Citat:
Ursprungligen postat av
ManManne
Tja, de som vill köpa sex kommer ju alltid att behöva göra någon form av samhällsnytta för att kunna betala det. Mindre stigmatisering och bättre fungerande marknad är säkert bättre för alla. Inte minst för de som söker seriösa förhållanden som därmed slipper en del oseriösa typer.
Ärligt talat, finns det överhuvudtaget ett enda argument för att behålla lagen, eller är det enbart en äckelkänsla och hat mot svaga män som styr?
Finns inget hat mot män som styr överhuvudtaget utifrån mitt perspektiv. Framförallt inte mot svaga blygsamma män. Det är väl dem jag skulle förespråka som kunder isåfall. De männen är antagligen inte problemet och hade det bara varit dem som gick till prostituerade hade marknaden inte varit så stor.
Däremot tror jag att det finns en del andra, inte så svaga män, utan aggressiva maktutövande män som kan vara problem.
Jag har skrivit ett långt inlägg till djupfrys om varför man inte ska legalisera. Samt att jag radat upp argument flertalet gånger i tråden, men du är nog inte så intresserad av att ta dem till dig.
Varför är det så viktigt för dig att legalisera sexköp om du inte ens själv använder tjänsten?