2019-01-12, 01:24
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Folk ägnar sig åt porr utan att det är kriminellt. Kan liknas vid extremsporter.

BDSM är ingen situation där någon betalar den andre för att få använda denne enligt egna önskemål. Detta görs i samtycke mellan två frilvilliga icke-betalande parter.

Du får inte betala någon för att få misshandla denna människa efter eget behov. Det är pengarna i prostitutionen som är den springande punkten. Utan pengar, ingen prostitution.
Dina jämförelser suger.

Jaha, du är kommunist. Folk ska inte få byta varor och tjänster av fri vilja mot ersättning?

Inte undra på att svenska kvinnor får allt sämre rykte utomlands, ni är ju för fan kommunister hela bunten. Dra åt helvete, vi gör som vi vill ändå!
Citera
2019-01-12, 01:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Kvinnor tar inte mer skada av sex än männen. Man skulle nästan kunna säga att de är gjorda för det.
Vad pratar du om här egentligen?
Ska vi anta att sex är ofrivilligt?
Ofrivilligt sex är nämligen redan förbjudet.

Nu är det dags att du lär dig ett och annat om kvinnokroppen karlslok!
Det är inte samma sak med sex för kvinnor och män, du begriper antagligen att det finns någon biologisk orsak att män ligger runt långt mer än kvinnor gör. Ellerhur? Eller är det "sociala konstruktioner" tror du?

Sedan, rent fyiska skillnader som behöver tas hänsyn till. En man har stånd när han vill ha sex. En kvinna är våt. Om kvinnan inte är våt, gör det ont. Men det går att ha sex med henne ändå. Om mannen inte får stånd, blir det oftast inget sex.
Det finns nånting som heter vestibulit som är ett tillstånd som kan uppstå hos kvinnor som har samlag utan att vara upphetsade. Smärta, brännande känsla, finns kvinnor som beskriver det som knivhugg rakt in i underlivet. Hörs det bra?
Ska jag länka dig information eller du är inte intresserad? Vore trist att förstöra drömmen om den lyckliga horan som njuter till fullo av varje samlag kanske.

Citat:
1 av 10 kvinnor i åldrarna 18-25 är drabbade.
Symtom:
Om du har vestibulit får du ofta ett eller flera av dessa symtom:

Du känner en intensiv, brännande smärta i slidöppningen när du har eller försöker ha samlag. Det kan göra ont även om du rör försiktigt.
Du känner smärta upp till ett par dygn om du har haft slidsamlag trots att du har ont.
Det gör ont när du för in en tampong eller ett finger i slidan.
Du kan se en rodnad vid området som gör ont.
Du har så ont att du inte kan använda trånga byxor, cykla eller rida.

Här är exempel på saker som kan bidra till att du får vestibulit:
Du har slidsamlag trots att du inte är tillräckligt upphetsad och våt.
Du har sex trots att du kanske egentligen inte vill.
Du har ofta svamp i underlivet.
Du behandlar dig ofta med receptfria läkemedel mot svamp, till exempel Pevaryl eller Canesten, kanske utan att ha fått diagnosen svamp.
Du använder ett preventivmedel som innehåller hormoner, till exempel p-piller eller hormonspiral

Källa: 1177 vårdguiden

Det får vara nog på ert skitprat och drömmande. Ni kan inte uttala er ett dugg om kvinnans kropp eller hennes sexualitet mer än utifrån hur ni vill att den ska vara. Öppna ögonen istället för att fortsätt förneka.
Citera
2019-01-12, 01:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Vettefan om "utsatt" argumentet fungerar i ett så utvecklat land som Sverige. Här har vi starka lagar och starka poliser(låg korruption). Bordellverksamhet som sker lagligt med avtal osv bör egentligen inte vara ett problem även för fattiga tjejer från östeuropa.

Det enda hållbara argumentet enligt mig är den moraliska.

Jo jag vet, eftersom du har egenintresse i att sexköp ska legaliseras. Därav klarar du med flera inte av att se det ur någon annan synvinkel än den.
Citera
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jaha, du är kommunist. Folk ska inte få byta varor och tjänster av fri vilja mot ersättning?

Inte undra på att svenska kvinnor får allt sämre rykte utomlands, ni är ju för fan kommunister hela bunten. Dra åt helvete, vi gör som vi vill ändå!

