2019-01-12, 02:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Samtidig så stjäl kvinnor 4 Mkr från män via skattesystemet under en livstid. Hmm, det luktar hyckleri...

Å herregud ska du komma dragandes med den nu..

Jag stjäl ingenting från någon. Aldrig uppburit ett enda bidrag och alltid arbetat sedan 18 års ålder. Är det någons förmögenhet jag levt på är det mina föräldrars och det har ingenting att göra med varesig dig eller skattepengar.
Så håll flabben med dina 4 miljoner till mig. De rör mig inte i ryggen.
Citera
2019-01-12, 02:09
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Å herregud ska du komma dragandes med den nu..

Jag stjäl ingenting från någon. Aldrig uppburit ett enda bidrag och alltid arbetat sedan 18 års ålder. Är det någons förmögenhet jag levt på är det mina föräldrar.
Så håll flabben med dina 4 miljoner till mig. De rör mig inte i ryggen.

Detta förminskar inte det faktum att du vill förbjuda människor att i samtycke med varandra utbyta sexuella tjänster mot ersättning.

Detta anser jag vara ett ganska tydligt tecken gällande din syn på mänskliga fri- och rättigheter. Du respekterar inte dessa.

Du är en fascist, och du vet inte ens om det.
Citera
2019-01-12, 02:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du ska svara på följande:

Varför får inte samtyckande och vuxna ha sex under de villkor som de själva gemensamt bestämmer?

Det får de ha enligt mig, i de utrymmen som finns tillgängliga. Och bordeller finns inte tillgängliga.
Men de kan ha det hemma i sovrummet, på en toalett, i en park, i en sunkig källare...tja, lite varstans nu människor bestämmer sig för att träffa en främling och idka samlag.
Citera
2019-01-12, 02:12
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det får de ha enligt mig, i de utrymmen som finns tillgängliga. Och bordeller finns inte tillgängliga.
Men de kan ha det hemma i sovrummet, på en toalett, i en park, i en sunkig källare...tja, lite varstans nu människor bestämmer sig för att träffa en främling och idka samlag.

De platser du beskriver innebär en betydligt ökad risk avseende liv och hälsa för de som säljer sex.

Du tycker alltså att ett bordellförbud motiverar detta?
Citera
2019-01-12, 02:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Detta förminskar inte det faktum att du vill förbjuda människor att i samtycke med varandra utbyta sexuella tjänster mot ersättning.

Detta anser jag vara ett ganska tydligt tecken gällande din syn på mänskliga fri- och rättigheter. Du respekterar inte dessa.

Du är en fascist, och du vet inte ens om det.

Jodå jag vet att jag har en fascistisk ådra. Den har dock inte särskilt mycket att göra med mina åsikter kring sexköpslagen just.
Vad tycker du om öppen droghandel på gatorna? Ska vi legalisera det?
Citera
2019-01-12, 02:15
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jodå jag vet att jag har en fascistisk ådra. Den har dock inte särskilt mycket att göra med mina åsikter kring sexköpslagen just.
Vad tycker du om öppen droghandel på gatorna? Ska vi legalisera det?

Ja, du har en fascistisk ådra. All tillgänglig evidens pekar på att avkriminalisering av både prostitution och droger gynnar samhället som helhet, och aktörerna inom verksamheten. Mindre kriminalitet, mindre våld, och så vidare.

Du har passerat bast-före-datum redan nu!
Citera
2019-01-12, 02:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
De platser du beskriver innebär en betydligt ökad risk avseende liv och hälsa för de som säljer sex.

Du tycker alltså att ett bordellförbud motiverar detta?

Jag är emot att lägga sig platt för brottslighet. Oavsett vad det gäller. Vi ska inte ta bort lagar för att minimera skaderisker. Då kan vi inte bekämpa någonting överhuvudtaget. Just nu råkar det gälla sexköpslagen, men det kunde lika gärna gällt något annat.
Citera
2019-01-12, 02:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja, du har en fascistisk ådra. All tillgänglig evidens pekar på att avkriminalisering av både prostitution och droger gynnar samhället som helhet, och aktörerna inom verksamheten. Mindre kriminalitet, mindre våld, och så vidare.

Du har passerat bast-före-datum redan nu!

Visst visst. Vilken evidens talar du om? Made by WordWarriors bordellbesök?
Om det är män som du som står till buds glädjer det mig att jag passerat bäst-före-datum.
Citera
2019-01-12, 02:19
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jag är emot att lägga sig platt för brottslighet. Oavsett vad det gäller. Vi ska inte ta bort lagar för att minimera skaderisker. Då kan vi inte bekämpa någonting överhuvudtaget. Just nu råkar det gälla sexköpslagen, men det kunde lika gärna gällt något annat.

Brottslighet? Varför ska sex mot ersättning mellan samtyckande vuxna betraktas som ett brott överhuvudtaget?

Tycker du det är rimligt, samtidigt som staten lägger våldtäkter mot minderåriga, grova stölder, och sprängningar och skjutningar på hyllan?

Tycker du det är du patologisk.
Citera
2019-01-12, 02:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Visst visst. Vilken evidens talar du om? Made by WordWarriors bordellbesök?
Om det är män som du som står till buds glädjer det mig att jag passerat bäst-före-datum.

New Zeeland Justice Department, och danska Socialstyrelsen. Dessutom förespråkat Amnesty International en avkriminalisering av både sexköp och sexförsäljning.

Citat:
Laws that ban people from buying or selling sex should be scrapped because they breach their human rights, according to Amnesty International.

(FB) Artikel: Amnesty vill avkriminalisera prostitution (flashback.se)
Citera
2019-01-12, 02:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Brottslighet? Varför ska sex mot ersättning mellan samtyckande vuxna betraktas som ett brott överhuvudtaget?

Tycker du det är rimligt, samtidigt som staten lägger våldtäkter mot minderåriga, grova stölder, och sprängningar och skjutningar på hyllan?

Tycker du det är du patologisk.

Nu har Sveriges lagbok bedömt att sexköp är en kriminell handling, och detta har man bedömt på olika grunder. Oavsett vad du råkar tycka om saken.

Jag anser som sagt att det är fel väg att gå att vika ner sig för de människor som inte klarar av att följa lagen.

Varför ställer du samma fråga hela tiden? Jag har svarat dig. Och jag har svarat massor med gånger i denna tråd.

Du däremot har inte svarat på droghandel på öppen gata. Nå?
Citera
2019-01-12, 02:26
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nu har Sveriges lagbok bedömt att sexköp är en kriminell handling, och detta har man bedömt på olika grunder. Oavsett vad du råkar tycka om saken.

Jag anser som sagt att det är fel väg att gå att vika ner sig för de människor som inte klarar av att följa lagen.

Varför ställer du samma fråga hela tiden? Jag har svarat dig. Och jag har svarat massor med gånger i denna tråd.

Du däremot har inte svarat på droghandel på öppen gata. Nå?

Droghandel på öppen gata är en följd av kriminalisering, inte avkriminalisering. Du är inte så smart?

Vet du vad? Samma sak gäller prostitution din bimbo!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in