2019-01-12, 02:29
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu har Sveriges lagbok bedömt att sexköp är en kriminell handling, och detta har man bedömt på olika grunder. Oavsett vad du råkar tycka om saken.

Felaktiga lagar, som strider mot befintlig evidens, ska man kunna ändra på i ett demokratiskt system.
Citera
2019-01-12, 02:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Droghandel på öppen gata är en följd av kriminalisering, inte avkriminalisering. Du är inte så smart?

Vet du vad? Samma sak gäller prostitution din bimbo!

Haha och? Det är en kriminell handling. Tycker du vi ska avkriminalisera det samtidigt som vi avkriminaliserar sexköp?
Citera
2019-01-12, 02:38
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Haha och? Det är en kriminell handling. Tycker du vi ska avkriminalisera det samtidigt som vi avkriminaliserar sexköp?

Om jag säger att det är kriminellt för en kvinna att säga emot mig, och staten stödjer detta, skulle du fortfarande tycka att det var okey? Så ser det ut i många länder.

Du ligger tyvärr på en för låg intellektuell nivå för att du ska kunna förstå vad vi vuxna män pratar om här.
Citera
2019-01-12, 02:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Om jag säger att det är kriminellt för en kvinna att säga emot mig, och staten stödjer detta, skulle du fortfarande tycka att det var okey? Så ser det ut i många länder.

Du ligger tyvärr på en för låg intellektuell nivå för att du ska kunna förstå vad vi vuxna män pratar om här.

Det är du som inte klarar av att svara på en enkel fråga jag ställde till dig. Riktigt kass. Hoppas du vaknar lite mer man imorgon, ikväll har det inte varit mycket med dig alltså.
Citera
2019-01-12, 02:46
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det är du som inte klarar av att svara på en enkel fråga jag ställde till dig. Riktigt kass. Hoppas du vaknar lite mer man imorgon, ikväll har det inte varit mycket med dig alltså.

Jag länkade Amnesty International, New Zeeland Justice Department, och nämnde även danska SFI som evidens. Vad har du själv presterat?
Citera
2019-01-12, 09:10
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nu är det dags att du lär dig ett och annat om kvinnokroppen karlslok!
Det är inte samma sak med sex för kvinnor och män, du begriper antagligen att det finns någon biologisk orsak att män ligger runt långt mer än kvinnor gör. Ellerhur? Eller är det "sociala konstruktioner" tror du?

Sedan, rent fyiska skillnader som behöver tas hänsyn till. En man har stånd när han vill ha sex. En kvinna är våt. Om kvinnan inte är våt, gör det ont. Men det går att ha sex med henne ändå. Om mannen inte får stånd, blir det oftast inget sex.
Det finns nånting som heter vestibulit som är ett tillstånd som kan uppstå hos kvinnor som har samlag utan att vara upphetsade. Smärta, brännande känsla, finns kvinnor som beskriver det som knivhugg rakt in i underlivet. Hörs det bra?
Ska jag länka dig information eller du är inte intresserad? Vore trist att förstöra drömmen om den lyckliga horan som njuter till fullo av varje samlag kanske.

Det får vara nog på ert skitprat och drömmande. Ni kan inte uttala er ett dugg om kvinnans kropp eller hennes sexualitet mer än utifrån hur ni vill att den ska vara. Öppna ögonen istället för att fortsätt förneka.
Tack för ett ovanligt bra inlägg, kärring.
Nu var ju inte detta vestibulit-tråden, men när jag kollade upp det fick jag lite intressant info från en läkare här.

Att den här "sjukdomen" eller inflammationen bara finns i västländer var väl lite intressant?

En fråga bara, vore det lika intressant att introducera något av mäns problem med sexualitet och utövande av sex?

Vad tror du att det vanligaste problemet är för omskurna män över 30-35 är?
Okänslighet och potensproblem.

Är det bättre?
Du har ju både en rumpa, bröst och en mun, men det där är det enda dom har.
Citera
2019-01-12, 10:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Tack för ett ovanligt bra inlägg, kärring.
Nu var ju inte detta vestibulit-tråden, men när jag kollade upp det fick jag lite intressant info från en läkare här.

Att den här "sjukdomen" eller inflammationen bara finns i västländer var väl lite intressant?

