Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-01-11, 19:36
Medlem
Nu blev det väldigt tyst på "diskussionsforumet". Vi kanske kan sammanfatta debatten om legitimitet så här: "Den som skärmdumpar något gott, väntar aldrig för länge".
Citera
2019-01-11, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Varmt tack för support! Medianox kanske är precis vad han säger, men han är lik förbannat jävligt otrevlig och har kapat tråden. Och om han nu gör allt det han påstår sig ha gjort så är det fine - men varför han uppehåller sig här i tråden är rätt märkligt. Det är ju bara "snack och ingen verkstad" enligt honom. Om man inte berömmer hans påstådda gärningar förstås...

Den här storyn är otroligt viktig och tråden förtjänar en nystart! Nujens ska fan inte klara sig undan!
Jag har faktiskt haft kontakt med Janne Josefsson i ett annat ärende så jag funderar på att maila honom om denna fråga - han ligger ju bra till för att ta tag i denna rättsröta även om han inte jobbar för UG längre. Han har dock ett liknande program på g och detta borde vara något som han bevakar och skulle älska att ta tag i efter den skandalösa "intervjun" med äcklet Özz. Jag är övertygad om att det pågår något bakom kulisserna.

Du är litet för sent ute för att hoppa på tåget nu, Vallero, och jag tror inte alls att tråden behöver din medverkan för en "nystart". Skall du vara kvar i tråden, bör du nog utveckla dina tankar bakom skärmdumpningen först. Janne Josefsson har inte personligen något intresse i detta ärende och redaktionen för Uppdrag Granskning får kontinuerligt en kopia av varje skrivelse som jag och min son ger ifrån oss. Sorry.

Tillägg: Alla andra läsare och skribenter i tråden är informerade om varför jag uppehåller mig här. Du får gå tillbaka och läsa alla mina tidigare inlägg, så blir du själv lika välunderrättad om mitt syfte.
Senast redigerad av medianox 2019-01-11 kl. 19:46.
Citera
2019-01-11, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ärendet förs framåt om du skärmdumpar dina skrivelser. Jag ser fram emot att du gör detta eftersom det ger legitimitet åt dig, och det vill du väl ha, något annat vore märkligt.

Vad menar du med att ärendet förs framåt om jag skärmdumpar mina skrivelser? Har jag inte rätt att ställa frågan? Mitt förra inlägg med samma fråga till dig raderades nämligen. Jag upprepar därför min fråga direkt till dig. Förklara hur dessa så kallade skärmdumpar ger mig legitimitet.
Citera
2019-01-11, 19:54
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Som du kanske har märkt så finns det fler än jag som finner det meningslöst att fortsätta den här diskussionen (mycket raderat sista kvarten). Men förklara gärna för mig hur du tänker när du tycker ärendet förs framåt av skärmdumpar - på vad? Förklara gärna till vilken adress i Nice eller Grimaud som mottagarna av mina skrivelser har skickat sina respektive bekräftelser på att ha mottagit anonyma skrivelser! Som sagt, den som tvivlar kan på nätet lätt få tag i telefonnummer till de 20 mottagare som av mig och min son har namngetts här. Det är bara att sätta igång att ringa för att få veta sanningen, eller hur?

Ja jag får väl göra det eftersom du inte vill skärmdumpa. Avsändare går att maska, så det går utmärkt att vara anonym. Det skulle vara långt mycket enklare om du la ut skärmdump på skrivelserna här.

Hur många varianter har du sänt? Är de alla exakt likadana? Har du lust att lägga ut en lista igen vilka myndigheter som fått respektive skrivelse? Du kan spoileromsluta texten i skrivelsen för lättare läsning.

Tack på förhand.
Citera
2019-01-11, 20:02
Medlem
valleros avatar
Citat:
Du är litet för sent ute för att hoppa på tåget nu, Vallero, och jag tror inte alls att tråden behöver din medverkan för en "nystart". Skall du vara kvar i tråden, bör du nog utveckla dina tankar bakom skärmdumpningen först. Janne Josefsson har inte personligen något intresse i detta ärende och redaktionen för Uppdrag Granskning får kontinuerligt en kopia av varje skrivelse som jag och min son ger ifrån oss. Sorry.
Och igen så mästrar du. "För sent att hoppa på tåget" och "tror inte alls tråden behöver din medverkan" "ska du vara kvar i tråden så"! WTF!
Sedan pratar du för Janne Josefsson och bedyrar hans totala ointresse.
Skicka en skärmdump via PM på din korrespondens med JJ så skickar jag min - OK?

Och om du ärligen vill ha hjälp med valideringen av dina utskick så kan du gärna specificera hur dessa är skickade - framförallt skickades de anonymt eller inte? Ta även det via PM.
Citera
2019-01-11, 20:07
Medlem
valleros avatar
Citat:
Vad menar du med att ärendet förs framåt om jag skärmdumpar mina skrivelser? Har jag inte rätt att ställa frågan? Mitt förra inlägg med samma fråga till dig raderades nämligen. Jag upprepar därför min fråga direkt till dig. Förklara hur dessa så kallade skärmdumpar ger mig legitimitet.
För att du påstår saker. Du spekulerar inte och du diskuterar inte. Jag är så glad att Passepartout förstod min fråga.
Citera
2019-01-11, 20:08
Medlem
Citat:
Ja jag får väl göra det eftersom du inte vill skärmdumpa. Avsändare går att maska, så det går utmärkt att vara anonym. Det skulle vara långt mycket enklare om du la ut skärmdump på skrivelserna här.

