2019-01-12, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Vem lider och hur?

En majoritet som säljer sex har tidigare varit utsatta för pedofili och våldtäkter och har utvecklat prostitution som ett form av självskadebeteende som de vill ta sig ur. De säljer inte sex för att de vill. De njuter inte, de mår illa av det. Många misshandlas och våldtas i "yrket". Och många lever under dödshot och tvingas sälja sex.
Citera
2019-01-12, 00:44
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Varför inte? Så länge avtal sluts med samtycke, och att företag följer lagen så ser jag ingen nackdel med lagliga bordeller. Det har konstaterats bland annat av Nya Zealands justitiedepartement, och av den danska motsvarigheten av Socialstyrelsen (SFI) att bordeller faktiskt är den i särklass säkraste miljön för sexsäljare.
Fakta Moment22.
Citera
2019-01-12, 00:47
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FixIcon
En majoritet som säljer sex har tidigare varit utsatta för pedofili och våldtäkter och har utvecklat prostitution som ett form av självskadebeteende som de vill ta sig ur. De säljer inte sex för att de vill. De njuter inte, de mår illa av det. Många misshandlas och våldtas i "yrket". Och många lever under dödshot och tvingas sälja sex.
Baserat på vad?
Citera
2019-01-12, 00:47
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Förmågan att ta in information är inte lysande måste jag säga, ej heller att klara av att se saker och ting utifrån fler än ett perspektiv. Vad är det för frågor du vill ha svar på? Skriv dem i turordning, klart och tydligt så vi kommer nånvart.
Den är alldeles utmärkt om argumenten håller för kritisk granskning.
Kritiken har aldrig varit mot dig personligen.
Det är ett av dina smärre brister. Du tar åt dig personligen.
Citera
2019-01-12, 00:48
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Baserat på vad?

Jag har studerat frågan i tio års tid, och gjort den till min specialitet på forumet. Det finns inga belägg för detta.
Citera
2019-01-12, 00:49
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FixIcon
Lögn.
Det är fler som inte säljer sex som drabbats av sånt där.
Det finns ingen korrelation till denna kausalitet.

Med metoo fick vi lära oss att det finns hundratusentals offer därute.
Citera
2019-01-12, 00:49
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Lida när man får betalt 2000 SEK per timme? Ja jävlar. Som läkare tjänar jag en bråkdel av detta. Är jag ett offer nu?

Jag diskuterar inte frågan utifrån ekonomiska aspekter i första hand. Inte individuella aspekter heller, utan samhällsaspekter.
Citera
2019-01-12, 00:51
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jag diskuterar inte frågan utifrån ekonomiska aspekter i första hand. Inte individuella aspekter heller, utan samhällsaspekter.

Jag motsätter mig att staten ska förbjuda samtyckande och vuxna att ha sex under de omständigheter de själva väljer. Tycker man inte det är man en fascist.
Citera
2019-01-12, 00:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Fakta Moment22.

Den faktan har jag också bemött tidigare i tråden med att det inte är en tillräcklig anledning att legalisera prostitution på statliga bordeller, bara för att en liten grupp som "vill" sälja sex ska kunna göra det säkert.
Likväl som att jag inte anser att man skulle strunta i förbud mot maskering i Danmark för att man var rädd att vissa kvinnor i hederskulturer inte skulle kunna gå utanför dörren längre.

Ledsen, men vi ska inte stifta lagar för att ge de kriminella rätt i sitt beteende. Om det nu är en straffbar handling att köpa sex, vilket man har bestämt att det är av olika anledningar även om du inte vill kännas vid dem, så är det så läget är, och då ska inte den lagen hävas för att minimera skador så att de som utövar sexköpen får än större utrymme att göra detta.

Ska vi ha öppen droghandel på gatorna också för att vissa personer vill livnära sig på att sälja droger? Kanske är det säkrare för dem som säljer droger att göra det offentligt istället för smutslig underjordig verksamhet?
Citera
2019-01-12, 00:57
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Jag har studerat frågan i tio års tid, och gjort den till min specialitet på forumet. Det finns inga belägg för detta.
Trodde det med. Pedofiloffer brukar ofta bli pedofilish själva om jag är rättinformerad. The abused becomes the abuser. . Angående riktiga våldtäktsoffer blir dom nog oftast tillbakadragna och förstörda för livet.

Sedan om någon flicka blir antastad som ung så är det oftast i singelmammors(what a surprise) hem. Dom drar hem kräken till sig efter fuckat upp i val av pappa eller "oplanerad"(*host* bull) graviditet. Vart är feministerna och försöker stoppa singelmammorna från att sära på benen och inte tillverka prostituerade isf?
Senast redigerad av NiveaBodylotion 2019-01-12 kl. 00:59.
Citera
2019-01-12, 00:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag motsätter mig att staten ska förbjuda samtyckande och vuxna att ha sex under de omständigheter de själva väljer. Tycker man inte det är man en fascist.
Jag misstycker inte till att droghandel, misshandel, eller för all del mord sker på öppen gatan. Kan finnas någon som verkligen känner ett behov av att utöva dessa aktiviteter.
Tycker man inte det är ok är man en fascist.
Citera
2019-01-12, 00:58
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Den faktan har jag också bemött tidigare i tråden med att det inte är en tillräcklig anledning att legalisera prostitution på statliga bordeller, bara för att en liten grupp som "vill" sälja sex ska kunna göra det säkert.
Likväl som att jag inte anser att man skulle strunta i förbud mot maskering i Danmark för att man var rädd att vissa kvinnor i hederskulturer inte skulle kunna gå utanför dörren längre.

Ledsen, men vi ska inte stifta lagar för att ge de kriminella rätt i sitt beteende. Om det nu är en straffbar handling att köpa sex, vilket man har bestämt att det är av olika anledningar även om du inte vill kännas vid dem, så är det så läget är, och då ska inte den lagen hävas för att minimera skador så att de som utövar sexköpen får än större utrymme att göra detta.

Ska vi ha öppen droghandel på gatorna också för att vissa personer vill livnära sig på att sälja droger? Kanske är det säkrare för dem som säljer droger att göra det offentligt istället för smutslig underjordig verksamhet?
Gruppen är större än de som behöver LSS.
Droger ska hanteras av apotek. Inte banditer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in