Citat:
Ursprungligen postat av
Karusellen22
Wow, att hålla nivå verkar ju vara allt förutom din grej
1. Att jag är nyregistrerade gör inte det jag skriver till lögn. Att du försöker dra den parallellen är ju lite pinsamt och visar bara brist på ett vettigt argument.
2. Du skriver att min fakta är objektiv, det är precis vad den ska vara så förstår inte vad du vill påpeka?
Över till K*j. Frågan jag svarade på var:
Finns det någon här som blivit uthängd men inte fuskat?
Jag tycker hans fall passar bra där. Sen så skriver han ju själv att han blir anklagad för fusk här på FB för att människor läser bara namnet och drar egna slutsatser utan att gräva sig djupare. Så jag rekommenderar dig att läsa hela inlägget innan du ”påstår” att jag har en liten hjärna och lite ork.
Om inte det exemplet passar dig så har du ett till här:
Det inlägget ligger bara några rader upp. Konstigt att du inte valde att ta med det här när du svarar på mina inlägg...? Är det kanske för att köper den info som smakar gott för dig och blundar för det som säger annat. Kan du ärligt talat säga till mig att inte en enda person i den här tråden hängts ut felaktigt? Det är en enkel ja/nej fråga. Är varje Facebook konto, instakonto och Eniro som publicerats i tråden korrekt??
Hålla nivå? Låt mig börja med att säga att de som hänger ut folk på falska basis får stå för det själva. att folk i tråden gör misstag är deras problem och inte mitt. Jag jobbar på en helt annan nivå.
Och ja, dina inlägg tas med en rejäl nypa salt eftersom vi har sett det tidigare från andra användare som skapat konton när information om att de blivit avslöjade för fusk. Vi har till och med en person som hävdat att "någon tog livet av sig" men när man frågat vem, så försvann personen. Oj va trovärdigt.
Om du tycker att det jag säger är fel eller whatever så kan du ta en titt på HP-bjornen (5 inlägg innan du regga dig själv) som också regga sig bara för denna tråd. Hade samma sätt att prata som dig, "Du har inga argument" eller "gör inte antaganden....". Tog en kort stund innan han blev avstängd för 1,01.
Du vet mycket väl att anledningen är relevant men du kan låtsats som ingenting. Btw, jag sa inte att din fakta är objektiv, säger att det är svårt att jag ska se den objektiv som nyreggad.
K*j är inte oskyldig, vad är det om är svårt att förstå, han har medverkat för att hjälpa ligan att förse med de rätta svaren. Tycker du att det är skillnad att hjälpa ligan att sälja tjänster eller ta del av tjänsterna? För mig är det sak samma även om de som fuskar är "lite mera som svin". Han är fortfarande delaktig i fusket.
Slutligen vill jag säga att det är väldigt fel att folk som inte fuskat hängs ut på falska basis. MEN om det är så får man skriva vem det är, så får man plocka fram bevisen man har för det, sedan sammanställer vi en ny lista som personen raderas från.
Att man kors och tvärs säger "jag är oskyldig för att jag käka flingor till frukost" är inte en anledning för att man finns med i FUP.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alwaysright
Det är ett djävla jobb att återigen gå igenom den omfattande FUP. Förslag:
-När domen kommer runt ”de 23” går vi igenom dessa och kollar vilka som studerar tack vare fusk, diskuterar skillnader i utfall etc.
-excel/51-listan/kundregister behöver städas då den innehåller mycket intressant information men också en del skräp och svårtolkad information. Över lag är förekomst där extremt graverande. Att det blir några felaktigheter och förväxlingar får man stå ut med. De kan lätt rättas. Jag tycker det är viktigast att hitta de som studerar på fuskmeriter. Skall listan se ut såhär:
Namn Ort Studieort Linje Poäng Status
Status=studerar/utkastad/karantän/backoffice/medhjälpare/ej fuskare
Låter som en toppen idé. Men samtidigt är det viktigt att skriva om de personer som fuskat men som inte lyckades använda resultatet eftersom de blivit avslöjade. Tycker det är skitbra med en sammanställning.