2019-01-12, 01:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Den är alldeles utmärkt om argumenten håller för kritisk granskning.
Kritiken har aldrig varit mot dig personligen.
Det är ett av dina smärre brister. Du tar åt dig personligen.

Nej det gör jag inte. Jag kan bara inte dölja hur frustrerad jag blir av att ni är så jävla trångsynta och inte själva ser att enda anledningen att ni förespråkar laglighet är för att,

1. Ni vill motsätta er allt som ni inbillar er har med feminismen att göra, ungefär som små barnrumpor
2. Ni vill ha fri tillgång till sex mot betalning
3. Ni vill ha sexuell makt i samhället och tror att ni kommer att få det genom att vanliga kvinnor ska bli hotade av vetskapen om att män minsann kan få ligga på bordell.

Vad era argument har absolut noll med att göra är de prostiutuerade kvinnornas säkerhet eller ert vurmande för "det fria valet". Rent jävla skitprat och det ser vem som helst. Så sluta babbla om Amnesty och liknande, ni bryr er inte ett dugg om det.
Citera
2019-01-12, 01:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Gruppen är större än de som behöver LSS.
Droger ska hanteras av apotek. Inte banditer.

Så mycket var det med det fria valet.
Citera
2019-01-12, 01:08
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Vem lider och hur?

Ja, här i Sverige kan jag knappast påstå att vi kvinnor - som ibland tagit betalt för ett samlag - lidit mer än en massör som knådar en stel muskel åt kunden. Det är en tjänst man säljer till någon som är villig att betala för att få den tjänsten utförd. Borde kunna ge RUT-avdrag, faktiskt.
Däremot vet jag många torskar som lider av alkoholmissbruk, och dessutom har dom hamnat i häktet några gånger som dom betalat för sex.

Det är ju trots allt köparen som begår den olagliga gärningen vid ett sexköp i Sverige.--------------
Not: I PK-kretsar kallas en man som köper sex för Torsk.
Senast redigerad av Bullfetta 2019-01-12 kl. 01:10.
Citera
2019-01-12, 01:09
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag misstycker inte till att droghandel, misshandel, eller för all del mord sker på öppen gatan. Kan finnas någon som verkligen känner ett behov av att utöva dessa aktiviteter.
Tycker man inte det är ok är man en fascist.

Ja, du är en förtryckare, eftersom du bortser från fall där sexköp sker med samtycke. Du försvarar bara dina egna sexuella privilegier, det är väldigt genomskinligt. Du begriper inte det själv, eftersom din intellektuella förmåga lämnar en hel del att önska. Du har glömt ditt evolutionära ursprung, eftersom du är hemmablind och bortskämd.
Citera
2019-01-12, 01:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, du är en förtryckare, eftersom du bortser från fall där sexköp sker med samtycke. Du försvarar bara dina egna sexuella privilegier, det är väldigt genomskinligt. Du begriper inte det själv, eftersom din intellektuella förmåga lämnar en hel del att önska. Du har glömt ditt evolutionära ursprung, eftersom du är hemmablind och bortskämd.

Du kan nog faktiskt inte bedöma mitt intellekt. Du verkar rätt körd nämligen. Men det kan vi bortse från.

Misshandel kan också ske med samtycke, så även droghandel. Vad är skillnaden?
Citera
2019-01-12, 01:14
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nej det gör jag inte. Jag kan bara inte dölja hur frustrerad jag blir av att ni är så jävla trångsynta och inte själva ser att enda anledningen att ni förespråkar laglighet är för att,

1. Ni vill motsätta er allt som ni inbillar er har med feminismen att göra, ungefär som små barnrumpor
2. Ni vill ha fri tillgång till sex mot betalning
3. Ni vill ha sexuell makt i samhället och tror att ni kommer att få det genom att vanliga kvinnor ska bli hotade av vetskapen om att män minsann kan få ligga på bordell.

