Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Kvinnor tar inte mer skada av sex än männen. Man skulle nästan kunna säga att de är gjorda för det.
Vad pratar du om här egentligen?
Ska vi anta att sex är ofrivilligt?
Ofrivilligt sex är nämligen redan förbjudet.
Nu är det dags att du lär dig ett och annat om kvinnokroppen karlslok!
Det är inte samma sak med sex för kvinnor och män, du begriper antagligen att det finns någon biologisk orsak att män ligger runt långt mer än kvinnor gör. Ellerhur? Eller är det "sociala konstruktioner" tror du?
Sedan, rent fyiska skillnader som behöver tas hänsyn till. En man har stånd när han vill ha sex. En kvinna är våt. Om kvinnan inte är våt, gör det ont. Men det går att ha sex med henne ändå. Om mannen inte får stånd, blir det oftast inget sex.
Det finns nånting som heter vestibulit som är ett tillstånd som kan uppstå hos kvinnor som har samlag utan att vara upphetsade. Smärta, brännande känsla, finns kvinnor som beskriver det som knivhugg rakt in i underlivet. Hörs det bra?
Ska jag länka dig information eller du är inte intresserad? Vore trist att förstöra drömmen om den lyckliga horan som njuter till fullo av varje samlag kanske.
Citat:
1 av 10 kvinnor i åldrarna 18-25 är drabbade.
Symtom:
Om du har vestibulit får du ofta ett eller flera av dessa symtom:
Du känner en intensiv, brännande smärta i slidöppningen när du har eller försöker ha samlag. Det kan göra ont även om du rör försiktigt.
Du känner smärta upp till ett par dygn om du har haft slidsamlag trots att du har ont.
Det gör ont när du för in en tampong eller ett finger i slidan.
Du kan se en rodnad vid området som gör ont.
Du har så ont att du inte kan använda trånga byxor, cykla eller rida.
Här är exempel på saker som kan bidra till att du får vestibulit:
Du har slidsamlag trots att du inte är tillräckligt upphetsad och våt.
Du har sex trots att du kanske egentligen inte vill.
Du har ofta svamp i underlivet.
Du behandlar dig ofta med receptfria läkemedel mot svamp, till exempel Pevaryl eller Canesten, kanske utan att ha fått diagnosen svamp.
Du använder ett preventivmedel som innehåller hormoner, till exempel p-piller eller hormonspiral
Källa: 1177 vårdguiden
Det får vara nog på ert skitprat och drömmande. Ni kan inte uttala er ett dugg om kvinnans kropp eller hennes sexualitet mer än utifrån hur ni vill att den ska vara. Öppna ögonen istället för att fortsätt förneka.