2018-11-10, 18:35
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megamachoman
Tagit för mycket Arimidex? Jag tar 0.125mg varannan dag!

Jag låg på 900+ pmol/L. Arimidex halverade det värdet (0.5 mg samt 1mg per dag gav ungefär samma effekt).

Letro 0.75 mg ed tog ned mig till 40 pmol/L, men jag litar som sagt inte på det östradiolvärdet eftersom jag blev helt trasig i både kropp och hjärna.
Citera
2018-11-11, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Jag låg på 900+ pmol/L. Arimidex halverade det värdet (0.5 mg samt 1mg per dag gav ungefär samma effekt).

Letro 0.75 mg ed tog ned mig till 40 pmol/L, men jag litar som sagt inte på det östradiolvärdet eftersom jag blev helt trasig i både kropp och hjärna.

Det är väl så att du kan ha lågt östro även om Werlabs test visar ett högre värde eftersom det inte är östro-ultra sensitive de testar? Mina leder smäller och jag mår som en tjock feminist med rosa hår på högre dos än 0.125mg EOD Adex! Det är sjukt effektivt och snabbverkande
Citera
2018-11-11, 20:05
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Det är väl så att du kan ha lågt östro även om Werlabs test visar ett högre värde eftersom det inte är östro-ultra sensitive de testar? Mina leder smäller och jag mår som en tjock feminist med rosa hår på högre dos än 0.125mg EOD Adex! Det är sjukt effektivt och snabbverkande

Exakt, man kan inte lita på det "vanliga" östradiol-testet. Det finns även både sensitive och, som du nämner, ultra-sensitive. Det vanliga verkar bara vara skräp (iaf för mig, alla är olika).
Citera
2018-11-11, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Exakt, man kan inte lita på det "vanliga" östradiol-testet. Det finns även både sensitive och, som du nämner, ultra-sensitive. Det vanliga verkar bara vara skräp (iaf för mig, alla är olika).

Hur tog du reda på lagom nivå? Jag gjorde följande:

Mådde kadaver på 0.5mg EOD, Gick ned till 0.25mg EOD och mådde fortfarande skit men 2 dygn efter dosen på 0.25mg mådde jag prima. Eftersom halveringstiden är ca 2 dygn borde det betyda att jag har ca 0.125mg kvar i blodet. Nu tar jag 0.125mg EOD eller E3D, det varierar lite.
Citera
2018-11-11, 22:20
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Hur tog du reda på lagom nivå? Jag gjorde följande:

Mådde kadaver på 0.5mg EOD, Gick ned till 0.25mg EOD och mådde fortfarande skit men 2 dygn efter dosen på 0.25mg mådde jag prima. Eftersom halveringstiden är ca 2 dygn borde det betyda att jag har ca 0.125mg kvar i blodet. Nu tar jag 0.125mg EOD eller E3D, det varierar lite.

Provar mig fortfarande fram, går efter mående och libido. Vet dock att jag aromatiserar mycket, fått knölar på 250 mg/week.
Citera
2018-11-12, 13:54
Medlem
Läste att AAS som inte aromatiserar höjer HB mer än andra och att då arimidex skulle indirekt höja HB-värdet. Står inger i FASS om det.
Står en del otrevligheter i FASS men när den används vid tex bröstcancer gissar jag att sänker östradiolet rejält.
Står att den kan ge förändrade levervärden, vet inte om man ska tolka det som att levern tar skada eller att den ger ”falska” levervärden.
Citera
2018-11-12, 14:00
Medlem
Loafees avatar
Språkbruket på FASS brukar vara väldigt tydligt. Om förändrade levervärden enbart grundar sig i falska utslag bör det nämnas, så i detta fall har man nog sett en riskfaktor i dosering av AI.
Citera
2018-11-14, 19:01
Medlem
Tjena! Fick provsvar från Werlabs idag, S-Östradiol: 188* pmol/L.

Jag tar testo enanthate 250mg e5d och turinabol 40mg ed. Käkar även 0.25mg adex eod på grund av gynokänningar i början av kuren, bör jag öka min doseringen av adex med tanke på det ganska höga Östradiol-värdet?

Känner mig i förövrigt ganska bloated, men inga gynokänningar eller liknande.

Tacksam för all hjälp.

Marxen
Citera
2018-11-15, 00:30
Medlem
Loafees avatar
Minimal ökning av ai. Du ligger strax över referensvärde.
Citera
2018-11-15, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulk64U
Läste att AAS som inte aromatiserar höjer HB mer än andra och att då arimidex skulle indirekt höja HB-värdet. Står inger i FASS om det.
Står en del otrevligheter i FASS men när den används vid tex bröstcancer gissar jag att sänker östradiolet rejält.
Står att den kan ge förändrade levervärden, vet inte om man ska tolka det som att levern tar skada eller att den ger ”falska” levervärden.

0.25mg EOD då knakar mina leder rejält och jag blir dåsig i huvudet! Verkar som att jag är överkänslig mot Adex!
Citera
2018-11-16, 04:39
Medlem
Citat:
0.25mg EOD då knakar mina leder rejält och jag blir dåsig i huvudet! Verkar som att jag är överkänslig mot Adex!
Min kropp rasar hela tiden nu, aldrig varit med om något värre i skadevägar och då tränar jag inte ens nära 1RM.

Är ledbekymmer en bieffekt av arimidex får jag nog plocka bort det framöver. Får läsa på om det.

Går dock även på roaccutane men det gick bra innan.
Citera
2018-11-16, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saywhaat000
Min kropp rasar hela tiden nu, aldrig varit med om något värre i skadevägar och då tränar jag inte ens nära 1RM.

Är ledbekymmer en bieffekt av arimidex får jag nog plocka bort det framöver. Får läsa på om det.

Går dock även på roaccutane men det gick bra innan.

Arimidex är vätskedrivande vilket resulterar i torrare leder så det kan uppstå problem då ja.
Senast redigerad av Manbat 2018-11-16 kl. 13:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in