2019-01-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Och då är min fråga till dig (inte för att jag är nån jävla feminist!) hur i helvete kan man ens vilja doppa sin balle i en smutsig fitta där 1000 andra män har varit?
Så en kvinnas vandel kan bedömas utefter hur många sexpartners hon haft?
Citera
2019-01-09, 18:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Finns det verkligen så korkade personer som dig? Trodde det var en myt. Nu skall jag berätta något för dig.
Det dödas oavsett förbud. Inte sällan görs det dessutom lagligt
Det körs fort så inihelvete
Det rånas banker och förutom det allt annat av värde. Inte heller här sker det alltid olagligt.
Det knarkas och nån säljer ju skiten, nån odlar ju den.
Men det sista är en överenskommelse män emellan gjort upp. Om min granne låter mig, min familj och mitt hus vara ifred så kommer även jag göra samma sak eftersom vi båda tjänar på det. Inte nog med det, vi vaktar detsamma åt varandra. Är du så jävla dum i huvudet att du inte förstår att det har noll med feminism att göra.
I Sverige har vi haft kvinnofridslagar, tingslagar, kyrkofridslagar i nästan 1000 år. Är det feminister tror du som varit bidragande till detta?
Att läsa sådana korkade inlägg som ditt får ju en normal människa att fullständigt tappa tron på att det öht finns några historiska kunskaper bland de sönderfeminiserade ungdomar som idag tröskas genom skolväsendet.
Du kan ju också fundera på vad krossandet av normer kommer betyda för mänskligheten. Inte är det kvinnor som kommer tjäna på ett samhälle där hunnerna rider runt iaf.
Åsna.

Tack Frys!
Citera
2019-01-09, 18:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är visserligen sant. Vi har dock fri rörlighet så som vår politiska situation ser ut och därmed kvinnor från andra länder som skickar pengar tillbaka till hemlandet. Dessa hör nog majoriteten av de som säljer sex (är dock inte säker på det).

Tycka vad man vill om att de finns här, men så ser läget ut.

Men jag finner även problem med förbud mot svenska lyxeskorten som får tiotusen kronor för en natt, då jag inte tror på en stat som reglerar vilka dåliga beslut människor frivilligt vill göra med sina liv. Kanske åldersgräns på 21 likt alkohol kan vara en bra ide (tror ju inte att någon är vuxen till sinnet när de är 18, inte ens i närheten).

Kanske det svåraste att komma underfynd med är en kvinna som rentav har drogberoende, då hennes fria vilja är svårt handikappad och man kan säga att hon då blir utnyttjad då hon inte är i sitt sinnes fulla bruk. Samtidigt kan jag tänka mig att det kan bli värre även för henne med förbud, då hon går till skummare miljöer för att sälja sig, eller kanske desperat går och delar nål med någon istället för att köpa rena droger. Det är dock ganska svårt i sådan situation och jag tror att drogliberalism där hon kan få lagligt billiga droger i säker miljö (har varit framgångsrik recept i exempelvis Schweiz och Danmark) skulle reda ut sådana problem.

Tycker inte att bordeller i för sig ska lysa mitt i gatan som i Amsterdam, eller att kvinnor ska stå i fönster halvnakna. Det måste finnas begränsningar när det äller hur mycket plats sånt tar i offentliga rummet.

Social shaming är ändå mycket bättre verktyg mot prostitution än förbud.

Tillägg: jag kan stödja att sex säljs på nätet. Frivilligheten är lättare att bedöma då.
Citera
2019-01-09, 18:57
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag är delvis för drogliberalism. Om sexköpslagen ska hävas i Sverige måste narkotikalagarna hävas samtidigt. Annars har vi ändå kvar de gatuprostituetade som kommer att ha verksamhet under jord för snabba pengar. Och då kommer det finnas män som är där.

Och om vi häver dessa lagar som till stor del handlar om människor som utnyttjar andra har vi ett land där vi sanktionerar utnyttjande av svaga och utsatta. Och sen kommer nästa punkt, ska välfärden sedan stå för konsekvenserna av detta? För det lär bli konsekvenser.
Jag tycker det är svårt att hitta ett vettigt mellanting.