En fråga bara, vore det lika intressant att introducera något av mäns problem med sexualitet och utövande av sex?

Vad tror du att det vanligaste problemet är för omskurna män över 30-35 är?
Okänslighet och potensproblem.

Är det bättre?
Du har ju både en rumpa, bröst och en mun, men det där är det enda dom har.

Kärring? Hah det var nåt nytt. Faktiskt nog aldrig blivit kallad det, kanske av nån snubbe härinne. Jag har ju alltid definierat kärring som en kvinna iallafall över 55. Men där ser man!

Varför är det relevant att man sett sjukdomen främst i västvärlden? Och framförallt, varför är det märkligt?
Sjukvården är rätt så mycket mer omfattande här.
Jag tänker inte ha en imbecill diskussion angående vestibulit där du ska försöka förneka fakta. Den nivån betackar jag mig.

Sen är det givetvis inte så att prostiuerade måste lida av detta men en normal reaktion från en vuxen man bör vara att man tycker det låter fruktansvärt. Inte att kvinnor både har en röv och mun.
När jag tänker på vad du skriver och hur du resonerar och jag kopplar det till män i samma ålder jag känner till, så förbluffar du mig.

Hur som, jag vill bara upplysa er om att det inte bara är "att knulla" när vi talar om att det skulle vara flera olika män under en dag som "bara ska knulla". Kondom är dessutom något som kan förvärra tillståndet.

Jag behöver kanske inte gå vidare med information om vad som kan hända med kvinnors underliv om sex has på ett sådant sätt som det inte är tänkt att has, men det kan vara värt att ha i åtanke när man sitter och lubbar för prostition.
Du kan alltså inte tänka att porrfilm speglar verkligheten.

Angående män som har sexuella problem är det lika tråkigt. Jag sitter ju dock inte här och förespråkar att de ska kunna arbeta som prostituerade oavsett vilka problem det kan medföra. Tvärtom.
Citera
2019-01-12, 10:40
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Jag är emot att lägga sig platt för brottslighet. Oavsett vad det gäller. Vi ska inte ta bort lagar för att minimera skaderisker. Då kan vi inte bekämpa någonting överhuvudtaget. Just nu råkar det gälla sexköpslagen, men det kunde lika gärna gällt något annat.
Fast lagar har vi väl för att göra samhället skall vara tryggt och säkert? Lagar som skadar mer än de skyddar kanske borde ses över med öppna ögon?

Citat:
Visst visst. Vilken evidens talar du om? Made by WordWarriors bordellbesök?
Om det är män som du som står till buds glädjer det mig att jag passerat bäst-före-datum.
Hahaha, du kan vara väldigt rolig att läsa

Men det finns i princip ingen internationell människorättsorganisation som inte anser att legalisering är bättre än förbud om man har som mål att minimera baksidorna av prostitution. Att du inte själv vill sälja sex förstår jag mycket väl, men det är inte dig vi pratar om. Det är de som faktiskt sysslar med det som vi bör tänka på och hur de kan få så bra villkor som möjligt. Och då kan det vara så att en bordell med skyddspersonal är bättre än en sunkig toalett.
Så tänker jag. Jag har läst vad du skrivit och även om du tagit upp en del praktiska problem så är de ju inte så olösbara att det motiverar ett förbud. Tyvärr måste jag säga att de flesta av dina argument är känslostyrda.
Jag har själv blivit utsatt för andra människors moralpredikande. Jag nämnde ju tidigare att jag sysslat med Thaiboxning i min ungdom, och på den tiden trodde vi ju att det var lika förbjudet som vanlig proffsboxning vilket det senare inte visade sig vara. Så vi fightades i klubblokaler, ibland med betonggolv.
Argumenten för att vi inte skulle hålla på med det där var naturligtvis skaderisken. När jag då påpekade att vi i så fall även måste förbjuda alpina sporter, hockey och ridning eftersom skadorna i dessa sporter är långt vanligare så kokade det alltid ner till att det enda argument som fanns kvar var känslomässiga. En del tycker helt enkelt att det är för jävligt att vissa andra tycker det är kul att slå varandra på käften.
Men vad är bättre, en organiserad match med medicinskt kunnig personal i närheten eller en källare med väggar och golv av betong?
Citera
2019-01-12, 10:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Fast lagar har vi väl för att göra samhället skall vara tryggt och säkert? Lagar som skadar mer än de skyddar kanske borde ses över med öppna ögon?

