2018-09-19, 10:38
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av startklar
sho grabbs, vad tycker ni man borde använda för caps när man gör snabba throwups och sånt? typ fatcap eller så? hade kollat på pink fatcap ser riktigt fet nu men vet inte om den passar bra för både bakgrund och outlines.
Min personliga favorit, som jag använt för outlines till varenda målning sen första gången jag använde den, är MTN lego cap. Drömcap enligt mig! Går att få tjocka och riktigt riktigt tunna linjer.

Men inte optimal för fill om det är lite brådis.

Ta med två.
En NY fat alternativt Pink fat, och svira om till MTN lego när du ska göra outlines.
Citera
2018-09-19, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Min personliga favorit, som jag använt för outlines till varenda målning sen första gången jag använde den, är MTN lego cap. Drömcap enligt mig! Går att få tjocka och riktigt riktigt tunna linjer.

Men inte optimal för fill om det är lite brådis.

Ta med två.
En NY fat alternativt Pink fat, och svira om till MTN lego när du ska göra outlines.

Vad handlar NY Fat hypen om, helt värdelös om det är 0 gradigt eller lägre och man får färg på hela fingret, blir ojämna linjer. Eh föfan, pinky för alltid.
Citera
2018-09-19, 19:36
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderFlummis
Vad handlar NY Fat hypen om, helt värdelös om det är 0 gradigt eller lägre och man får färg på hela fingret, blir ojämna linjer. Eh föfan, pinky för alltid.
Nu hypeade jag ju inte om NY, utan om MTN lego cap.
Citera
2018-09-22, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DunderFlummis

Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Nu hypeade jag ju inte om NY, utan om MTN lego cap.

kör med caps ni känner er bekväma med, orka tjaffsa om vad alla ska ha, alla använder olika tekniker och anpassar sig till olika verktyg.

Använd handske om problemet är färg i fingrarna...
Citera
2019-01-07, 22:39
Medlem
Har sprejburkar såsom Loop och Montana Black något bäst före datum? Tänker om de kan stå några år (1-3) utan att bli odugliga.
Citera
2019-01-10, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alfahannen2
Har sprejburkar såsom Loop och Montana Black något bäst före datum? Tänker om de kan stå några år (1-3) utan att bli odugliga.

om dom förvaras rätt så kan du spara dom några år, burkar har gummi, när gummit torkar inne så är burkarna obrukbara.
Dem Tappar tryck med åren också när gummit börjar torka.

Sen varierar det från burkar, vissa kan sparas 10-20år, andra blir dåliga inom kort tid.
Citera
2019-01-10, 13:57
Medlem
Finns där något märke som är halvgenomskinligt? Har snygg struktur på bakgrunden och skulle vilja se den igenom.
Citera
2019-01-10, 18:25
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
om dom förvaras rätt så kan du spara dom några år, burkar har gummi, när gummit torkar inne så är burkarna obrukbara.

Sen varierar det från burkar, vissa kan sparas 10-20år, andra blir dåliga inom kort tid.

Glöm inte att skaka de REJÄLT när du sedan ska använda dem, annars kommer all pigment ligga på botten av burken och din färg kommer inte täcka bra alls.
Citera
2019-01-11, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxieex
Glöm inte att skaka de REJÄLT när du sedan ska använda dem, annars kommer all pigment ligga på botten av burken och din färg kommer inte täcka bra alls.

Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09

Tack för svar båda två. När du säger förvara de rätt, vet att direkt solljus kan vara dåligt samt under flera minusgrader. Men är det något annat man bör tänka på när man förvarar dem, för att de ska hålla så länge som möjligt?
Citera
2019-01-11, 01:51
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Tack för svar båda två. När du säger förvara de rätt, vet att direkt solljus kan vara dåligt samt under flera minusgrader. Men är det något annat man bör tänka på när man förvarar dem, för att de ska hålla så länge som möjligt?
Förvara dom mörkt, 10-15 grader c, ge dom mycket kärlek och närhet. Bör vattnas minst varannan dag.
Citera
2019-01-16, 01:39
Medlem
GoUoDs avatar
Letandet fortsätter, efter dem billigaste skitburkarna på nätet.

https://shop.molotow.com/en/dosen/industrial/hit-color-pack-xl.html - 28kr burken

Hjälp mig, rädda mig, det här går inte så bra.
Citera
2019-01-18, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Letandet fortsätter, efter dem billigaste skitburkarna på nätet.

https://shop.molotow.com/en/dosen/industrial/hit-color-pack-xl.html - 28kr burken

Hjälp mig, rädda mig, det här går inte så bra.

28kr är rätt bra men frakten fuckar priset om du inte köper för en mängd där frakten ingår.

det finns 15krs random burkar på highlights, riktigt skitiga burkar då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in