2019-01-11, 23:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Människor är samhällets viktigaste resurs.

En del människor när, och andra tär. Bra tanke där, men försök nyansera dig inom ramen för topic lilla älskling.
Citera
2019-01-11, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
En del människor när, och andra tär. Bra tanke där, men försök nyansera dig inom ramen för topic lilla älskling.
Jag trodde du bad mig förtydliga vad jag menade med det citerade. Men nu anar jag att du är ute efter att jag ska säga att män är samhällets viktigaste resurs.
Citera
2019-01-11, 23:44
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jag trodde du bad mig förtydliga vad jag menade med det citerade. Men nu anar jag att du är ute efter att jag ska säga att män är samhällets viktigaste resurs.

Jag är inte ute efter att du ska säga det. Det är ett obestrideligt faktum.
Citera
2019-01-11, 23:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag kan nog komma på en handfull, men feminismen skulle decimeras och det är en stor vinst för hela mänskligheten.

Lite som att bota cancer.
Bokstavligen.
Ja, men vilket problem som hade med ekonomi att göra syftade du på skulle lösas om feminister inte skaffar barn? Eller gick du bara OT?
Citera
2019-01-11, 23:52
Avslutad
Citat:
Ja, alla sophämtare, taxichaufförer och byggnadsarbetare t ex är jävligt tärande. Lever på andras pengar.
Citera
2019-01-11, 23:55
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Jag vet inte vad du pratar om.
Jag vet.
Citera
2019-01-11, 23:57
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Andras barn kanske vill ta hand om honom ändå när han blir gammal om om han är snäll.
Jag är rätt säker på att de vill ha betalt.
Citera
2019-01-11, 23:58
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ja, alla sophämtare, taxichaufförer och byggnadsarbetare t ex är jävligt tärande. Lever på andras pengar.

Vad är det här för jävla dumheter? Jag har aldrig benämnt dessa grupper som tärande. De som verkligen är tärande är de som okynnes snyltar på välfärdssystemet. Har sett ganska många av dessa inom min yrkesverksamhet. Gissa vilka de är.
Citera
2019-01-11, 23:59
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ja, men vilket problem som hade med ekonomi att göra syftade du på skulle lösas om feminister inte skaffar barn? Eller gick du bara OT?
Feminister är ofta vänster och kulturarbetare. Dvs de drar inte in sin egen lön på "marknaden" utan lever på bidrag.
Där har du ett antal miljarder. När feminister inte skaffar barn kan du lägga ner genusutbildningarna som kostar ~10 miljarder per år, plus att det genereras konstgjorda och skattefinansierade jobb och uppdrag till dem för ca 3 miljarder till per år.

Vi närmar oss dubbel finansiering av t.ex hela sveriges polis redan.
Du kan välja nästan vilket utgiftsområde utom hela sjukvården som helst som bekostas med "välfärdspengar" och dubbla deras ekonomi.

Det är massor av pengar!
Citera
2019-01-12, 00:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag är rätt säker på att de vill ha betalt.
Ja, det vill de säkert. De kanske kan ta tredubbelt betalt av såna som inte redan bidragit.
Citera
2019-01-12, 00:17
Avslutad
Citat:
Vad är det här för jävla dumheter? Jag har aldrig benämnt dessa grupper som tärande. De som verkligen är tärande är de som okynnes snyltar på välfärdssystemet. Har sett ganska många av dessa inom min yrkesverksamhet. Gissa vilka de är.
Såna som stannar hemma och tar hand om sina sjuka barn kanske?
Citera
2019-01-12, 00:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Såna som stannar hemma och tar hand om sina sjuka barn kanske?

Är barn sjuka dygnet runt och året om? Inte enligt min erfarenhet av föräldrarskap iallafall. Inget som förklarar skillnaden mellan könens uttag från välfärdsssystemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in