Och nästa fråga då, appropå utländska kvinnor som kommer hit. Ska då Sverige (svenska män) bidra till utnyttjandet av fattiga kvinnor från andra länder? Och i hemlandet sitter hennes barn och eventuella man och väntar på henne. Det blir indirekt att stötta de ländernas bristande samhälle/ styre.
Det tar liksom aldrig slut. Nånstans måste man dra gränsen.

Det har visat sig att det blev billigare för Schweiz att bara ge exempelvis heroinister gratis heroin (otroligt billigt i laglig form, vi talar om ören per spruta, och det kostar 1000 gånger mera när de köper av kriminella) än vad det kostade för Schweiz när de var ute och skapade oreda:

https://www.pri.org/stories/2016-02-12/us-can-learn-lot-zurich-about-how-fight-its-heroin-crisis

Det kostade typ ingenting och stoppade att kriminella gäng skapade massa oreda och växte sig starka (som här i Sverige), så välfärdssamhället gjorde sig av med andra kostnader som skulle uppkomma annars.

Den nästkommande frågan svaras först med att jag inte är för fri rörlighet, därmed ska inte utländska kvinnor ska komma till Sverige som billig ickekompetent arbetskrat (eller hur de nu än kommer in). Ifall de redan är här så kan jag dock inte detaljstyra deras liv.

Valfri thaimassagesalong är väl just nu bordeller oavsett vad staten tycker om det, vi kan ju ändå inte stoppa saker att ske där i mörkret. Därmed att en kultur som shamar sådan kultur är mer framgångsrik än en som bara kör med tomma förbud.

Citat:
Tillägg: jag kan stödja att sex säljs på nätet. Frivilligheten är lättare att bedöma då.

Det blir riktigt absurd då män kan ta med sig en kamera och filma sex med en prostituerad och det blir lagligt då ifall ma påstår sig filma en porrfilm.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-01-09 kl. 19:01.
Citera
2019-01-09, 19:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke22
Det var ju du som sade att det var därför kvinnor prostituerade sig inte jag.

Inte svenska kvinnor. Läs ordentligt!
Citera
2019-01-09, 19:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det har visat sig att det blev billigare för Schweiz att bara ge exempelvis heroinister gratis heroin (otroligt billigt i laglig form, vi talar om ören per spruta, och det kostar 1000 gånger mera när de köper av kriminella) än vad det kostade för Schweiz när de var ute och skapade oreda:

https://www.pri.org/stories/2016-02-12/us-can-learn-lot-zurich-about-how-fight-its-heroin-crisis

Det kostade typ ingenting och stoppade att kriminella gäng skapade massa oreda och växte sig starka (som här i Sverige), så välfärdssamhället gjorde sig av med andra kostnader som skulle uppkomma annars.

Den nästkommande frågan svaras först med att jag inte är för fri rörlighet, därmed ska inte utländska kvinnor ska komma till Sverige som billig ickekompetent arbetskrat (eller hur de nu än kommer in). Ifall de redan är här så kan jag dock inte detaljstyra deras liv.

Valfri thaimassagesalong är väl just nu bordeller oavsett vad staten tycker om det, vi kan ju ändå inte stoppa saker att ske där i mörkret. Därmed att en kultur som shamar sådan kultur är mer framgångsrik än en som bara kör med tomma förbud.

Det blir riktigt absurd då män kan ta med sig en kamera och filma sex med en prostituerad och det blir lagligt då ifall ma påstår sig filma en porrfilm.

Fast vi tar snarare bort shamingen genom att legalisera det..

Gällande drogerna är jag för en lösning från statens sida, för de som redan befinner sig i ett beroende de inte kommer ur.
Jag menade mer att legaliserad droghandel/drogbruk offentligt för den enskilda individen kommer att ge konsekvenser, tillsammans med legaliserad prostition.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-01-09 kl. 19:05.
Citera
2019-01-09, 19:09
Medlem
Citat:
Nej jag pratar om prostitution överallt. Jag tycker det är en absolut vidrig verksamhet, oavsett var i världen den sker. Än värre i andra länder än i Sverige antagligen.
Hade vi öppnat bordeller i Sverige hade det dock inte arbetat svenska kvinnor där i nån särskilt hög usträckning, utan mest troligt kvinnor från östtatsländer. Vad säger det dig?

