2019-01-10, 16:14
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Blir mörkrädd av hur många som har konstiga tankar av vad ofredande är.
Rör du vid någon annan på ett sätt som denne inte har inbjudit till så gör du ett övertramp.
Det är skillnad på en kram som man ger någon av omtanke och liknande.
Men som i detta fallet att man rört ett barn på könet, så är det ju uppenbart att man är pedofil.
Sen om du inte gjort det så många gånger är skitsamma.

Att ha åsikter om att Bo är homosexuell och jobbar på sporten, vafan är det 😂
Kan man inte jobba som journalist eller reporter om man är homosexuell
Citera
2019-01-10, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Hahaha, tror du på det där själv?
Jo det gör du.

Jag för min del kan som någon har skrivit bidra med smink till Bosse.

Hamnar han på kåken så ska gud veta att dem kan sina saker, dom gjorde en sällskapsdam av någon djävla King Pin Corleone på 75 bast, kommer inte ihåg namnet på gubben men att hans status och makt hjälpte inte honom ett dugg.

En vuxen har inte ett piss med främmande barn och ungdomar att göra till vida att dem inte själv tycker så, då är det en annan femma, men fan att pracka sig på barn och ungdomar.

Oj, vad långt framme du är..

Så en 85-åring får inte ha kontakt med tonåringar. Enligt den ene visste han vem BH då han sett honom innan. Får inte BH hjälpa till med sit-ups?. Han får dock inte göra sexuella närmanden.
Citera
2019-01-10, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.R.R.L
Blir mörkrädd av hur många som har konstiga tankar av vad ofredande är.
Rör du vid någon annan på ett sätt som denne inte har inbjudit till så gör du ett övertramp.
Det är skillnad på en kram som man ger någon av omtanke och liknande.
Men som i detta fallet att man rört ett barn på könet, så är det ju uppenbart att man är pedofil.
Sen om du inte gjort det så många gånger är skitsamma.

Att ha åsikter om att Bo är homosexuell och jobbar på sporten, vafan är det 😂
Kan man inte jobba som journalist eller reporter om man är homosexuell

Tänk om BH hjälpte en färgad tonåring ned sit-ups och han kläcker ur sig ” svarting” ( eller något liknande). Den färgade pojken känner sig kränkt. Springer därifrån. Säger till sina föräldrar att BH gjorde sexuella närmanden. Föräldrarna tror på barnet. De polisanmäler händelsen.
Citera
2019-01-10, 16:30
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Japp. Om jag minns rätt det var det under halvtidsvilan, och de trodde både att webbsändningen körde pausmusik eller annan sändning då.
Var under match, hur skulle annars den gamle aikaren kunnat säga "Åh nej, inte en svarting till" då en spelare byttes in i solnalaget.
Citera
2019-01-10, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Av den amerikanska artikeln framgår det att Bosse är arbetslös också!

LL
Ja han har inte haft ett kneg sedan han gjorde speakerröst i ett av Filip och Fredriks program. Var det 100 höjdare?
Citera
2019-01-10, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
Om du hör att en gammal lungsjuk man tillbringar delar av vintern i ett varmare land, hur tänker du då? Du ser pensionärshotellet, vännerna och gemenskapen, stranden och baren och ett behagligt liv i solstol med likasinnade. Så bodde INTE farbor Bosse..

Han valde ett sunkigt motorvägshotell långt från gemytet, såna där längor med massor av dörrar där man kör ändra fram till dörren som är vanliga i staterna. Möjligen en reception i ena änden av byggnaden, absolut ingen kontakt med grannen och ingen bar och än mindre någon strand. Detta boende bokade han upp i en månad, ett litet rum med säng, toa och pentry, inget mer. Är inte det en väldigt konstig variant av semester för en 85-åring?

Ok om man är ung och backpacker och behöver billigt boende under tiden i US, då köper jag det, det är ju förmodligen billigt. Men en av de stora stjärnorna från Sverige...??? Nä... på såna här platser bor bara den som inte vill bli sedd eller hörd.

