2019-01-12, 13:10
  #157
Medlem
ying-CreUyangs avatar
En F*ll Nicl*s Olss*n. Järna (Dala-järna) har gjort en gråtande moj i Dts kommentars fält, när jag kollar hans FB är det mycket hjärtan, kramar, beklagar.
Någon koppling antar jag att det har, anhörig till *lexander? Om han är skadad eller bortgången eller bara hamnat här med sitt namn, vet inte jag.
Hans adress är Ringvägen i kvarnsveden.
Citera
2019-01-12, 13:12
  #158
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
En F*ll Nicl*s Olss*n. Järna (Dala-järna) har gjort en gråtande moj i Dts kommentars fält, när jag kollar hans FB är det mycket hjärtan, kramar, beklagar.
Någon koppling antar jag att det har, anhörig till *lexander? Om han är skadad eller bortgången eller bara hamnat här med sitt namn, vet inte jag.
Hans adress är Ringvägen i kvarnsveden.
Såg det precis. Man undrar vad som har hänt..
Citera
2019-01-12, 13:22
  #159
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Det står i tidningen nu att polisen förhört den som är skadad. Hoppas det kommer information om orsaken.
Citera
2019-01-12, 13:24
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
En F*ll Nicl*s Olss*n. Järna (Dala-järna) har gjort en gråtande moj i Dts kommentars fält, när jag kollar hans FB är det mycket hjärtan, kramar, beklagar.
Någon koppling antar jag att det har, anhörig till *lexander? Om han är skadad eller bortgången eller bara hamnat här med sitt namn, vet inte jag.
Hans adress är Ringvägen i kvarnsveden.
Nic*as ser ut att vara far till BO.
__________________
Senast redigerad av Utterfan 2019-01-12 kl. 13:29.
Citera
2019-01-12, 13:27
  #161
Medlem
DirtyJobs avatar
Nämnda BO ser ju inte direkt kriminell ut, vilka fiender hade han skaffat sig och detta låter inte svårlöst, ska vi gissa på att ett anhållande kommer inom 48h?
Citera
2019-01-12, 13:31
  #162
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Nämnda BO ser ju inte direkt kriminell ut, vilka fiender hade han skaffat sig och detta låter inte svårlöst, ska vi gissa på att ett anhållande kommer inom 48h?
Kan tänka mig det, de gjorde ju ett tillslag på en annan adress.
Citera
2019-01-12, 13:40
  #163
Medlem
Fått bekräftat att killen som dog kallas för Figge, och bor/bodde precis vid Kungsljuet mer eller mindre. (Hemmahörande i Vansbro)
Citera
2019-01-12, 13:42
  #164
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haciko
Fått bekräftat att killen som dog kallas för Figge, och bor/bodde precis vid Kungsljuet mer eller mindre. (Hemmahörande i Vansbro)

Inget skvaller om GM?
Citera
2019-01-12, 13:49
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Ett långskott kanske. Volvon som står innanför avspärrningarna i filmklippet nedan reg.nr ???657 tillhör den polisen?


https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/flera-personer-skjutna-i-borlange

Ägs av privatperson från Hässelby
Citera
2019-01-12, 13:49
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolboll32
https://www.facebook.com/alex*nder.f.olsson
?

Kollar man hans profilbilds kommentarer så finns en som nämns som ”farsan” med samma efternamn där som idag satt upp ett ljus på sin profil med hemskt många hjärtan som kommentarer. Så det verkar va han ja. Stackars föräldrar!

För övrigt verkat offret ifråga och hans vänner kört mkt av det där ”wannabe gangsta snacket” i kommentarer osv. ( goodfather, du är tung brush, osv. Samt gått i livets hårda skola, flera av de som kommenterar har tatueringar på halsen och... äh ni fattar nog stilen...)
Behöver inte betyda något alls om deras umgänge och förehavanden men så ser det ut på fb sidan iaf.
Citera
2019-01-12, 13:50
  #167
Bannlyst
Tragiskt, så ung Tankar och värme till hans nära och kära.
Citera
2019-01-12, 13:59
  #168
Medlem
Figge var en bra kille som jag minns honom. Han var trevlig, hade lätt för att få vänner och gjorde rätt för sig. Han hade det jobbigt som ung iaf då jag lärde känna honom men ingen man skulle tro bli skjuten.
Har svårt att se att han gjort bort sig så grovt att att han kunde vänta sig att bli skjuten så det luktar babbe om gm. Men kan ju ha fel, finns sjuka svenskar med.

Förresten Figge är inte från Uppsala, han var från nån by i Dalarna men rörde sig mycket i Uppsala runt äldre tonåren vad jag vet.
__________________
Senast redigerad av HappyGoy 2019-01-12 kl. 14:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in