Jag är inte för sexköpslagen av anledningen att jag tycker att män som ligger runt på bordeller är äckliga. Det får vara min åsikt och den kan vi inte inrätta någon lag efter. Det är av flertalet andra anledningar, delvis kvinnornas utsatthet men även samhällets utveckling, vilken sorts människosyn vi vill ha i samhället.
Om du och andra sexköpandemän (säger inte att du köper sex, vet inget om det) hade tyckt så synd om de fattiga kvinnorna som inte kan försörja sig tycker jag det verkar bättre att ge dem pengarna utan att de behöver ha sex med er, samt bjuda dem på middag. Då snackar vi solidaritet.
Men att utgå från sitt eget egoistiska behov av att ha sex för att sedan rättfärdiga det med att det skulle vara synd om kvinnorna som är fattiga om de inte får sälja sex är nånting jag har mycket svårt att ta som seriös åsikt.

Jo, frågan är ju då varför kvinnor i solidaritet inte kan ge fattiga kvinnor pengar så de slipper prostituera sig.

Mycket enkelt, kvinnor struntar i andra kvinnor. Vore prostitution lagligt vore det ännu enklare för kvinnor att ge bort sina tillgångar till prostituerade. Bara att gå bort till den lokala bordellen och skänka bort sina pengar.

Kvinnor har ofta mycket pengar över, de köper ofta onödiga kläder, smink och krafs, pengar som kunnat gå till fattiga kvinnor i stället.

Ett samhälle där kvinnor är ekonomiskt oberoende är ett samhälle som går under. Kvinnor är HOROR av naturen. Utan pengar sker blir inga barn gjorda. De tvingas till sex/relationer genom fattigdom som leder till barn och sim sala bim, samhället överlever.

Att byta tillgångar mot sex oavsett om det sker genom relationer eller horeri är naturens gång.

Om män bara ger bort sina pengar utan sex i gengäld så dör samhället ut, tyvärr. Kvinnor är av naturen dömda till att våldtas/utnyttjas. Vilket är okey, så länge man behandlar kvinnor sjysst när man gör det.
Citera
2019-01-09, 19:10
Medlem
Citat:
Finns det verkligen så korkade personer som dig? Trodde det var en myt. Nu skall jag berätta något för dig.
Det rånas banker och förutom det allt annat av värde. Inte heller här sker det alltid olagligt.
Men det sista är en överenskommelse män emellan gjort upp. Om min granne låter mig, min familj och mitt hus vara ifred så kommer även jag göra samma sak eftersom vi båda tjänar på det. Inte nog med det, vi vaktar detsamma åt varandra. Är du så jävla dum i huvudet att du inte förstår att det har noll med feminism att göra.
I Sverige har vi haft kvinnofridslagar, tingslagar, kyrkofridslagar i nästan 1000 år. Är det feminister tror du som varit bidragande till detta?
Att läsa sådana korkade inlägg som ditt får ju en normal människa att fullständigt tappa tron på att det öht finns några historiska kunskaper bland de sönderfeminiserade ungdomar som idag tröskas genom skolväsendet.
Du kan ju också fundera på vad krossandet av normer kommer betyda för mänskligheten. Inte är det kvinnor som kommer tjäna på ett samhälle där hunnerna rider runt iaf.
Åsna.

Lol. Alltid kul med folk som inte förstår humor.

Men samtidigt så underströk du ju min poäng. Kvinnofridslagar har funnits i nästan 1000 år, kriminalisering av prostitution är mycket äldre än den moderna feminismen. Inom feminism finns dessutom åsikter och teorier både för och emot kriminalisering av sexköp.
Senast redigerad av Deriverbar 2019-01-09 kl. 19:15.
Citera
2019-01-09, 19:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet
Jo, frågan är ju då varför kvinnor i solidaritet inte kan ge fattiga kvinnor pengar så de slipper prostituera sig.

Mycket enkelt, kvinnor struntar i andra kvinnor. Vore prostitution lagligt vore det ännu enklare för kvinnor att ge bort sina tillgångar till prostituerade. Bara att gå bort till den lokala bordellen och skänka bort sina pengar.

Kvinnor har ofta mycket pengar över, de köper ofta onödiga kläder, smink och krafs, pengar som kunnat gå till fattiga kvinnor i stället.

