2019-01-18, 20:47
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
28kr är rätt bra men frakten fuckar priset om du inte köper för en mängd där frakten ingår.

det finns 15krs random burkar på highlights, riktigt skitiga burkar då
Inte nu? Hittar inte i sådana fall.

Jo, jag köpte ett parti från dem förr (cirka 700stycken), vissa var riktigt jäkla bra måste jag säga, svårbuffade och bra färger. 15kr visar ju ett riktpris vad de kan kosta, HL skapade ju en profit på det priset...

Edit: finns ju skämmigt billiga xylen-spray på aliexpress, men det har inte känts så bra att beställa, dels att man inte vet om det kommer fram och dels att man .. ja, blir nog luriga slagavgifter.
Senast redigerad av GoUoD 2019-01-18 kl. 20:53.
Citera
2019-01-18, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Inte nu? Hittar inte i sådana fall.

Jo, jag köpte ett parti från dem förr (cirka 700stycken), vissa var riktigt jäkla bra måste jag säga, svårbuffade och bra färger. 15kr visar ju ett riktpris vad de kan kosta, HL skapade ju en profit på det priset...

Edit: finns ju skämmigt billiga xylen-spray på aliexpress, men det har inte känts så bra att beställa, dels att man inte vet om det kommer fram och dels att man .. ja, blir nog luriga slagavgifter.

kanske beställa 1burk för att testa kinesiska?

på hemsidan du länka så finns det 1pack av 6 för 7.8 euros, billigare än 24packet. kanske 40burkar för samma pris
Citera
2019-01-18, 21:20
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
kanske beställa 1burk för att testa kinesiska?

på hemsidan du länka så finns det 1pack av 6 för 7.8 euros, billigare än 24packet. kanske 40burkar för samma pris
Billigaste är bulk, annars kostar det typ 3-4£ + frakt + ev. slagavgift. 24packet är billigare (28kr) än 6packet, finns ingen anledning att beställa dem då det är så marginell skillnad på priset mellan dem och en kille jag känner med bagageluckan fylld av hans favoritkannor som han säljer. 10kr diff är ju marginellt. Handlar det dock om, som HL kört tidigare, 10 kronor per burk så blir det helt enkelt en annan deal.
Senast redigerad av GoUoD 2019-01-18 kl. 21:23.
Citera
2019-01-19, 15:47
Bannlyst
Citat:
Billigaste är bulk, annars kostar det typ 3-4£ + frakt + ev. slagavgift. 24packet är billigare (28kr) än 6packet, finns ingen anledning att beställa dem då det är så marginell skillnad på priset mellan dem och en kille jag känner med bagageluckan fylld av hans favoritkannor som han säljer. 10kr diff är ju marginellt. Handlar det dock om, som HL kört tidigare, 10 kronor per burk så blir det helt enkelt en annan deal.

ah väl om det är enskild frakt per pack då är det inte värt.

vad skulle kosta att handla en hel pall från kina?spanien?tyskland? det skulle inte vara dåligt med några pallar i källaren
Citera
2019-01-19, 16:17
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
ah väl om det är enskild frakt per pack då är det inte värt.

vad skulle kosta att handla en hel pall från kina?spanien?tyskland? det skulle inte vara dåligt med några pallar i källaren
Min. order 1500 pcs - 507kg och cirka 4 kubikmeter stort paket. Första jag hittade. Per kanna blir det drygt 6kr - vad skatten blir, vad frakten blir, vad ev. slagavgift blir, har jag inte en aning om.

Edit: Finns så in i norden mycket olika bulk-säljare men de flesta handhåller enbart text på kinesiska, då deras engelska är så knackig att det blir pinsamt. Hade mailkontakt med ett företag för pennor förut, det gick inte att beställa hos dem, då de inte kunde garantera säkerheten jag ville ha, då de inte kunde kommunicera med mig på engelska.
Citat:
så cirka 9000kr, skatten blir då cirka 2000-3000kr inte dåligt, men gissar att frakten blir hyffsat dyrt.
Missade den lilla parentesen att det bara skickade till USA-kontinenten (tror jag, svårbegripligt) men det ger ju ett riktpris ja. Värt att tänka på att det finns tullavgift för spray, ev. också farligt gods m.m.

