2019-01-10, 22:20
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan
Bara för att du har pengarna så innebär det inte att du kan få fram dem till Florida.

Huvudet på spiken!

Har man det på svenska konton, tar banköverföringarna viss tid. Speciellt om man saknar tillgång till både bankdosor och internet.

"Bail bond" kan man få av "bondsmen", men då krävs det ofta lagfarter på egendom. Tror inte svensk lagfart funkar "jättelätt" i USA. Borgensmännen kräver någon form av säkerhet, oftast i form av lagfarter eller liknande. Hade han/Bosse kunnat få fram lagfarter på 900.000, så hade alltså 90.000 "cash" räckt.. Tydligen får inte Bosse fram sådana belopp.

(Amerikanska häkten är inte särskilt trevliga eller säkra, Bosse blandas väl ihop med deras "invandrargäng" skulle jag misstänka..)
Citera
2019-01-10, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Det var han som kallade en spelare för "svarting" en gång i tiden och det blev ett jäkla hallå. Mycket inom sporten nu med rattfylla, våldtäkter och sen detta. Hur får man ihop en miljon till borgen? Känns som att han kommer dö i sin cell. Tror inte han släpps då det brukar bli 50-60 år för det han anklagas för.

50-60 år för sexuellt ofredande?
Skulle inte tro det, inte ens i närheten.
Tippar på 5-6 år
Citera
2019-01-10, 22:33
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Läser att det han lär bli kvar där månaden ut (det tar tre veckor till rättegång). Med tanke på hur skygg och privat Bosse är härhemma och att han i allra högsta grad lär vara medveten om att folk härhemma vet vad som hänt honom därborta (även om han inte läst svensk media men jag kan garantera att han känner det på sig) så tror jag faktiskt att risken finns, den är inte överhängande men finns, att han kan komma att ta sitt liv därborta. Han lär ju inte komma hem med flyget 19 januari i alla fall.
Det skulle vara väldigt tragiskt om det skulle bli så, att han tar sitt liv, i USA eller när han har kommit hem för att slippa leva här med skammen? Vad vore bäst för honom personligen. Att erkänna sig skyldig och få flera år fängelse och stanna kvar i USA eller att komma hem.
Citera
2019-01-10, 22:34
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvgrek
Tippar på 5-6 år
Nu blir det minst tre veckor innan rättegången börjar, men jag tippar att det blir böter och livstids utvisning till USA för sexualbrott.
Citera
2019-01-10, 22:34
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Huvudet på spiken!

Har man det på svenska konton, tar banköverföringarna viss tid. Speciellt om man saknar tillgång till både bankdosor och internet.

"Bail bond" kan man få av "bondsmen", men då krävs det ofta lagfarter på egendom. Tror inte svensk lagfart funkar "jättelätt" i USA. Borgensmännen kräver någon form av säkerhet, oftast i form av lagfarter eller liknande. Hade han/Bosse kunnat få fram lagfarter på 900.000, så hade alltså 90.000 "cash" räckt.. Tydligen får inte Bosse fram sådana belopp.

(Amerikanska häkten är inte särskilt trevliga eller säkra, Bosse blandas väl ihop med deras "invandrargäng" skulle jag misstänka..)
Jag skulle bli ytterligt förvånad om ett borgensföretag accepterar något så lågt som 10% för en turist i land utan utlämningsavtal med USA. Jag tvekar nog på att en turist från sådant land överhuvudtaget kan intressera ett borgensföretag. Risken är gigantisk att en sådan person försöker sticka. Bosses pass är taget men han ka. ändå få ut ett nytt på konsulat eller ambassad om han är ute i det fria.
Citera
2019-01-10, 22:36
Medlem
Citat:
Borde han ha om han skött sin ekonomi rätt. Själv är jag 30 år yngre, och kan "pynta" sådant..
(Trots att jag inte är journalist eller ens berömd..)

Varför skall man per automatik ha 900 000 kr för att man är så pass gammal? 85 år är medelålder i Sverige ca, varför skall man då ha så mycket pengar på sitt konto? Köper man hus, lever gott och lever för dagen så sparar man kanske inte så mycket pengar.
Citera
2019-01-10, 22:36
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Tippar på 5-6 år

Knappt det. Tror faktiskt att tiden i häktet är den farligaste tiden för Bosse. I amerikanska häkten blandas folk "hejvilt", dvs normala skötsamma medborgare inne för "struntbrott" får leva ihop med värsta kriminella dräggen som gärna "hugger ner folk för ingenting"..

Då jag alltid sett Bosse som en mycket bra reporter (de andra bra var Oldsberg, Hegerfors och Björklund, fast var lite trött på Björklund..) så förtjänar han inget så hårt öde. Bara för att han var bra en gång i tiden på TV. -Kallas väl för "personundersökning" i svensk rätt, om jag inte minns fel..

Även om det han är anklagad för minst sagt är "knepigt" som GW skulle säga, så är han enbart anklagad, ännu inte funnen skyldig. Det måste vi komma ihåg.
Citera
2019-01-10, 22:37
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Barnen kan lära sig vilka handlingar som är störda. Men om man har den inställningen att "barn ska få vara barn", då blir barnen mer utsatta för brott. För hur har du tänkt dig att man ska kunna hitta pedofilerna och låsa in dem?
Ska polisen använda sin "magkänsla" och plocka upp människor på stan som ser ut som pedofiler? Tänk om du själv har en dålig dag, och råkar se lite pervers ut, och råkar titta på nån snygg tonårstjej som går förbi.
Det säger sig självt att det är bättre att barnen så snabbt som möjligt lär sig att tänka och agera som vuxna, så att de kan försvara sig mot angrepp. Skulle du tillåta att en gammal gubbe hjälpte dig att göra situps?