Ett samhälle där kvinnor är ekonomiskt oberoende är ett samhälle som går under. Kvinnor är HOROR av naturen. Utan pengar sker blir inga barn gjorda. De tvingas till sex/relationer genom fattigdom som leder till barn och sim sala bim, samhället överlever.

Att byta tillgångar mot sex oavsett om det sker genom relationer eller horeri är naturens gång.

Om män bara ger bort sina pengar utan sex i gengäld så dör samhället ut, tyvärr. Kvinnor är av naturen dömda till att våldtas/utnyttjas. Vilket är okey, så länge man behandlar kvinnor sjysst när man gör det.

Jag orkar inte ens kommentera inlägget, utöver att horor på en bordell inte föder sina kunders barn. Så det håller inte.
Citera
2019-01-09, 19:15
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Fast vi tar snarare bort shamingen genom att legalisera det..

Är inte säker på det. Statistik visar att exempelvis England och Finland där det är halv-tillåtet med prostitution har liknande antal som Sverige och Norge (de 4 länder med lägst antal män som köpt prostituerade) där det är helt förbjudet:

https://prostitution.procon.org/view.resource.php?resourceID=004119

https://en.wikipedia.org/wiki/File:Prostitution_in_Europe.svg

Du ser vidare att Sydeuropa är det inte helt lagligt, men män där har ju ingen tabu att köpa sex ändå.

Schweiz där det är fullt lagligt har ganska låga siffror jämfört med Sydeuropa, antagligen pga lutheransk moral. Skulle gissa att tyska delen av Schweiz har mycket lägre siffror än italienska och franska delen av schweiz.

Kultur är viktigare än det legislativa.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-01-09 kl. 19:17.
Citera
2019-01-09, 19:17
Bannlyst
Citat:
Och? Med ditt resonemang så borde man alltså legalisera mord, rån, fortkörning, misshanel, våldtäkter, och alla brott, för de sker ju ändå trots förbud?
Citera
2019-01-09, 19:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

https://prostitution.procon.org/view.resource.php?resourceID=004119

https://en.wikipedia.org/wiki/File:Prostitution_in_Europe.svg

Du ser vidare att Sydeuropa är det inte helt lagligt, men män där har ju ingen tabu att köpa sex ändå.

Schweiz där det är fullt lagligt har ganska låga siffror jämfört med Sydeuropa, antagligen pga lutheransk moral. Skulle gissa att tyska delen av Schweiz har mycket lägre siffror än italienska och franska delen av schweiz.

Kultur är viktigare än det legislativa.

Citat:
Är inte säker på det. Statistik visar att exempelvis England och Finland där det är halv-tillåtet med prostitution har liknande antal som Sverige och Norge (de 4 länder med lägst antal män som köpt prostituerade) där det är helt förbjudet:
Slutsatsen som eventuellt kan dras då blir ju att välfärdssamhällen där man ser på människor hyfsat likvärdigt minskar antal sexköpande män.
Så, visst, ur den aspekten borde inte sexköpen öka med legalisering. Bara det att jag har en känsla av att antalet sexköpande män kommer att öka, rätt rejält, om vi legaliserat det på ett sånt sätt att bordeller tilläts.

Gällande detta att förbjuda eller inte förbjuda, så är det enda sättet att få människor från andra länder att inte komma hit för pengars skull att förbjuda källorna till det. Precis som att om vi inte delat ut bidrag till invandrare utan någon som helst motprestation, om vi inte tilllåtit hederskultur, barnäktenskap, burka och liknande anpassningar, hade betydigt färre kommit hit.
Skulle tippa på att effekten kan bli likvärdig med utländska kvinnor, öppnar vi upp bordeller ökar antagligen invandringen av de kvinnorna.

Nånstans måste man ju välja riktning, antingen försöker man förhindra vissa förfall i ett samhälle med hårddragna lagar eller så har vi liberala lagar, men får också räkna med förfallet.
Och ur det perspektivet så hade man kunnat legalisera sexköp i Sverige eftersom lagarna är så svaga och i princip icke-existerande i praktiken.
Men nu är ju jag för hårdare lagar och straff inom de flesta områden som brister idag, och där ingår också prostitution.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in