Hur många varianter har du sänt? Är de alla exakt likadana? Har du lust att lägga ut en lista igen vilka myndigheter som fått respektive skrivelse? Du kan spoileromsluta texten i skrivelsen för lättare läsning.

Tack på förhand.

Jag är ledsen. men jag kan inte få in i min skalle vad du menar med att jag "inte vill skärmdumpa". Jag har lagt ut mina och min sons sammanlagt tio skrivelser här i tråden. Min son har skickat ett första utkast till mig via mejl, jag har skickat tillbaka det med synpunkter, rättelser etc och sedan fått skrivelsen i retur. Jag har därefter ordagrant för hand skrivit ut respektive skrivelse här i tråden- Varför skulle en skärmdump vara bättre? Eller har du och vallero fått allting om bakfoten? Jag finner diskussionen om skärmdumpar fullständigt absurd.
Citera
2019-01-11, 20:13
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Jag är ledsen. men jag kan inte få in i min skalle vad du menar med att jag "inte vill skärmdumpa". Jag har lagt ut mina och min sons sammanlagt tio skrivelser här i tråden. Min son har skickat ett första utkast till mig via mejl, jag har skickat tillbaka det med synpunkter, rättelser etc och sedan fått skrivelsen i retur. Jag har därefter ordagrant för hand skrivit ut respektive skrivelse här i tråden- Varför skulle en skärmdump vara bättre? Eller har du och vallero fått allting om bakfoten? Jag finner diskussionen om skärmdumpar fullständigt absurd.

Ok, jag förstår, men kan du länka vilka myndigheter du skrivit till, datum när de sändes, samt vilka texter samt bilagor? Jag försöker sortera i dina inlägg, men de är spridda och lite röriga att få överblick över. Om du tycker det är rimligt att jag kontaktar respektive myndighet, behöver jag ha överblick.

Edit: Du har ju överblicken, och det skulle bespara mig mycket jobb om du ville dela med dig i en översikt.
Citera
2019-01-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
För att du påstår saker. Du spekulerar inte och du diskuterar inte. Jag är så glad att Passepartout förstod min fråga.

Om du är så glad att han "förstod" din fråga kan du väl hjälpa till att besvara på vilket sätt mottagarna av min sons anonyma skrivelser kontaktar mig i Grimaud eller Nice - om du nu skulle mena att jag skall "skärmdumpa" några slags "svar" eller reaktioner från mottagarna. Gör ett ärligt försök att ta dig ur det här nu, vallero! Jag ställde samma tokfråga till Hanes för några veckor sedan då han undrade om jag fått några reaktioner på den anmälan och de skrivelser som ingivits till Region Gotland den 30 november. Jag skall upprepa frågan till dig - hur föreställer du dig att kontakten mellan mig och mottagarna av skrivelserna skulle ha skett?
Senast redigerad av medianox 2019-01-11 kl. 20:30.
Citera
2019-01-11, 20:19
Medlem
Citat:
Ok, jag förstår, men kan du länka vilka myndigheter du skrivit till, datum när de sändes, samt vilka texter samt bilagor? Jag försöker sortera i dina inlägg, men de är spridda och lite röriga att få överblick över. Om du tycker det är rimligt att jag kontaktar respektive myndighet, behöver jag ha överblick.

Edit: Du har ju överblicken, och det skulle bespara mig mycket jobb om du ville dela med dig i en översikt.

Mina inlägg är inte alls röriga, Passepartout, tvärtom är de mycket logiskt och klart uppbyggda.och litet får du väl anstränga dig själv också.
Citera
2019-01-11, 20:26
Medlem
valleros avatar
Citat:
Om du är så glad att han "förstod" din fråga kan du väl hjälpa till att besvara på vilket sätt mottagarna av min sons anonyma skrivelser kontaktar mig i Grimaud eller Nice - om du nu skulle mena att jag skall "skärmdumpa" några slags "svar" eller reaktioner från mottagarna. Gör ett ärligt försök att ta dig ur det här nu, vallero!
Jag bad om skärmdumpar eller foton (om det är brev) på svar att skrivelserna mottagits. Alla myndigheter skickar sådana svar. Men när du nu bekräftar att alla skrivelser har skickats anonymt så kan ju inte svaren skickas!
Jag har full förståelse varför du vill vara anonym på flashback, men förklara gärna varför dessa skrivelser skickats anonymt till de olika instanserna? Står du inte för dessa skrivelser? Uppenbarligen inte.
Legitimitet = noll
Citera
2019-01-11, 20:29
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Mina inlägg är inte alls röriga, Passepartout, tvärtom är de mycket logiskt och klart uppbyggda.och litet får du väl anstränga dig själv också.

Varför vill du inte hjälpas åt? Det viktiga här är väl inte prestigen, utan att Nujens skattebrott lyfts fram i ljuset? Det är även i ditt intresse att respektive myndighet verifierar att det du skriver är sant.

Till vilken myndighet var den första skrivelsen, datum, innehåll + bilagor? I vilket inlägg skrev du om den, länka. Du har skrivit en mängd inlägg, så varför försvåra för mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in