Jag skulle INTE göra det. Men jag skulle visa så mycket medmänsklighet att jag INTE skulle kontakta polisen bara för att någon har fått en dålig idé. Om både barn och vuxna agerar så, då minimeras lidandet eftersom INGET brott sker.
Det du föreslår innebär istället i praktiken att barn ska vara något slags lockbete, så att man kan sätta dit pedofiler. Och något brottsligt måste ju pedofilerna då alltså göra mot barnen, för att man ska kunna låsa in dem.
Det säger sig självt att det är en helt vansinnigt dålig idé, i klass med att begå sexuella övergrepp mot barn.

Så om du vill skydda dina barn, då måste du få dina barn att inse hur farlig världen är. För det är INTE bara pedofiler som är farliga, utan även tex organtjuvar är ett hot mot oss alla. Tänk på alla som har försvunnit i Sverige i år. Och du vill att barn ska känna sig säkra. Nej nej, barn ska känna sig otrygga, för deras egen säkerhets skull. Så tack Bosse för din insats

Förstår att detta är din bild av hur ett perfekt samhälle ser ut.
Du har din fulla rätt att se det så.
Jag håller dock inte med dig.
Pedofiler lockas till barn, barn lockar inte pedofiler.
Pedofili är en störning.
Det är något som inte fungerar i huvudet när man inte kan hålla det till sjuka tankar utan måste leva ut det sjuka man tänker.
Att man inte förstår att man skadar en annan människa.
Att barn ska växa upp och vara otrygga som du skriver, låter som du själv levt i en uppväxt med trasighet runtomkring dig.
I så fall är vi lite lika eftersom jag också gjorde det.
Därav förståelsen till hur viktigt det är att barn får växa upp i en trygg miljö, som skapar trygga individer.

Organtjuvar, jag vet inte riktigt hur långt vi ska gå med det här du?
Har du verkligen koll på att de som försvunnit fallit offer för organtjuvar?
Men visst finns det massor av olika sjuka människor och det bästa vore väl att man fick rätten att försvara sig och sin familj.

De som skadar andra människor ska inte få vistas i ett samhälle och förstöra mer liv.
Återfallsförbrytaren är ju oftast pedofil/våldtäktsman.
Så låt dem sitta
Citera
2019-01-10, 22:42
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan
Jag skulle bli ytterligt förvånad om ett borgensföretag accepterar något så lågt som 10% för en turist i land utan utlämningsavtal med USA. Jag tvekar nog på att en turist från sådant land överhuvudtaget kan intressera ett borgensföretag. Risken är gigantisk att en sådan person försöker sticka. Bosses pass är taget men han ka. ändå få ut ett nytt på konsulat eller ambassad om han är ute i det fria.

Håller med dig. Och ett nytt pass från konsulat/ambassad hjälper nog inte så mycket, visar han det vid utresa, blir han antagligen stoppad. Enda "möjligheten", lite på skämt, är väl om han tar sig till Castros Cuba på något flytetyg från Florida, och tar sig till Sverige därifrån..

Citat:
Varför skall man per automatik ha 900 000 kr för att man är så pass gammal? 85 år är medelålder i Sverige ca, varför skall man då ha så mycket pengar på sitt konto? Köper man hus, lever gott och lever för dagen så sparar man kanske inte så mycket pengar.

Att ha bra och ordnad ekonomi är inget som sker per "automatik", kräver en del ekonomiskt tänkande genom åren. Men Bosse var såpass förnuftig som sportreporter, så jag ser det som sannolikt att han även varit förnuftig när det gäller ekonomin.
Citera
2019-01-10, 22:42
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Borde han ha om han skött sin ekonomi rätt. Själv är jag 30 år yngre, och kan "pynta" sådant..
(Trots att jag inte är journalist eller ens berömd..)

Han har nog skött sin ekonomi. Men jag tror faktiskt inte att anställda på SVT:s sportredaktion under hans aktiva tid hade särskilt feta löner. 900K är en ansenlig summa som få svenskar bara sådär kan slänga fram.
Citera
2019-01-10, 22:44
Medlem
Läser i AB att personalen på motellet där han greps hävdar att ingen med det namnet funnits inskriven där...?

Kan han ha skrivit in sig med ett annat namn eller vad handlar det om?

Från AB:

"Greps på ett motell
Det – gripandet – skedde på ett motell 20 minuters bilväg från fängelsekomplexet, i måndags.

Där tros han fortfarande ha kvar personliga tillhörigheter, men personalen i receptionen på motellet – en enklare inrättning som riktar sig till gäster som stannar vecko- och månadsvis – uppger att man inte har någon gäst med den svenske tv-profilens namn incheckad."
Senast redigerad av Zlatanssnok 2019-01-10 kl. 22:46.
Citera
2019-01-10, 22:46
Medlem
Ha får sälja sin stora frimärkssamling så får han ihop borgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in