2019-01-12, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Vet du att ingen av dom är inblandade ? Eller är det en gissning?

Har noll å intet belägg för att det skulle vara nån av dom.
Men från det till att veta att det Inte finns nån inblandning från en närboende /med anknytning till området som har digert brottsregister och vapen inbl förut!?

Såvida inte 2 av de står med krutstänk på sig och förhörs av snuten efter händelsen.
Citera
2019-01-12, 11:01
Medlem
Nu är det så att ingen av bröderna puck är inblandade, han som kör svart BMW vid namn And**as sitter på anstalt. Vet inte varför man inte kollar upp fakta innan man börjar droppa kommenterar.
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Inget, släpp den teorin nu.
Citera
2019-01-12, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Tiden och platsen pekar på att alkohol var inblandat. Det i sin tur pekar på svenska män. Antingen spårade en MC-klubbs fest ur eller så blev NMR-medlemmar osams kring detaljer i den nazistiska ideologin och började panga på varandra. NMR är mycket aktiva i just Borlänge och många av deras medlemmar har tillgång till vapen.

Naturligtvis kan det röra sig om svenska män, inte minst därför att dödsskjutningen inträffade i Borlänge.

Men i Malmö och Göteborg och troligen Stockholm har det inträffat multipla nattliga skottlossningar som orsakat mer än ett dödsfall, där varken alkohol eller etniska svenskar har varit inblandade.
Citera
2019-01-12, 11:12
Medlem
Enligt uppgifter jag fått så är det ett större mc klubb som är inblandade. En av de större. Inga namn nämnda.
Den som avled av sina skador kan vara en Jon*s tillhörande mc klubben
*a

Men som sagt det uppstår mycket snack och hypoteser när sånt här händer
Citera
2019-01-12, 11:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreaTurnsRed
Enligt uppgifter jag fått så är det ett större mc klubb som är inblandade. En av de större. Inga namn nämnda.
Den som avled av sina skador kan vara en Jon*s tillhörande mc klubben
*a

Men som sagt det uppstår mycket snack och hypoteser när sånt här händer
Vilken MC-klubb då? Och Varför skulle de börja panga på varandra? Större chans att det är somalianegrer.
Citera
2019-01-12, 11:34
Medlem
Leyfs avatar
Vet inte huruvida hans familj är informerad så skriver inte ut namnet. 24årig svensk kille boende på gården brevid där det hände. Ursprungligen från Vansbrotrakterna.
Citera
2019-01-12, 11:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av detejagde
Spännande med denna nya våg av skjutningar norr om Stockholm. Vad etablerar sig?

Arga somalier kanske?
Citera
2019-01-12, 11:36
Medlem
Är ingen av "puckenbröderna" som är inblandad. Först är åldern fel. De skjutna ska vara i 25års åldern. Bröderna är c a 40, 36 och 31 år gamla. Den av dom som kör BMW, sitter inne.
Citera
2019-01-12, 11:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellogirl
Nu är det så att ingen av bröderna puck är inblandade, han som kör svart BMW vid namn And**as sitter på anstalt. Vet inte varför man inte kollar upp fakta innan man börjar droppa kommenterar.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicaman
Är ingen av "puckenbröderna" som är inblandad. Först är åldern fel. De skjutna ska vara i 25års åldern. Bröderna är c a 40, 36 och 31 år gamla. Den av dom som kör BMW, sitter inne.

Bra info. I övrigt märkligt att inte mer har framkommit avseende de inblandade.
Citera
2019-01-12, 11:51
Medlem
Riddirots avatar
Sökte på Ringargatan på google, det kommer upp ett fåtal som är 24 och den med namnet Jon*s är 26 år. Jag vet inte vem någon av dessa är eller så. Jag gjorde bara en sökning på gatan.

*=a

Edit=felstavning
Citera
2019-01-12, 11:54
Medlem
sajebiss avatar
Ett långskott kanske. Volvon som står innanför avspärrningarna i filmklippet nedan reg.nr ???657 tillhör den polisen?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/flera-personer-skjutna-i-borlange
Citera
2019-01-12, 11:55
Medlem
Leyfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddirot
Sökte på Ringargatan på google, det kommer upp ett fåtal som är 24 och den med namnet Jon*s är 26 år. Jag vet inte vem någon av dessa är eller så. Jag gjorde bara en sökning på gatan.

*=a

Edit=felstavning
Det är ingen Jonas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in