2013-12-20, 14:18
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horse
Hur är biltemas hobby färger, samt deras chrome?

Kassa. Kromen duger i nödfall. Och då menar jag om du verkligen inte kan få tag på något och liksom skakar av målarabstinens. Inget att, såhär i juletider, hänga i julgranen.
Citera
2013-12-20, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Kassa. Kromen duger i nödfall. Och då menar jag om du verkligen inte kan få tag på något och liksom skakar av målarabstinens. Inget att, såhär i juletider, hänga i julgranen.

Kan rekommendera hagmans istället, brukar finnas på de flesta byggvaruhus och dylikt. 100X bättre.
Citera
2013-12-21, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kun6Size

Kan rekommendera hagmans istället, brukar finnas på de flesta byggvaruhus och dylikt. 100X bättre.

Hagmans är helt ok, men finns ju bättre färg att stjäla. Dupli color platinum, där snackar vi kvalitetsfärg.
Citera
2013-12-21, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paylen
Hagmans är helt ok, men finns ju bättre färg att stjäla. Dupli color platinum, där snackar vi kvalitetsfärg.

Aldrig stött på, vart kan man finna dessa i Sthlm? Förstår om ni kanske inte vill steka ställen.. (pm)
Citera
2013-12-21, 13:29
Medlem
swapzs avatar
Ingen kommer berätta om sina hak, inte ens i pm
Ut o leta själv.
Citera
2013-12-21, 20:06
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paylen

Det e dom med en rund liten över capen va? Dpm som ser ut som en montana can typ?
Citera
2014-01-14, 17:48
Medlem
TimmuTyrners avatar
Tjena pojkar och flickor, har en fråga som jag önskar bli besvarad.

Till hur många Km2 en vanlig 400ml burk räcker till? Har aldrig tänkt på det själv men ska göra en hyffsat stor målning så vill veta på't ungefär, man vill ju gärna inte ha för lite färg liksom
Citera
2014-01-14, 18:21
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmuTyrner

Till hur många Km2 en vanlig 400ml burk räcker till? Har aldrig tänkt på det själv men ska göra en hyffsat stor målning så vill veta på't ungefär, man vill ju gärna inte ha för lite färg liksom

2x2 m brukar man säga. Beror ju dock på vad det är för kulör. Ljusa nyanser brukar man få köra dubbelt med ju.
Citera
2014-01-14, 18:22
Medlem
Citat:

Faktorer som spelar in är underlag, teknik, typ av färg, kulör och vilka caps som skall användas när en yta skall fyllas.

Du lär hursomhelst inte ens orka fylla en km², men du skulle säkert kunna fylla minst två m² utan problem.
Citera
2014-01-14, 19:42
Medlem
TimmuTyrners avatar
Citat:
2x2 m brukar man säga. Beror ju dock på vad det är för kulör. Ljusa nyanser brukar man få köra dubbelt med ju.

Citat:
Ursprungligen postat av cay
Faktorer som spelar in är underlag, teknik, typ av färg, kulör och vilka caps som skall användas när en yta skall fyllas.

Du lär hursomhelst inte ens orka fylla en km², men du skulle säkert kunna fylla minst två m² utan problem.

Haha, är så galet trött, menar givetvis m2 inte km2
Underlaget är sån sten som det är på elskåp, om du fattar vad jag menar? Ska ha 2 delade bokstäver, alltså hälften hälften med 2 färger, en turkos/blå-aktig och en mörklila, texten ska vara runt 1-1,5 M hög och 1 M bred och 4 bokstäver, hur många burkar av varje färg på't ungefär?

EDIT : Tänkte köra med Montana White med level 4 caps för det mesta förutom lite små-detaljer som skall köras med level 1-2

EDIT #2 : Kan ju räkna själv givetvis men med tanke på att du nämnde att vissa färger behöver flera lager så skrev jag ovanstående
Senast redigerad av TimmuTyrner 2014-01-14 kl. 19:47.
Citera
2014-01-14, 20:12
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Haha, är så galet trött, menar givetvis m2 inte km2
Underlaget är sån sten som det är på elskåp, om du fattar vad jag menar? Ska ha 2 delade bokstäver, alltså hälften hälften med 2 färger, en turkos/blå-aktig och en mörklila, texten ska vara runt 1-1,5 M hög och 1 M bred och 4 bokstäver, hur många burkar av varje färg på't ungefär?

EDIT : Tänkte köra med Montana White med level 4 caps för det mesta förutom lite små-detaljer som skall köras med level 1-2

EDIT #2 : Kan ju räkna själv givetvis men med tanke på att du nämnde att vissa färger behöver flera lager så skrev jag ovanstående

En av varje.
Citera
2014-01-14, 20:15
Medlem
TimmuTyrners avatar
Citat:
En av varje.

Okej, då kör jag på det, tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in