2019-01-12, 00:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Men ge mig lite goda argument för att så inte skulle vara fallet i stället då?

Goda argument för vad? Det går inte, du avfärdar allt som inte passar din världsbild.

Jag har skrivit åtskilliga gånger i tråden varför det är en dålig idé att legalisera.
Citera
2019-01-12, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag har pratat med dig om detta flera gånger tidigare, och vi kommer aldrig nånstans eftersom du är övertygad om att i princip allt sker med syftet att straffa män. Precis som herren här ovan. Med den grunden att utgå ifrån finns ingenting att diskutera. Källor som kan ses hyfsat trovärdiga som polisens rapporter och liknande avfärdar du.
Fattar du att det är lönlöst att diskutera då?

Nej jag har inte sett dig ändra dig gällande något större, möjligen en detalj här och där.
Och du avfärdar Amnesty International, WHO, UN Women för att du känner saker ......

Svensk polis är genompolitiserad, ickefungerande. Det kan vi ta i en annan tråd. Men allvarligt, polisen utreder inte stölder, misshandel och våldtäkter pga resursbrist, rekord i mordutredningar, men resurser finns att spana på thaimassagesalonger? Finn fem fel, lilla vän .....
Citera
2019-01-12, 00:03
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Goda argument för vad? Det går inte, du avfärdar allt som inte passar din världsbild.
Det kallas motargument.
Det är så man brukar förhandla sig fram till de bästa argumenten och lösningarna.
Inte genom att sitta i hörn och tjura för att man inte får rätt.
Citera
2019-01-12, 00:04
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jag har pratat med dig om detta flera gånger tidigare, och vi kommer aldrig nånstans eftersom du är övertygad om att i princip allt sker med syftet att straffa män. Precis som herren här ovan. Med den grunden att utgå ifrån finns ingenting att diskutera. Källor som kan ses hyfsat trovärdiga som polisens rapporter och liknande avfärdar du.
Fattar du att det är lönlöst att diskutera då?

Nej jag har inte sett dig ändra dig gällande något större, möjligen en detalj här och där.

Egentligen behövs inga tyngre argument i den här tråden. Det räcker med att ställa frågan varför vuxna människor som samtycker till sex mot betalning ska betraktas som kriminella. Sexköpare genom köpet, och sexsäljare indirekt genom kopplerilagen.

Sexköpslagen är och förblir ett brott mot mänskliga rättigheter. Mot rätten till privatliv inte minst.
Citera
2019-01-12, 00:05
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Och du avfärdar Amnesty International, WHO, UN Women för att du känner saker ......

Svensk polis är genompolitiserad, ickefungerande. Det kan vi ta i en annan tråd. Men allvarligt, polisen sutreder inte stölder, misshandel och våldtäkter pga resursbrist, rekord i mordutredningar, men resurser finns att spana på thaimassagesalonger? Finn fem fel, lilla vän .....
De utreder inte ens de ligor som sexuellt utnyttjar minderåriga flickor i landet.
Så som bevisats vara fallet i både England och andra länder.
När Uleåborg i Finland rapporterar om detta kan du vara HELT säker på att det förekommer även i Sverige.

Vart finns feministerna?
Citera
2019-01-12, 00:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det kallas motargument.
Det är så man brukar förhandla sig fram till de bästa argumenten och lösningarna.
Inte genom att sitta i hörn och tjura för att man inte får rätt.

Jag sa, läs i tråden.
Citera
2019-01-12, 00:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Egentligen behövs inga tyngre argument i den här tråden. Det räcker med att ställa frågan varför vuxna människor som samtycker till sex mot betalning ska betraktas som kriminella. Sexköpare genom köpet, och sexsäljare indirekt genom kopplerilagen.

Sexköpslagen är och förblir ett brott mot mänskliga rättigheter. Mot rätten till privatliv inte minst.

Bara för att du vill köpa sex betyder inte det att andra ska behöva lida.
Citera
2019-01-12, 00:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot

Svensk polis är genompolitiserad, ickefungerande. Det kan vi ta i en annan tråd. Men allvarligt, polisen utreder inte stölder, misshandel och våldtäkter pga resursbrist, rekord i mordutredningar, men resurser finns att spana på thaimassagesalonger? Finn fem fel, lilla vän .....

Ja det var självklart att du också tror att polisen är i konspiration mot samhället.
Citera
2019-01-12, 00:08
Medlem
Citat:
De utreder inte ens de ligor som sexuellt utnyttjar minderåriga flickor i landet.
Så som bevisats vara fallet i både England och andra länder.
När Uleåborg i Finland rapporterar om detta kan du vara HELT säker på att det förekommer även i Sverige.

Vart finns feministerna?
MENA-män som våldtar får samhällstjänst............

Förra Rikspolischefen empatiserade mer med mördare än med mordoffer, han verkar vara rejält inne i sossefeminstglobalistsmeten.
Citera
2019-01-12, 00:10
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Bara för att du vill köpa sex betyder inte det att andra ska behöva lida.

Problemet är att det är kriminellt att köpa sex även i ett fall där båda parter är mycket nöjda med transaktionen. Det är just detta som gör den här lagen så sjuk och avvikande.

Om det bara vore förbjudet av köpa sex av personer utan samtycke så fanns inga större problem.
Citera
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag sa, läs i tråden.
Jag läser allt du skriver. Och hoppas fortfarande att du ska besvara mina frågor.
WordWarriors senaste till exempel.
Citera
Medlem
Citat:
Ja det var självklart att du också tror att polisen är i konspiration mot samhället.
Nej polisen är politiserad och styrd av maktetablissemanget. Vad är samhället idag? Finns det? Är det du och hazarer som dansar ihop under en Taharrush samtidigt som Dan Eliasson stampar takten och delar ut armband?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in