Här finns krom 400ml för nuvarande riktpris på 9,7kr, med tidigare ordrar till Sverige - mailade dem och frågade om frakt.
Senast redigerad av GoUoD 2019-01-19 kl. 17:00.
Citera
2019-01-19, 16:33
Bannlyst
Citat:
https://www.alibaba.com/product-detail/quality-wholesale-car-lacquer-spray-glow_60795177220.html?spm=a2700.7724838.2017115.32 .7bf45681NoSxy H - min. order 1500 pcs - 507kg och cirka 4 kubikmeter stort paket. Första jag hittade. Per kanna blir det drygt 6kr - vad skatten blir, vad frakten blir, vad ev. slagavgift blir, har jag inte en aning om.

Edit: Finns så in i norden mycket olika bulk-säljare men de flesta handhåller enbart text på kinesiska, då deras engelska är så knackig att det blir pinsamt. Hade mailkontakt med ett företag för pennor förut, det gick inte att beställa hos dem, då de inte kunde garantera säkerheten jag ville ha, då de inte kunde kommunicera med mig på engelska.

så cirka 9000kr, skatten blir då cirka 2000-3000kr inte dåligt, men gissar att frakten blir hyffsat dyrt.

Jag har kontaktat för bulk köp av pump flows, cirka 50öre för samma pennor som montana använder 15mm pump markers. minsta köp 200 pennor. hyffsat bra pris.
Citera
2019-01-19, 19:15
Medlem
Citat:
Min. order 1500 pcs - 507kg och cirka 4 kubikmeter stort paket. Första jag hittade. Per kanna blir det drygt 6kr - vad skatten blir, vad frakten blir, vad ev. slagavgift blir, har jag inte en aning om.

Missade den lilla parentesen att det bara skickade till USA-kontinenten (tror jag, svårbegripligt) men det ger ju ett riktpris ja. Värt att tänka på att det finns tullavgift för spray, ev. också farligt gods m.m.

Här finns krom 400ml för nuvarande riktpris på 9,7kr, med tidigare ordrar till Sverige - mailade dem och frågade om frakt.

Du måste återkomma med slutpris och kvalité på burkarna!
Citera
2019-01-19, 20:05
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Du måste återkomma med slutpris och kvalité på burkarna!
Om det ens är möjligt ska väl tilläggas?
Dessutom tänker jag inte återkoppla.
Eventuellt ge bort ett par och be den återkoppla.
Paranoian slår tillbaka vettu.
Citera
2019-01-20, 02:49
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Letandet fortsätter, efter dem billigaste skitburkarna på nätet.

https://shop.molotow.com/en/dosen/industrial/hit-color-pack-xl.html - 28kr burken

Hjälp mig, rädda mig, det här går inte så bra.

Var ju typ världens mest osköna färger också....och som sagt frakten kommer äta upp det du skulle tjäna...
Citera
2019-01-22, 15:02
Medlem
svampen211s avatar
Vilka burkar föredrar ni? Jag har Mtn 94 hemma, tycker dem är bra inget att klaga på men ska man lägga dem pengarna så tror jag nog jag kör med Molotow istället, var ett tag sen jag använde Molotow, kört mest med Montana för jag gillar att dem är ganska mjuka och sköna att använda, sen har jag testat flera andra märken bara för att testa, ska bli kul att köra med Molotow igen se om man märker någon skillnad.
Citera
2019-02-01, 11:57
Moderator
evilhoneys avatar
Nog tjafsat! Jag förstår att det är jobbigt när det är kallt och snö och man inte kommer ut och målar men för fan, håll tjafset utanför forumet.

Inlägg raderade och varningar utdelade!
//mod
Citera
2019-04-09, 14:02
Medlem
karlsoons avatar
Skapamer hemsidan har ju burkar för 29kr samt 25kr.

Det är ju inte Montana gold men med rätt caps duger de säkert till vissa saker.

Ett tips bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in