Hahaha, du kan vara väldigt rolig att läsa

Men det finns i princip ingen internationell människorättsorganisation som inte anser att legalisering är bättre än förbud om man har som mål att minimera baksidorna av prostitution. Att du inte själv vill sälja sex förstår jag mycket väl, men det är inte dig vi pratar om. Det är de som faktiskt sysslar med det som vi bör tänka på och hur de kan få så bra villkor som möjligt. Och då kan det vara så att en bordell med skyddspersonal är bättre än en sunkig toalett.
Så tänker jag. Jag har läst vad du skrivit och även om du tagit upp en del praktiska problem så är de ju inte så olösbara att det motiverar ett förbud. Tyvärr måste jag säga att de flesta av dina argument är känslostyrda.
Jag har själv blivit utsatt för andra människors moralpredikande. Jag nämnde ju tidigare att jag sysslat med Thaiboxning i min ungdom, och på den tiden trodde vi ju att det var lika förbjudet som vanlig proffsboxning vilket det senare inte visade sig vara. Så vi fightades i klubblokaler, ibland med betonggolv.
Argumenten för att vi inte skulle hålla på med det där var naturligtvis skaderisken. När jag då påpekade att vi i så fall även måste förbjuda alpina sporter, hockey och ridning eftersom skadorna i dessa sporter är långt vanligare så kokade det alltid ner till att det enda argument som fanns kvar var känslomässiga. En del tycker helt enkelt att det är för jävligt att vissa andra tycker det är kul att slå varandra på käften.
Men vad är bättre, en organiserad match med medicinskt kunnig personal i närheten eller en källare med väggar och golv av betong?
Citat:
Jo fast nu funderar jag lite längre än just hur läget ser ut idag. Spekulerar i hur det kan påverka samhällen på sikt att smälla upp bordeller.

Citat:
Men det finns i princip ingen internationell människorättsorganisation som inte anser att legalisering är bättre än förbud om man har som mål att minimera baksidorna av prostitution.
Det är svårt att både arbeta mot en företeelse man anser av olika skäl inte bör ha rum i ett samhälle, samtidigt som man legaliserar den för att minimera skador. Ibland måste man välja en väg och då är det så att någon kommer att bli missnöjd. Så är det med allting i livet i princip.

Citat:
Jag skulle säga att diskussionen kring prostitution är en känslostyrd diskussion överlag. De flesta män förespråkar laglig prostitution ur en enda synvinkel, att de vill ha möjlighet till sex. Det är rätt så känslostyrt även det, eller driftstyrt.
Det finns ingen godtagbar anledning att legalisera förutom att minimera skadeverkan för de inblandade, men det är inte anledningen till varför män förespråkar legalisering. Det ser du nog om du läser de flesta inlägg härinne (gäller inte dig och några till).

Det finns inte direkt någon pragmatisk aspekt gällande prostitution i Sverige eftersom att vi har ett sånt välfärdssystem som vi har. Och ser vi till den gruppen som är här olagligt eller kommer från andra länder för att prostituera sig, då skapar vi bara större tillströmning genom att legalisera med bordeller.

Gäller diskussionen andra länder, fattiga länder samt där jämställdhet är en total bristfaktor, då kan vi diskutera utifrån pragmatiska aspekter.
Citera
2019-01-12, 11:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag länkade Amnesty International, New Zeeland Justice Department, och nämnde även danska SFI som evidens. Vad har du själv presterat?

Snälla du, jag har upprepat vid flertalet tillfällen här att det inte handlar om att jag ifrågasätter argumentet att minimera skaderisken för de som tror på att den vägen är den rätta att gå.
Jag tror dock inte det, utan snarare tvärtom. Det är det resonemanget som du har här, "ge efter så minimerar vi skadorna för de inblandade" som tagit Sverige just dit vi är idag med slappa lagar och samhälle påväg att förfalla.
Det fungerar inte att ge efter för alla minoriteters behov om vi vill bygga starka samhällen.

