Citat:
Nej du. Blanda inte inte in tvång. Att bestämma över huvudet på andra kvinnor är fel (för jag antar att du i vanlig ordning enbart menar kvinnor här), och visar på en väldigt unken kvinnosyn.
Att speciellt beröva fattiga människor deras kanske enklaste sätt att unkomma fattigdomen är vidrigt, och anledningen? Du lurar ingen. Du bryr dig inte ett skit om de där kvinnorna.
Att speciellt beröva fattiga människor deras kanske enklaste sätt att unkomma fattigdomen är vidrigt, och anledningen? Du lurar ingen. Du bryr dig inte ett skit om de där kvinnorna.
Nej jag pratar om prostitution överallt. Jag tycker det är en absolut vidrig verksamhet, oavsett var i världen den sker. Än värre i andra länder än i Sverige antagligen.
Hade vi öppnat bordeller i Sverige hade det dock inte arbetat svenska kvinnor där i nån särskilt hög usträckning, utan mest troligt kvinnor från östtatsländer. Vad säger det dig?
Jag är inte för sexköpslagen av anledningen att jag tycker att män som ligger runt på bordeller är äckliga. Det får vara min åsikt och den kan vi inte inrätta någon lag efter. Det är av flertalet andra anledningar, delvis kvinnornas utsatthet men även samhällets utveckling, vilken sorts människosyn vi vill ha i samhället.
Om du och andra sexköpandemän (säger inte att du köper sex, vet inget om det) hade tyckt så synd om de fattiga kvinnorna som inte kan försörja sig tycker jag det verkar bättre att ge dem pengarna utan att de behöver ha sex med er, samt bjuda dem på middag. Då snackar vi solidaritet.
Men att utgå från sitt eget egoistiska behov av att ha sex för att sedan rättfärdiga det med att det skulle vara synd om kvinnorna som är fattiga om de inte får sälja sex är nånting jag har mycket svårt att ta som seriös åsikt.