag har en liten hjärna och lite ork.

Om inte det exemplet passar dig så har du ett till här:
Citat:
Ursprungligen postat av jaghetersam
aa det svider ju att säga det själv, men jag råkade hänga ut en felaktig person av misstag vars namn för all tid kommer att finnas med i denna tråd. Hennes FB blev som följd länkad här. Jag har anmält mitt egna inlägg men inga korrigeringar har vidtagits än iaf.

Man kanske kan starta en ny tråd med pålitlig info?

Det inlägget ligger bara några rader upp. Konstigt att du inte valde att ta med det här när du svarar på mina inlägg...? Är det kanske för att köper den info som smakar gott för dig och blundar för det som säger annat. Kan du ärligt talat säga till mig att inte en enda person i den här tråden hängts ut felaktigt? Det är en enkel ja/nej fråga. Är varje Facebook konto, instakonto och Eniro som publicerats i tråden korrekt??
Citera
2019-01-12, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexTalags12
De flesta uppgifterna är väl korrekta, är det inte en bättre idé att ta upp de individer som blivit felaktigt uthängda så de ev. kan få någon slags upprättelse?

Precis som du säger så är de mesta korrekt. Men många brister finns fortfarande och människor som inte har med saken att göra påverkas ju och här verkar inte så många vilja ta upp det.
Jag tror vi alla kan vara eniga om att problemet ligger inte i de inte fått någon upprättelse.
Problemet är att deras namn alltid kommer att dyka upp i den här tråden när man googlar deras namn. Det för att någon inte varit tillräckligt försiktig med stavning eller varit tillräckligt kritisk med information.

Vissa i tråden verkar ta illa upp när jag påstår detta faktum, vet inte varför det är så svårt att ta in men det enda jag egentligen försöker säga är att i och med att all info inte längre är pålitlig så försvinner förtroende för det som skrivits. Det är inte jag som bestämt det utan det är så världen funkar tyvärr.
Citera
2019-01-12, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karusellen22
Klipp <---xxxxxx
2. Men för sakens skull så ger jag dig ett axplock nedan. Om du nu med detta redovisat för dig inte vill inse fakta så avslutar jag och du vår diskussion här. Mitt mål är inte att du ska bli övertygad utan det är att bara förmedla vad jag själv ser till alla de som läser tråden.
xxxxxx---> Klipp
R*bin är ytterligare ett exempel på en som har blivit felaktigt uthängd. Han fick skapa ett konto och rätta till felet, men som vanligt fick han mothugg trots tydliga bevis. Citerar hans enda inlägg nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av Robinhuynh
Btw, här har du din Robin Huynh som uppenbarligen är efterbliven. Du har hängt ut fel person bara så du vet. Finns 2 Robin Huynh som bor i Helsingborg enligt eniro. En som är född -94 och jag som är född -95. Om du tar en titt i FUP:en så ser du att den andra Robin Huynh innehar ett personnumer som ej överensstämmer med mitt. Häxjakt ftw amirite?

KLICKA ->>>>> https://imgur.com/a/ASjfC4l

Ber om ursäkt för dålig kvalité, ganska gammalt studentkort.
Citera
2019-01-12, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajspasta
R*bin är ytterligare ett exempel på en som har blivit felaktigt uthängd. Han fick skapa ett konto och rätta till felet, men som vanligt fick han mothugg trots tydliga bevis. Citerar hans enda inlägg nedan.

Tack, sökte faktiskt precis den här tidigare men hittade inte den. Ännu ett exempel. Det som gör mig så fundersam det är när "trådens väktare" dvs människor som Nagayumi12 vägrar att inse att de gjort tabbar och misstag som påverkar andra människors liv. Vad som är värre är att de inte förstår att trådens förtroende försvinner helt i och med att felaktiga människor hängs ut.

OCH istället för att adressera dessa argument så läggs vikt på hur många inlägg man gjort tidigare på flashback. Eller så är man förstås en fuskare eller fuskfixare själv. Alla spekulationer som bara går för att undvika argumenten på bordet.

Jag vill igen påpeka, jag har inte sympati för fuskare MEN har full sympati för de som felaktigt hängts ut på grund av missuppfattad information, felstavningar, spekulationer och feltolkningar. Ta ansvar åtminstone och erkänn att det blivit fel!
Citera
2019-01-12, 22:23
Medlem
Citat:
Tack, sökte faktiskt precis den här tidigare men hittade inte den. Ännu ett exempel. Det som gör mig så fundersam det är när "trådens väktare" dvs människor som Nagayumi12 vägrar att inse att de gjort tabbar och misstag som påverkar andra människors liv. Vad som är värre är att de inte förstår att trådens förtroende försvinner helt i och med att felaktiga människor hängs ut.

