2019-01-09, 21:01
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Lurar själv på vad för advokat Bosse har..

-En offentlig utnämnd utav rätten.., en sk "public deffender" ?
-Eller har Bosse haft kylan att skaffa en privat ? (som kostar skjortan)

Citat:
Thompson, Leer Dalia
Public Defender

(FB) Bosse Hansson (sportjournalist) bög? 2019: Gripen i Florida för pojktafsande
Citera
2019-01-09, 21:02
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Att ens tala om fängelsenivå på straffet för det som anges är obegripligt. Att tala om 15 år för en ostraffad, förmodligen i någon mening dement 85-åring, är så in i helvete galaet att man häpnar.

Om Hansson i stället hade slagit till 13-åringen på käften hade han förmodligen knappt blivit häktad.

Upp till 15-år.

Om han medvetet tagit ett barn mellan benen, så kan man gott ge upp till 30-år
enligt mig. Barn ska vara befriade från att behandlas på ett vidrigt sätt av
vuxna, enkelt.

Om han befinns vara dement som du skriver, får han inget straff, om han bedöms
vara sjukligt dement.
Senast redigerad av Harrfena 2019-01-09 kl. 21:07.
Citera
2019-01-09, 21:05
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Så enligt dig är det rimligt att nämna 15 års fängelsestraff för en ostraffad 85-åring som, enligt egen utsago, har hållit i 13-åringen ben. 13-åringen påstår att han vidrört hans penis utanpå byxorna.

Naturligtvis är det senare inget som ska ske, men ingen vet så här långt om det skett och hur det i så fall gestaltat sig.

Det vi dock vet är att pressen påstår att BH riskerar ett fängelsestraff om 12-15 år för 2nd degree felony. I det senare finns en rubricering som heter Child molestation. Det beskrivs som: a very serious sex crime that can expose a defendant to extended jail time and a lifetime of stigma.

Om det BH påstås ha gjort är att likna vid ett mycket allvarligt sexbrott, då undrar man vad nästa nivå är och även vad som krävs för endast ett allvarligt sexbrott.

Med dessa totalt vridna uppfattningar om brottskaraktärer och nivåer förstår jag att folk tar chansen att få ett fett skadestånd.

Det är upp till domstolen att avgöra skuldfrågan, men du verkar redan ha bestämt dig för att Bo är oskyldig? Trots att ytterligare två tonåringar trätt fram. Det är en sak om han tafsat på en vuxen man eller kvinna. Nu handlade det om barn, och då kan de gärna låsa in farbrorn på livstid så får han inte chansen att antasta fler barn. Förutsatt då att han bedöms vara skyldig. Spar på mina sympatier för folk som förtjänar sympatier och dit hör inte barnantastare och pedofiler.
Senast redigerad av MrMario 2019-01-09 kl. 21:08.
Citera
2019-01-09, 21:06
Medlem
NorthernAngels avatar
Han är väldigt gammal, är han senil? (Antagligen alltid varit homo-pedofil men kanske inte kan kontrollera sig längre så han inte vet vad han gör i offentligheten?)
Citera
2019-01-09, 21:10
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Han är väldigt gammal, är han senil? (Antagligen alltid varit homo-pedofil men kanske inte kan kontrollera sig längre så han inte vet vad han gör i offentligheten?)

Möjligen kan han ha början på demens. Har svårt att tro att de släpper in en utpräglat dement man i USA, de brukar ha obligatoriska intervjuer, åtminstone ställa några frågor när man reser dit.
Citera
2019-01-09, 21:10
Medlem
SoulSurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan
Det här, som det ser ut nu, handlar om några månader, antagligen inte ens ett halvår i finkan.

Jag antar att du bli homosexuell så fort du varit utan partner i någon månad eller två? Han sitter i county jail, alltså häkte, där det är enorm omsättning på intagna. Döms han till fängelse så kommer han sitta på en öppen anstalt, avdelning för gamla män. Det knullas inte så mycket i amerikanska fängelser som folk verkar tro.