Vad era argument har absolut noll med att göra är de prostiutuerade kvinnornas säkerhet eller ert vurmande för "det fria valet". Rent jävla skitprat och det ser vem som helst. Så sluta babbla om Amnesty och liknande, ni bryr er inte ett dugg om det.
Vuxna människor ska själva ha den sexuella makten och staten ska aldrig lägga sig i vad folk gör i sängkammaren så länge ingen kommer till skada.
Citera
2019-01-12, 01:14
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Du kan nog faktiskt inte bedöma mitt intellekt. Du verkar rätt körd nämligen. Men det kan vi bortse från.

Misshandel kan också ske med samtycke, så även droghandel. Vad är skillnaden?

Ringa misshandel kan faktiskt ske med samtycke utan att det är kriminellt. BDSM-sex är fullt tillåtet. Folk kan ägna sig åt extremsporter utan att det är kriminellt. Vad fan är så speciellt med köpesex? Är du religiös?

Sanningen: du är en pryd moralkärring!
Citera
2019-01-12, 01:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vuxna människor ska själva ha den sexuella makten och staten ska aldrig lägga sig i vad folk gör i sängkammaren så länge ingen kommer till skada.

Nä, men nu kommer kvinnor som är utsatta, fattiga och inte har andra val i livet till skada. Inte svenska kvinnor just, om en svensk kvinna prostituerar sig kan man nog anta att det är frivilligt med tanke på vår välfärd.

Men om det kommit hit kvinnor från fattigare länder och prostituerar sig kan vi inte anta att det är frivilligt och att de inte lider varje sekund av det. Vi ska då heller inte öppna bordeller för att främja att dessa kvinnor kommer hit och blir utnyttjade.
Citera
2019-01-12, 01:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nä, men nu kommer kvinnor som är utsatta, fattiga och inte har andra val i livet till skada. Inte svenska kvinnor just, om en svensk kvinna prostituerar sig kan man nog anta att det är frivilligt med tanke på vår välfärd.

Men om det kommit hit kvinnor från fattigare länder och prostituerar sig kan vi inte anta att det är frivilligt och att de inte lider varje sekund av det. Vi ska då heller inte öppna bordeller för att främja att dessa kvinnor kommer hit och blir utnyttjade.

Du vill förbjuda fattiga kvinnor från att yrkesarbeta? Det är allvarligt.
Citera
2019-01-12, 01:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ringa misshandel kan faktiskt ske med samtycke utan att det är kriminellt. BDSM-sex är fullt tillåtet. Folk kan ägna sig åt extremsporter utan att det är kriminellt. Vad fan är så speciellt med köpesex? Är du religiös?

Sanningen: du är en pryd moralkärring!

Folk ägnar sig åt porr utan att det är kriminellt. Kan liknas vid extremsporter.

BDSM är ingen situation där någon betalar den andre för att få använda denne enligt egna önskemål. Detta görs i samtycke mellan två frilvilliga icke-betalande parter.

Du får inte betala någon för att få misshandla denna människa efter eget behov. Det är pengarna i prostitutionen som är den springande punkten. Utan pengar, ingen prostitution.
Dina jämförelser suger.
Citera
2019-01-12, 01:21
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

Kvinnor tar inte mer skada av sex än männen. Man skulle nästan kunna säga att de är gjorda för det.
Vad pratar du om här egentligen?
Ska vi anta att sex är ofrivilligt?
Ofrivilligt sex är nämligen redan förbjudet.
Citera
2019-01-12, 01:21
Medlem
Citat:

Vettefan om "utsatt" argumentet fungerar i ett så utvecklat land som Sverige. Här har vi starka lagar och starka poliser(låg korruption). Bordellverksamhet som sker lagligt med avtal osv bör egentligen inte vara ett problem även för fattiga tjejer från östeuropa.

Det enda hållbara argumentet enligt mig är den moraliska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in