OCH istället för att adressera dessa argument så läggs vikt på hur många inlägg man gjort tidigare på flashback. Eller så är man förstås en fuskare eller fuskfixare själv. Alla spekulationer som bara går för att undvika argumenten på bordet.

Jag vill igen påpeka, jag har inte sympati för fuskare MEN har full sympati för de som felaktigt hängts ut på grund av missuppfattad information, felstavningar, spekulationer och feltolkningar. Ta ansvar åtminstone och erkänn att det blivit fel!

Jag har läst alla dina inlägg och håller bara med dig! Det känns tyvärr som att du talar med en vägg men de kommer aldrig att erkänna sina misstag! och kommer med dumma frågor och argument hela tiden.
Citera
2019-01-12, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivititi
Jag har läst alla dina inlägg och håller bara med dig! Det känns tyvärr som att du talar med en vägg men de kommer aldrig att erkänna sina misstag! och kommer med dumma frågor och argument hela tiden.

Tack! Jo de kan vara lite svårt att nå fram men i all ärlighet så är det inte dessa människor jag försöker påverka utan det är de tusentals som är inne och läser tråden.
Var kritiska till det som läggs ut och det ni läser! Den här tråden har väldigt mycket bra men när felaktiga namn hängs ut på människor som i vissa fall inte har med saken att göra så tappar den i kvalitet och förtroenden försvinner.

Personligen (i och med att så många misstag skett) ser jag inte längre den här tråden som speciellt trovärdig just nu. Vill jag ha info att lita på gällande detta så är FUP enda vägen att gå vilket är sorgligt. Jag tror många andra även kommer till den slutsatsen när de läser igenom lite och det ger precis motsatt effekt till trådens syfte.
Citera
2019-01-13, 00:45
Medlem
Det är väl bara att sluta följa tråden..
Senast redigerad av psycho7256 2019-01-13 kl. 00:46. Anledning: Felstavning
Citera
2019-01-13, 10:19
Medlem
Alwaysrights avatar
Det är ett djävla jobb att återigen gå igenom den omfattande FUP. Förslag:
-När domen kommer runt ”de 23” går vi igenom dessa och kollar vilka som studerar tack vare fusk, diskuterar skillnader i utfall etc.
-excel/51-listan/kundregister behöver städas då den innehåller mycket intressant information men också en del skräp och svårtolkad information. Över lag är förekomst där extremt graverande. Att det blir några felaktigheter och förväxlingar får man stå ut med. De kan lätt rättas. Jag tycker det är viktigast att hitta de som studerar på fuskmeriter. Skall listan se ut såhär:
Namn Ort Studieort Linje Poäng Status

Status=studerar/utkastad/karantän/backoffice/medhjälpare/ej fuskare
Citera
2019-01-13, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
-När domen kommer runt ”de 23” går vi igenom dessa och kollar vilka som studerar tack vare fusk, diskuterar skillnader i utfall etc.
-excel/51-listan/kundregister behöver städas då den innehåller mycket intressant information men också en del skräp och svårtolkad information. Över lag är förekomst där extremt graverande. Att det blir några felaktigheter och förväxlingar får man stå ut med. De kan lätt rättas. Jag tycker det är viktigast att hitta de som studerar på fuskmeriter. Skall listan se ut såhär:

Har inte följt tråden på länge i och med att den inte är intressant längre, vi har fått all information vi kan få.

Det fet markerade visar bara hur korkade ni trådväktare är ännu en gång. Det är inte något som lätt kan rättas till! Flera personer har tidigare påpekat samma sak. Vi har varnat er för att inte hänga ut folk hit och dit. Ändå har det funnits fall där ni har hängt ut folk ENDAST för att de kontaktade HP-Hjälpen någon gång utan att använda fusket. Men ändå har ni haft en jävla "shame on, shame on" attityd.
Alwaysright, du kan INTE bara ta bort ett namn. Det spelar INGEN roll om du skriver att personen är oskyldig i och med att de flesta kommer bara att titta på länken och skita i innehållet.