Inte lagligt på bordeller i Sverige gör du inte det nej.
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det får vara nog på ert skitprat och drömmande. Ni kan inte uttala er ett dugg om kvinnans kropp eller hennes sexualitet mer än utifrån hur ni vill att den ska vara. Öppna ögonen istället för att fortsätt förneka.

Vi kan visst uttala oss. Vi har systrar, flickvänner och fruar. Våra manliga röster har bara börjat höras. Det kommer mer.... Män är notoriskt diskriminerade gällande sexualitet och reproduktion, och allra värst drabbas fattiga och lågutbildade män. Är det jämlikt? Vad tycker du som sann moderat-kommunist?

Du är en moraltant som värnar dina egna privilegier, men du inser det inte.
Citera
2019-01-12, 01:42
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Inte lagligt på bordeller i Sverige gör du inte det nej.

Det där var inte ett svar på min jävla fråga!
Citera
2019-01-12, 01:46
Medlem
Citat:
Jo jag vet, eftersom du har egenintresse i att sexköp ska legaliseras. Därav klarar du med flera inte av att se det ur någon annan synvinkel än den.
Fast jag har inget intresse av att legalisera sexköp men om man ska förbjuda det så tycker jag det bör ske på andra grunder än att kvinnor skulle bli utsatta. Jag hade inte blivit glad ifall min syster bestämde sig för att bli prostituerad och därför är jag emot hela verksamheten.

Det hade ju vart bekvämt för mig att förbjuda min syster att bli prostituerad samtidigt som jag själv går och ligger med prostituerade, men jag är ingen hycklare och därför tycker jag ingen ska prostituera sig.
Citera
2019-01-12, 01:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vi kan visst uttala oss. Vi har systrar, flickvänner och fruar. Våra manliga röster har bara börjat höras. Det kommer mer.... Män är notoriskt diskriminerade gällande sexualitet och reproduktion, och allra värst drabbas fattiga och lågutbildade män. Är det jämlikt? Vad tycker du som sann moderat-kommunist?

Du är en moraltant som värnar dina egna privilegier, men du inser det inte.
Nej ni kan inte uttala er därför ni vill inte veta någonting som inte är till er egen fördel eller passar er världsbild. Jag kan ge mig tusan på att du tänker att om en kvinna inte är våt vid samlag är det bara att hälla på en flarra glidmedel så löser det sig. Då kan ju en prostituerad göra det också bara, inga problem väl?
Skitsamma om det bränner sönder i hennes underliv sen flera dagar, bara mannen fått sitt. Det är riktigt jävla stört att tänka så, om du gör det.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-01-12 kl. 01:51.
Citera
2019-01-12, 01:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det där var inte ett svar på min jävla fråga!

Vad var frågan? Du bad mig dra åt helvete, jag såg det som slutet på vår konversation.
Citera
2019-01-12, 01:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Fast jag har inget intresse av att legalisera sexköp men om man ska förbjuda det så tycker jag det bör ske på andra grunder än att kvinnor skulle bli utsatta. Jag hade inte blivit glad ifall min syster bestämde sig för att bli prostituerad och därför är jag emot hela verksamheten.

Det hade ju vart bekvämt för mig att förbjuda min syster att bli prostituerad samtidigt som jag själv går och ligger med prostituerade, men jag är ingen hycklare och därför tycker jag ingen ska prostituera sig.
Jag har tidigare i tråden redogjort för flera aspekter varför det bör förbli förbjudet. Du kan gå tillbaka och läsa om du vill, jag orkar inte skriva allt en gång till.
Vettigt av dig att inte hyckla kring frågan iallafall. Hycklar man inte kan man respektera de flesta argument.
Citera
2019-01-12, 01:52
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nej ni kan inte uttala er därför ni vill inte veta någonting som inte är till er egen fördel eller passar er världsbild. Jag kan ge mig tusan på att du tänker att om en kvinna inte är vår vid samlag är det bara att hälla på en flarra glidmedel så löser det sig. Då kan ju en prostituerad göra det också bara, inga problem väl?
Skitsamma om det bränner sönder i hennes underliv sen flera dagar, bara mannen fått sitt. Det är riktigt jävla stört att tänka så, om du gör det.

Samtidig så stjäl kvinnor 4 Mkr från män via skattesystemet under en livstid. Hmm, det luktar hyckleri...
Citera
2019-01-12, 01:56
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Vad var frågan? Du bad mig dra åt helvete, jag såg det som slutet på vår konversation.

Du ska svara på följande:

Varför får inte samtyckande och vuxna ha sex under de villkor som de själva gemensamt bestämmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in