2019-01-11, 15:06
Medlem
Kanske bara är jag, men för att ändra åsikt skulle det hjälpa att slippa höra rasistiska uttryck om män, och framför allt vore det bra med bevis på att de tjejer som frivilligt jobbar inom branchen verkligen vill ha ett förbud. Vad andra tjejer vill har liksom noll vikt i sammanhanget för min del.
Citera
2019-01-11, 15:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Det är förmodligen mest unga kvinnor som eftersöks och får sina liv ( självkänsla / psyke, kropp, ) förstörda genom prostitution.

Det är förmodligen en helt annan sak att komma förbi och penetrera en gång i månaden än att sälja sin kropp och ta emot flera olika män in i kroppen flera gånger i veckan.

Gissningsvis är det en rätt aggressiv värld där män köper sex för att få reptilhjärnorna tillfredsställda. Oavsett om det är legalt eller inte.

Ja alltså jag tror att det är den grundläggande skillnaden mellan män och kvinnor gällande sexualitet samt anatomi som gör det så svårt för oss att förstå varandras ståndpunkt i frågan.
Citera
2019-01-11, 16:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det har inte jag märkt, men det stämmer nog. Typisk mänsklig svaghet förmodligen. Mina friheter är viktiga. Andras friheter är skit samma. Jag gillar jordgubbsglass. Mangoglass är äckligt. Låt oss förbjuda mangoglass.

Jag har i alla fall blivit kallad torsk, kvinnomisshandlare, pedofil, våldtäktsman, mm mm.
Varför? För att jag kämpar mot feminismens förtryck rakt av och i alla lägen oavsett vilken minoritet vi talar om!

Är det då så att det är mannen helt enkelt vill ta bort det motstånd han kan få när han söker sex?
Det är själva huvudanledningen kanske? Att skydda kvinnorna som man anser det oproblematiskt för att sälja sex kommer kanske sekundärt..om ens det.
Sex ska finnas tillgängligt 24/7 om man så önskar, utan att behöva göra någonting själv, förutom att betala.
Inte ens ska man behöva smussla med det utan det ska inte vara konstigare att betala för sex än för en tröja i klädaffären.
Citera
2019-01-11, 16:13
Medlem
Män skulle kunna försöka leva sig in i hur det skulle kunna vara om de själva var tvungna att sälja sina kroppar på en bordell.

Till alla möjliga tanter. Känns lockande ?
Senast redigerad av Tissetiss 2019-01-11 kl. 16:21.
Citera
2019-01-11, 16:21
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Män skulle kunna försöka leva sig in i hur det skulle kunna vara om de själva var tvungna att sälja sin kroppar på en bordell.

Till alla möjliga tanter. Känns lockande ?

För helvete, hade jag kunnat få bra betalt för att knulla hade det absolut varit ett alternativ. Liksom Melaina Trump suger av en 70-årig narcissist hade väl jag även kunnat slicka upp en kärring i brygga om jag tjänat några miljoner på det.
Citera
2019-01-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
För helvete, hade jag kunnat få bra betalt för att knulla hade det absolut varit ett alternativ. Liksom Melaina Trump suger av en 70-årig narcissist hade väl jag även kunnat slicka upp en kärring i brygga om jag tjänat några miljoner på det.

...för det är ju väldigt många män som tänder på äldre damer så det kan ni ju göra flera gånger i veckan, vecka in och vecka ut, månader...
Citera
2019-01-11, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Är det då så att det är mannen helt enkelt vill ta bort det motstånd han kan få när han söker sex?
Det är själva huvudanledningen kanske? Att skydda kvinnorna som man anser det oproblematiskt för att sälja sex kommer kanske sekundärt..om ens det.
Sex ska finnas tillgängligt 24/7 om man så önskar, utan att behöva göra någonting själv, förutom att betala.
Inte ens ska man behöva smussla med det utan det ska inte vara konstigare att betala för sex än för en tröja i klädaffären.

Tja, de som vill köpa sex kommer ju alltid att behöva göra någon form av samhällsnytta för att kunna betala det. Mindre stigmatisering och bättre fungerande marknad är säkert bättre för alla. Inte minst för de som söker seriösa förhållanden som därmed slipper en del oseriösa typer.

Ärligt talat, finns det överhuvudtaget ett enda argument för att behålla lagen, eller är det enbart en äckelkänsla och hat mot svaga män som styr?
Citera
2019-01-11, 16:27
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
...för det är ju väldigt många män som tänder på äldre damer så det kan ni ju göra flera gånger i veckan, vecka in och vecka ut, månader...

Absolut, så länge vi tjänar pengar på det.
Är det något fel på äldre damer, menar du? Är du åldersrasist’
Citera
2019-01-11, 16:29
Medlem
Citat:

Du säger det ja, och det känns fortfarande fräscht och bra i psyket.
Citera
2019-01-11, 16:33
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Du säger det ja, och det känns fortfarande fräscht och bra i psyket.
Jamen, även om jag kanske inte är satt att döma över den saken.
Citera
2019-01-11, 16:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Tja, de som vill köpa sex kommer ju alltid att behöva göra någon form av samhällsnytta för att kunna betala det. Mindre stigmatisering och bättre fungerande marknad är säkert bättre för alla. Inte minst för de som söker seriösa förhållanden som därmed slipper en del oseriösa typer.

Ärligt talat, finns det överhuvudtaget ett enda argument för att behålla lagen, eller är det enbart en äckelkänsla och hat mot svaga män som styr?

Finns inget hat mot män som styr överhuvudtaget utifrån mitt perspektiv. Framförallt inte mot svaga blygsamma män. Det är väl dem jag skulle förespråka som kunder isåfall. De männen är antagligen inte problemet och hade det bara varit dem som gick till prostituerade hade marknaden inte varit så stor.
Däremot tror jag att det finns en del andra, inte så svaga män, utan aggressiva maktutövande män som kan vara problem.

Jag har skrivit ett långt inlägg till djupfrys om varför man inte ska legalisera. Samt att jag radat upp argument flertalet gånger i tråden, men du är nog inte så intresserad av att ta dem till dig.

Varför är det så viktigt för dig att legalisera sexköp om du inte ens själv använder tjänsten?
Citera
2019-01-11, 16:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Är det något fel på äldre damer, menar du? Är du åldersrasist’

Feta fula "träskpaddor" som används som absolut skräckexempel på Flashback ibland då?
Radikala feminister med näsring?

Du kan ju själv föreställa dig alla sorts människor som besöker bordeller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in