Och åter igen, du kan INTE göra något åt de som fuskar på fuskmeriter i och med att universiteten kan inte slänga ut en student förens UHR har återkallat deras resultat. Fatta det någon gång!!! Och just nu är UHR upptagen med att återkalla fler resultat. De började med 12st först och därefter kommer resten. Det är INGENTING som NI kan påverka. Fan vad IQ-befriade ni är.

Denna tråd är fylld med idioter som ska leka poliser och åklagare. Sluta att med att förstöra oskyldiga människors liv, det är inget som man bara ska få stå ut med! Fattar ni hur allvarligt det är för en oskyldig student att bli uthängd här pga fusk? Ni är så trögfattade som det bara går.
Citera
2019-01-13, 12:14
Medlem
Citat:
Wow, att hålla nivå verkar ju vara allt förutom din grej
1. Att jag är nyregistrerade gör inte det jag skriver till lögn. Att du försöker dra den parallellen är ju lite pinsamt och visar bara brist på ett vettigt argument.
2. Du skriver att min fakta är objektiv, det är precis vad den ska vara så förstår inte vad du vill påpeka?

Över till K*j. Frågan jag svarade på var: Finns det någon här som blivit uthängd men inte fuskat?
Jag tycker hans fall passar bra där. Sen så skriver han ju själv att han blir anklagad för fusk här på FB för att människor läser bara namnet och drar egna slutsatser utan att gräva sig djupare. Så jag rekommenderar dig att läsa hela inlägget innan du ”påstår” att jag har en liten hjärna och lite ork.

Om inte det exemplet passar dig så har du ett till här:

Det inlägget ligger bara några rader upp. Konstigt att du inte valde att ta med det här när du svarar på mina inlägg...? Är det kanske för att köper den info som smakar gott för dig och blundar för det som säger annat. Kan du ärligt talat säga till mig att inte en enda person i den här tråden hängts ut felaktigt? Det är en enkel ja/nej fråga. Är varje Facebook konto, instakonto och Eniro som publicerats i tråden korrekt??

Hålla nivå? Låt mig börja med att säga att de som hänger ut folk på falska basis får stå för det själva. att folk i tråden gör misstag är deras problem och inte mitt. Jag jobbar på en helt annan nivå.

Och ja, dina inlägg tas med en rejäl nypa salt eftersom vi har sett det tidigare från andra användare som skapat konton när information om att de blivit avslöjade för fusk. Vi har till och med en person som hävdat att "någon tog livet av sig" men när man frågat vem, så försvann personen. Oj va trovärdigt.

Om du tycker att det jag säger är fel eller whatever så kan du ta en titt på HP-bjornen (5 inlägg innan du regga dig själv) som också regga sig bara för denna tråd. Hade samma sätt att prata som dig, "Du har inga argument" eller "gör inte antaganden....". Tog en kort stund innan han blev avstängd för 1,01.

Du vet mycket väl att anledningen är relevant men du kan låtsats som ingenting. Btw, jag sa inte att din fakta är objektiv, säger att det är svårt att jag ska se den objektiv som nyreggad.

K*j är inte oskyldig, vad är det om är svårt att förstå, han har medverkat för att hjälpa ligan att förse med de rätta svaren. Tycker du att det är skillnad att hjälpa ligan att sälja tjänster eller ta del av tjänsterna? För mig är det sak samma även om de som fuskar är "lite mera som svin". Han är fortfarande delaktig i fusket.

Slutligen vill jag säga att det är väldigt fel att folk som inte fuskat hängs ut på falska basis. MEN om det är så får man skriva vem det är, så får man plocka fram bevisen man har för det, sedan sammanställer vi en ny lista som personen raderas från.

Att man kors och tvärs säger "jag är oskyldig för att jag käka flingor till frukost" är inte en anledning för att man finns med i FUP.

Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright

Låter som en toppen idé. Men samtidigt är det viktigt att skriva om de personer som fuskat men som inte lyckades använda resultatet eftersom de blivit avslöjade. Tycker det är skitbra med en sammanställning.
Citera
2019-01-13, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rumsregler

Och åter igen, du kan INTE göra något åt de som fuskar på fuskmeriter i och med att universiteten kan inte slänga ut en student förens UHR har återkallat deras resultat. Fatta det någon gång!!! Och just nu är UHR upptagen med att återkalla fler resultat. De började med 12st först och därefter kommer resten. Det är INGENTING som NI kan påverka. Fan vad IQ-befriade ni

Nej vi kan inte få dem att hoppa av. Men folk ska veta att dem studerar på falska meriter. Bara för att de fortsätter plugga görs dem inte till oskyldiga människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in