2018-11-19, 16:46
Medlem
pikzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saywhaat000
Min kropp rasar hela tiden nu, aldrig varit med om något värre i skadevägar och då tränar jag inte ens nära 1RM.

Är ledbekymmer en bieffekt av arimidex får jag nog plocka bort det framöver. Får läsa på om det.

Går dock även på roaccutane men det gick bra innan.

Allt är dosrelaterat både adex men också hur höga doseringar man kör på preparat som testo, dboll m.m. hur hög fettprocent man har också. Jag har fått köra högre dos adex när jag haft mer "hull". Medans nu måste jag sänka adexdosen.

Jag kör just nu testo e 250mg e e5d EQ 250mg e5d och adex 0,5mg eod. Fått resultat från werlabs och mitt östro är 90pmnol, något i underkant alltså gällande östrogen. Testet är gjort samma dag som jag ska injecta och innan inject är östrogentestet gjort.

Vill ligga någonstans mellan 100-150, helst 120-140 lagom. Därmed sänka till 0,25mg eod och göra ett nytt test. Ledbekymmer får du om du trycker ner östrot för mycket. Jag tycker själv jag har ömmande leder just nu men det betyder inte att adex är dåligt och inte behövs. Gäller bara att hitta sin sweetspot och det är endast ett prov som kan avgöra det.
Citera
2018-11-19, 18:13
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikzel
Allt är dosrelaterat både adex men också hur höga doseringar man kör på preparat som testo, dboll m.m. hur hög fettprocent man har också. Jag har fått köra högre dos adex när jag haft mer "hull". Medans nu måste jag sänka adexdosen.

Jag kör just nu testo e 250mg e e5d EQ 250mg e5d och adex 0,5mg eod. Fått resultat från werlabs och mitt östro är 90pmnol, något i underkant alltså gällande östrogen. Testet är gjort samma dag som jag ska injecta och innan inject är östrogentestet gjort.

Vill ligga någonstans mellan 100-150, helst 120-140 lagom. Därmed sänka till 0,25mg eod och göra ett nytt test. Ledbekymmer får du om du trycker ner östrot för mycket. Jag tycker själv jag har ömmande leder just nu men det betyder inte att adex är dåligt och inte behövs. Gäller bara att hitta sin sweetspot och det är endast ett prov som kan avgöra det.

Det är inte kul att ligga för lågt, nej. Jag skippade alla östrogenblockerare för typ 8v sedan. Har inga tester på hur mycket jag har, men ligger på 250 testo cyp e12d, så det lär inte vara fantastiskt mycket. Klart bättre i leder och fästen nu.
Citera
2018-11-21, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikzel

Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Det är inte kul att ligga för lågt, nej. Jag skippade alla östrogenblockerare för typ 8v sedan. Har inga tester på hur mycket jag har, men ligger på 250 testo cyp e12d, så det lär inte vara fantastiskt mycket. Klart bättre i leder och fästen nu.
För mig var det intressant att höra att problem med leder kan var pga ovan men samtidigt svårt att avgöra pga allt man tar samt hur livsstilen ser ut.
Bra att ha med sig helt klart om man vill testa att ändra på dosen för att utesluta framöver.

Låg själv kring 120 precis innan nytt intag av arimidex och i mitten mellan sticken, känns som det är en väldigt bra nivå att ligga på samt att acnen varit bra den här ggr efter att nivåerna blivit jämna. Blev lite cirkus i starten mellan Testo E och Testo C när jag skulle byta.
Citera
2018-12-07, 23:11
Medlem
Citat:

Istället för att skippa östrogenblockerare, så kan du ju dosera mycket mindre. Till exempel 1/30 av en arimidex på 1 mg. Ett bra tips är att krossa tabletten till ett pulver och sedan dela upp i 30 högar med ett rakblad. Dela sedan 30 gelehallon och doppa ena halvan i en hög och sätt ihop. Sen käkar du bara ett gelehallon om dagen.
Citera
2018-12-08, 11:10
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Istället för att skippa östrogenblockerare, så kan du ju dosera mycket mindre. Till exempel 1/30 av en arimidex på 1 mg. Ett bra tips är att krossa tabletten till ett pulver och sedan dela upp i 30 högar med ett rakblad. Dela sedan 30 gelehallon och doppa ena halvan i en hög och sätt ihop. Sen käkar du bara ett gelehallon om dagen.

Hahaha. Jo, jag vet att jag bara borde minska, men vill först testa utan, för ledvärk är inte så kul. Kul touch med gelehallonen
Citera
2018-12-08, 14:21
Medlem
Citat:
Hahaha. Jo, jag vet att jag bara borde minska, men vill först testa utan, för ledvärk är inte så kul. Kul touch med gelehallonen

Ja geléhallon är smidigt! Nä men som sagt, om du känner att östrogenet ökar, så är det bara att dosera lågt! Lycka till!
Citera
2019-01-03, 14:10
Medlem
Tjena! Jag undrar hur man ”ställer in sig” på arimidex?
Ska man börja ta det samtidigt som första sticket testo. Eller börja ta det en bit in? Någon får gärna förklara lite för mig 😊
Citera
2019-01-03, 17:13
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenkramaren
Tjena! Jag undrar hur man ”ställer in sig” på arimidex?
Ska man börja ta det samtidigt som första sticket testo. Eller börja ta det en bit in? Någon får gärna förklara lite för mig 😊

Vilken ester är det på ditt testo?
Mvh
Citera
2019-01-04, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Vilken ester är det på ditt testo?
Mvh

Testo Enanthate är det, tänkte lägga mig på 500 mg😊

Mvh
Citera
2019-01-11, 12:50
Medlem
Testo E kur i 5v,Resultat ifrån östro tillbaks

Tjenare som ämnet beskriver fick jag tillbaks mina resultat på östrogenet idag,som landade på 342 Pmol/L
(Prov ifrån werlabs)

då till min fundering känner inga som helst biverkningar av mainly gyno då d.v.s,men framför allt inget annat

Har knaprat nolva (10mg) om dan i förebyggande syfte sen dag ett.

Undrar då om jag borde hoppa på en AI för att få ner östrogenet eller om jag skall köra klart kuren som vanligt?

MVH
Citera
2019-01-11, 15:37
Medlem
Högt östro kan ge en del andra symtom.
Trötthet.
Lättare att lägga på sig fett runt magen.
Sexlusten förändras till det sämre.
Förändringar i humöret.

Om man går på TRT så får man ofta Arimidex utskrivet om värdet stiger.

Kan väl vara läge för dig att ta Arimidex. 0,25 mg 2-3 ggr i veckan.
Du behöver inte avsluta kuren då tillförsel av testosteron normalt även höjer ditt östrogen då det aromatiseras.
Citera
2019-01-11, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Högt östro kan ge en del andra symtom.
Trötthet.
Lättare att lägga på sig fett runt magen.
Sexlusten förändras till det sämre.
Förändringar i humöret.

Om man går på TRT så får man ofta Arimidex utskrivet om värdet stiger.

Kan väl vara läge för dig att ta Arimidex. 0,25 mg 2-3 ggr i veckan.
Du behöver inte avsluta kuren då tillförsel av testosteron normalt även höjer ditt östrogen då det aromatiseras.

Okej tack för svar de uppskattas mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in