Citat:
Ursprungligen postat av
ixan
Vilket jävla monster ni har att göra med? Nej så funkar det inte. Mina killkompisar är alla emot prostitution och sexköp. Sedan så tror jag knappast på myten om att män skulle ha starkare sexlust än kvinnor, utan det handlar snarare om att män är mer egoistiska än kvinnor.
Nej, dina killkompisar
säger till dig att de är emot prostitution, precis som jag säger det till mina tjejkompisar då man inte pallar med en konflikt, olika nivåer av moralpredikan eller att deras fördomar skall forma deras bild av en...
Alla killar är så klart inte för det, och kanske alla dina killkompisar faktiskt är mot det, men troligen ljuger i alla fall några av dem för dig om det. Då jag anar att du är öppen om hur äckligt du tycker att detta är, varför skulle de liksom berätta för dig att de tycker prostitution är helt okej?
För mig är den juridiska frågan kring sexköp väldigt enkel.
En person vill köpa sex. En annan person vill sälja sex. En tredje person har
ingenting med saken att göra.
Först när någons
fria vilja överträtts har samhället något som helst berättigande att blanda sig i folks sängkammare.
Om det sedan är "bra" eller inte, och om någon (såväl köpare som säljare) BÖR göra detta, och under vilka omständigheter är någonting man kan problematisera, för det är så klart inte alltid att rekommendera.
Anledningen till att någon
vill ha sex har inte varken du eller jag dock att göra med. Så länge
samtliga inblandade agerar enligt
egen vilja på
eget bevåg så skall staten hålla sig undan. Detta gäller generellt
alla ämnen,
alla situationer enligt mina grundläggande ideologiska föreställningar. Det enda övergrepp som sker här är det staten utför.
Nej, det är inte en myt att män har starkare sexlust än kvinnor... Möjligen med lite omtolkning skulle man kunna säga att den är annorlunda men inte starkare, men det vore troligen en lögn.
Jag minns när man gick i gymnasiet och talade med sina killkompisar om sex. 100% av dem ville ligga med cirka 50%+ av tjejerna i klassen. Hade någon av dessa (och troligen även kanske hälften av den övriga halvan också) erbjudit det hade de utan minsta tvivel accepterat det, direkt. 100% av killarna ville också ligga med
nästan alla av deras väninnor.
Jag repeterar det. ALLA killar, åtminstone i min närhet, ville ligga med
nästan ALLA deras väninnor, och det ENDA som någonsin hindrade detta från att ske var att tjejerna
inte tänkte på samma sätt. Gymnasiet varit en konstant orgie varje dag om så vore fallet...
Förenklat, nästan alla killar vill ligga med nästan alla kvinnor (de finner alls attraktiva), hela tiden, och hade ställt sig
helt oförstående till att neka ett samlag mellan frivilliga vuxna singlar.
Du skulle kunna argumentera för att detta har mer att göra med
synen på sex snarare än
lusten, men saken är den att synen på sex influeras av lusten. Hade kvinnor lika
konsekvent njutit av sex med nästan
vilken man som helst under
vilka omständigheter som helst, så hade världen sätt väldigt,
väldigt annorlunda ut. (Inte nödvändigtvis bättre dock...)
Det har inte att göra med egoism... Hade kvinnor precis likadan sexualdrift som män så hade ni sagt "ja" till en attraktiv man som hade sagt från ingenstans offentligt "vad sägs som att gå in på toaletten och knulla", så som nästan varje man hade sagt "ja" i den omvända situationen.
Om kvinnor hade känt likadant hade det inte funnits någon "egoism" i detta, eller hur?
Hur hade du känt om en attraktiv man hade frågat dig detta?
Säg mig, när du var i puberteten, kände du och alla dina tjejkompisar ett maniskt behov av att onanera en så där 2-3 gånger om dagen, varje dag?
Tillåt mig tvivla...
Jag går inte runt och hävdar att jag har någon full förståelse av kvinnlig sexualitet för det har jag inte, men någonting som jag
vet lika mycket som jag vet att vi befinner oss på en planet är att denna sexualitet och sexualdrift
vanligtvis är
väsentligt annorlunda och reducerad relativt mäns sexualitet.
Citat:
Kvinnor har fått lära sig att det är något fult att vara sexuella av sig, att de till skillnad från män blir slutshameade ifall de är öppna med sitt sug efter sex eller om de ligger runt så ofta som de har lust till.
Det är precis sådana här påståenden som
bekräftar för män att kvinnors sexualitet är annorlunda. Vi hade nämligen
ALDRIG låtit någonting sådant hindra oss från att ha sex med någon vi vill ha sex med och som vill ha sex med oss, för sexualdriften fullständigt krossar sönder alla sådana eventuella tabun, sociala stigman eller konsekvenser.
Dessutom, hur många gånger har du faktiskt hört någon säga till dig under din uppväxt att det skulle vara "fult" som kvinna att ha sex...? Kan du komma på någon
faktiskt situation där någon har gett uttryck för en sådan uppfattning? Slutshaming-risken instämmer jag i existerar för kvinnor, huvudsakligen av andra kvinnor, men också av svartsjuka ex och liknande, men det är inte som att svenska sexualkunskapen, media i stort, eller folk i allmänhet (i min erfarenhet som kille åtminstone) säger åt tjejer att det vore "fult" att ha eller vilja ha sex, snarare tvärtom.
Men det har ingen betydelse att vi lever i en kultur som kanske är världshistoriens i särklass mest toleranta kring öppen kvinnlig sexualitet, för ändå är det något i de flesta kvinnors sexualitet som innefattar mycket mer
tvivel och
selektion (och kanske skam) kring
att ha sex och
vem man har sex med, och
varför man har sex, frågor män inte ens skulle komma på tanken att fråga, för det är så jävla skönt att vi inte ens förstår eller kan relatera till konceptet att som singel säga nej till sex med en attraktiv kvinna.
Ingen social norm i världen skulle få oss att ens
ÖVERVÄGA detta alternativ (så länge det inte är uppbackat av lagen, eller fysisk konfrontation eller liknande).
Den dag kvinnor i hög utsträckning går fram till främmande män och frågar om de vill ligga, alternativt accepterar förslag från främlingar att bara direkt gå hem och ligga, den dagen tror jag på det
ABSURDA påståendet att kvinnors sexualdrift generellt är precis densamma som mäns.
Både män och kvinnor har så klart en sexualdrift, men att den är likadan eller likvärdig i 'styrka' generellt är befängt... Som med alla könsskillnader finns det så klart överlapp, och hypersexuella kvinnor och asexuella män, men den generella bilden är entydig och
solklar. Hur kan man inte ha observerat detta...?