1) Vad tror du det skulle kosta att bo på ett hotell i en hel månad i staterna? Det lär inte vara billigt.
2) Det lär nog kosta en hel del att bo på motell också av denna typ men ändå bara en bråkdel av vad det kostar att bo på ett hotell en månad och vad jag har kunnat se är detta ett rätt flott motell som verkar ha låg hotellstandard. Det finns andra betydligt mer sunkiga varianter av motell som knappt håller vandrarhemsstandard.
Citera
2019-01-10, 16:43
Medlem
Är det någon som har koll på hur SVT och SR hanterar rapporteringen av fallet? Man kan ju misstänka att det är en smula pinsamt för hans förra kollegor.
Citera
2019-01-10, 16:48
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Jag läste en gång en intervju med Bosse där detta med att han inte hade någon familj kom upp.
"Jag tycker inte om barn", svarade han då som någon slags förklaring.
Jag har alltid funderat på det där svaret, vem fan säger så?

Nu visade det sig ju vara långt ifrån sant.
Han tycker visst det om barn, men tydligen på ett väldigt sjukt vis.

Nu säger jag inte att Bosse är någon serievåldtäktsman, men precis så sade Jimmy Savile (trots att han var barnprogramledare)... innan han avslöjade för Louis Theroux att det inte var riktigt sant, utan något som han brukade dra till med för att folk inte skulle tro att han var en pedofil. Savile, som också levde något av ett enstöringsliv utan särskilt många vänner (trots att han omgav sig av kändisar, inklusive kronprinsen) eller några kärleksrelationer, sade också att han inte hade en dator för att folk inte skulle tro att han laddade ner barnporr.
Citera
2019-01-10, 16:54
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Blir till 95% en plea bargain och, beroende på straffets längd, så sitter han antingen av skiten eller så begär han en överföring till Sverige via gällande konventioner men kan bli svårare än vanligt då detta är State och inte ett Federal case.

Nu verkar det inte vara så extremt allvarligt då det tafsades (illa nog men inte överdrivet allvarligt om man ser till helheten) så det kan bli en slap on the wrist också.

Det som talar emot är att nu är det ett massmedialt uppmärksammat fall där domaren kanske vill statuera exempel.

Ingen som vet.

Men klart är nog att han inte är välkommen tillbaka till USA igen.

Ja, håller med dig! Personligen litar jag inte helt på det amerikanska rättssystemet.. Verkar finnas tendenser att döma någon utifrån hur stor uppmärksamhet ett fall fått? Det är min känsla. Vet inte vilken integritet domarna har på detta område när det gäller att fatta sakliga, objektiva och opolitiska domar.

I Sverige skulle detta ”brott” medföra högst villkorligt och lite dagsböter, men i USA ställer man näst intill 1miljon i borgen och varnar allmänheten på bred front!!

Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Om det bara är det här fallet så känns det inte jätteallvarligt, men om det dyker upp fler utsatta pojkar så är det bevis på att det är ett vanebeteende. Jag kan gott tänka mig att Bosse bott på samma ställe flera semestrar, och det är inte omöjligt att det dyker upp fler målsägare från tidigare resor, nu har ju bilden kablats ut och dammluckorna står öppna.

Risken är att ännu fler anmäler eller tar chansen att anmäla för att tjäna pengar. Istället för dammluckor skulle jag vilja likna eventuell anstormning av anmälningar vid en utlösning. Plötsligt kommer det jättemycket och i omgångar. När man tror det är över kommer det ännu mer..!!

Risken är stor att han gjort grova saker under eventuella resor till Asien
Citera
2019-01-10, 16:57
Medlem
Finns något som känns fel här. Om man har läggningen att vilja vara intim med tonårspojkar så väljer man väl typ THAILAND och definitivt inte USA. Men visst, är han senil så. Men verkar ändå skumt.
Han skulle vidare kunna engagera sig i en förening i Sverige om det "bara" handla rom att få klämma lite.
Citera
2019-01-10, 17:06
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Oj, vad långt framme du är..

Så en 85-åring får inte ha kontakt med tonåringar. Enligt den ene visste han vem BH då han sett honom innan. Får inte BH hjälpa till med sit-ups?. Han får dock inte göra sexuella närmanden.

Nej det får han inte i en moralisk mening, han är varken grabbens farfar, morfar, tränare/mentor eller på något sätt en bekant och att han var inte som välkomnad utan trängde sig på.
Citera
2019-01-10, 17:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skulle han vara dement, skulle han till sitt barndomshem och søka efter "mamma och pappa" i vinterkylan iklædd pyjamasen.

Gløm att han ær dement.

Nej, demens har inte bara ett förlopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in