Nej, Bosse har fotboja och går omkring i sin lägenhet på North University Drive. Han får vistas ute max 8 timmar per vecka för att handla mat och göra andra ärenden. Han får inte ha kontakt med barn eller vistas närmare 300 meter från lekplatser och andra ställen där det finns gott om barn. Fotbojan får han betala 5 dollar per dag för.
Citera
2019-01-09, 21:14
Medlem
everythingiss avatar
Haha, han fick en svart domare, tur att han inte kallade henne svarting. Jag gissar på att det kommer att komma fram fler "utsatta" och som ska sko sig genom stämning.

Jag tycker att det här har fått för stora proportioner, ärligt talat så har gubben inte gjort någonting knappt. Självklart så är det bra att han får ett uppvaknande och hindras från att göra någon unge illa, men jag har svårt att se att det blir något fängelsestraff.

Finns tafsandet på band så blir det svårt att neka, men en sådan där gammal skakig gubbe kan ju ha "råkat" röra vid pojken. Jag tror nog att en advokat får honom släppt iallafall.
Citera
2019-01-09, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Möjligen kan han ha början på demens. Har svårt att tro att de släpper in en utpräglat dement man i USA, de brukar ha obligatoriska intervjuer, åtminstone ställa några frågor när man reser dit.

Ja, syfte med resan frågade de säkert. - vacation - Welcome sir.
Citera
2019-01-09, 21:16
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:

Går ju massor av gruppresor till Florida helt proppfulla med pensionärer på 80-100 år.
Hela Floridas turistindustri bygger på att massa urgamla, halv- och helsenila åldringar reser dit.
Citera
2019-01-09, 21:18
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulSurvivor
Nej, Bosse har fotboja och går omkring i sin lägenhet på North University Drive. Han får vistas ute max 8 timmar per vecka för att handla mat och göra andra ärenden. Han får inte ha kontakt med barn eller vistas närmare 300 meter från lekplatser och andra ställen där det finns gott om barn. Fotbojan får han betala 5 dollar per dag för.

Var har du läst det? Enligt en fängelsevakt i en intervju idag har han suttit i fängelse sen 7 januari.

Citat:
En halvtimmes bilfärd norr om häktet i Fort Lauderdale, dit tv-mannen först fördes, ligger Paul Rein detention facility.

https://www.expressen.se/nyheter/svenske-tv-stjarnans-liv-i-bunkern-med-sexbrottslingar/

Citat:
– Han kom hit för två dagar sedan, den sjunde, säger Daniel.
Citera
2019-01-09, 21:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ja, syfte med resan frågade de säkert. - vacation - Welcome sir.

Syftet med resan är det enda de frågat mig de gånger jag rest till USA. Hållit upp passet mot mitt ansikte, möjligtvis kollat på några stämplar. Sen ”Welcome”.

Kan man bara stå i kö och svara på den frågan släpps man in.
Citera
2019-01-09, 21:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Upp till 15-år.

Jag återger vad massmedia skriver, vilket jag kritiserar.

Citat:
Om han medvetet tagit ett barn mellan benen, så kan man gott ge upp till 30-år
enligt mig. Barn ska vara befriade från att behandlas på ett vidrigt sätt av
vuxna, enkelt.

Medvetet.

Det är väl klart att de ska vara befriade, men inte fan är det fängelse för en engångsförseelse såsom det uttrycks här. Dessutom är ju USA:s sjuka skådeståndssystem sådant att det närmast uppmanar brottsoffer till at överdriva sin situation.

Vad ska pojken ha om han ljuger om något så allvarligt (enligt dig) som kan skicka någon i fängelse i 30 år (enligt dig)?

Citat:
Om han befinns vara dement som du skriver, får han inget straff, om han bedöms
vara sjukligt dement.

Det är nog inte osannolikt att han är det, men jag skriver inte att han är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in