Och om vi nu ska ta Amnesty på allvar så framgår det rätt tydligt i deras uttalanden att prostituerade utgör en utsatt grupp i samhället redan från början i de allra flesta fall. Det verkar du förneka när du häver ur dig uttalanden som att "om en kvinna kan knulla för 2000kr per timme, varför skulle hon inte vilja göra det" o.s.v.
Du lever i tron om den lyckliga horan. Och om du inte gör det, om du är medveten om vilken grupp i samhället som mestadels arbetar på bordeller, hur kan du då besöka dem?
Du sticker inte under stol med att du går till horor. Därför blir din argumentation så genomskinlig, då den är skräddarsydd så att den ska passa din agenda.

Sorry, men jag kan inte bidra till att rentvå ditt samvete.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-01-12 kl. 11:12.
Citera
2019-01-12, 11:10
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Det finns inte direkt någon pragmatisk aspekt gällande prostitution i Sverige eftersom att vi har ett sånt välfärdssystem som vi har. Och ser vi till den gruppen som är här olagligt eller kommer från andra länder för att prostituera sig, då skapar vi bara större tillströmning genom att legalisera med bordeller

Jag är inte så säker på det där. En marknad som är kriminell är i hög grad självreglerande. De män som finner nöje i köpt sex letar nog sig en väg oavsett vad lagen säger och det kommer alltid finnas kvinnor som anser det är värt pengarna att tillfredsställa det behovet.
Jag tror inte fler män köper sex om det blir lagligt. Det är ju själva jakten som är det roliga och den uteblir ju helt.
Kanske unga killar, med testestoronet sprutande ur öronen på sig kan öka något som konsumenter. Eller också gör de som mig, drar på sig handskarna och försöker halvt slå ihjäl sin bästa kompis.

Kanske under alkoholpåverkan också, men det kan man ju lösa genom alkotester vid inträde? Det var en fråga, alltså. Vad tror du om det?
Citera
2019-01-12, 11:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag är inte så säker på det där. En marknad som är kriminell är i hög grad självreglerande. De män som finner nöje i köpt sex letar nog sig en väg oavsett vad lagen säger och det kommer alltid finnas kvinnor som anser det är värt pengarna att tillfredsställa det behovet.
Jag tror inte fler män köper sex om det blir lagligt. Det är ju själva jakten som är det roliga och den uteblir ju helt.
Kanske unga killar, med testestoronet sprutande ur öronen på sig kan öka något som konsumenter. Eller också gör de som mig, drar på sig handskarna och försöker halvt slå ihjäl sin bästa kompis.

Kanske under alkoholpåverkan också, men det kan man ju lösa genom alkotester vid inträde? Det var en fråga, alltså. Vad tror du om det?

Ponera att vi skulle öppna bordeller.
Då skulle det vara bra med alkotester vid ingång. Sedan så skulle bordellerna drivas av kvinnorna själv, inte en extern part som har vinstintressen i dem. Det var en användare en gång som skrev något om legitimation för prostituerade, precis som vissa andra samhällsgrupper.
Det skulle kunna vara aktuellt isåfall, att de som vill arbeta med prostitution i Sverige genomgår en form av utbildning (av staten betalad som alla andra utbildningar), där de utbildas inom olika relevanta områden för yrkets utövande (både psykologi, människokroppen, konsekvenser på sikt, säkerhet, starta-eget-kunskaper e.t.c).
Detta är relevanta kunskaper om man ska driva bordeller.

Så, alkotester, bordeller som drivs av hororna själva samt legitimation för yrket. Då har vi en början till nånting som skulle kunna legaliseras...

Nu ska vi dock inte försköna legaliserad verksamhet. Visst finns det fördelar, men det fungerar inte felfritt i andra länder. Har varit problem både i Tyskland och Amsterdam med bordeller och olagliga smutsiga verksamheter.
Sen så har vi en annan aspekt, och det är att om vi ska legalisera detta så bör det i samma veva legaliseras med droganvändning för de som är i beroende, och detta behöver då betalas av staten.
För annars har vi kvar de hororna på gatorna och verksamheterna under jord ändå, eftersom en del av dem antagligen är missbrukare. Och där de finns kommer det finnas män som inte vill gå på de kontrollerade ordentliga bordellerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in