2019-01-09, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
Mycket luft i den här tråden.

- B H är sedan länge lungsjuk och har valt ett varmare klimat till följd av detta, Florida. Detta var inte första resan, dessa har skett regelbundet under en lång följd av år.
- B H har efter pensionen och sitt offentliga liv i det närmasta varit knäpptyst, tackat nej till de flesta förfrågningar från media. Att detta nu kablas ut över världen, och framförallt Sverige, är ett värre straff för honom än vad en amerikansk domare kan åstadkomma. Inte ens de som kände honom kom honom särskilt nära.

Jag tänkte på det också när jag fick se hans mugshot. Smått surrealistiskt att se en såpass välkänd och omtyckt TV-journalist under de omständigheterna. Speciellt som BH alltid gett intrycket av att vara ganska diskret, proper och mån om sin integritet. Det måste vara en personlig tragedi för honom att bli utfläkt på det här viset.

Självklart kan man inte på något sätt försvara hans handlingar. Man blir inte anmäld och arresterad utan anledning, men det är ju ingen grov våldshandling han har begått. Det blir nog på sin höjd några månader i finkan innan han skickas hem till Sverige. BH kommer väl aldrig att kunna visa sig ute i Solna igen.
Citera
2019-01-09, 15:11
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det är faktiskt ganska ovanligt med kladdande på personal inom äldrevården och på sjukhus, vart har du hört att det är så?
Är det så att Bosse-Bög inte ens är medveten att han gjort fel så ska han absolut inte vara fri i samhället.
Har ingen statistik på hur vanligt det är med "kladdande" m.m. i äldrevården, men har dels sett det hända, och hört från undersköterskor - så visst förekommer det, men om nu Bosse börjar tappa omdömet... Ja, det visar på ett annat problem. Åldringar som har nära anhöriga som märker att de inte kan ta vara på sig själv, kan trugas o.s.v. att de får hjälp, komma in på äldreboende etc., men Bosse saknar så vitt jag förstår, nära anhöriga, och håller sig privat även för nära vänner. Då kan det gå illa när demenser börjar sätta in.
Citera
2019-01-09, 15:13
Moderator
Schlesiens avatar
Två anonymiserade fd kollegor svarar Expressen idag:
(...) Den tidigare kollegan och vännen beskriver tv-profilen som en person med stor integritet:
– Han har varit ensam hela sitt liv. Han har alltid bott ensam, varit en ensamvarg och gått sin egen väg. Han är lite svår att få grepp om, även om man har jobbat mycket ihop så lär man inte riktigt känna honom. Han skiljer mycket på privatliv och jobb.

En annan före detta kollega beskriver tv-profilen som “egen” och “hemlighetsfull”.
– Han har alltid varit väldigt skygg, ensam och aldrig berättat någonting om vad han gör privat. Jag uppfattar honom som en människa som har haft det väldigt svårt. Han verkar ha varit plågad, säger han.
(...)
Den förste är nog ingen av de närmre kollegorna.
Citera
2019-01-09, 15:15
Medlem
En väldigt intressant aspekt i den här storyn är ju hur man i den här delstaten (och förmodligen hela USA) lägger stor vikt vid att alla eventuella brottsoffer ska kunna få se den eventuelle förövaren och därmed kunna komma kontakt med polisen för att dels sätta fast förövaren, men även för att kunna få hjälp.

Lite skillnad mot Sverige där allting pixlas och medias censurering av signalement snarast försvårar identifiering.

Men jag glömde ju bort att USA är en elak (nästan) diktaturstat och Sverige är demokratins starkt lysande stjärna.

Bosses sexliv är ointressant för mig, men det är bra om fler offer kan komma fram och hjälpa till att fälla brottslingen. OBS! brottet = ofredande av sexuell natur. Att vara bög och ha böjelse för småpojkar är inget brott så länge man inte gör något med småpojkarna.
Citera
2019-01-09, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Två anonymiserade fd kollegor svarar Expressen idag:
(...) Den tidigare kollegan och vännen beskriver tv-profilen som en person med stor integritet:
– Han har varit ensam hela sitt liv. Han har alltid bott ensam, varit en ensamvarg och gått sin egen väg. Han är lite svår att få grepp om, även om man har jobbat mycket ihop så lär man inte riktigt känna honom. Han skiljer mycket på privatliv och jobb.

En annan före detta kollega beskriver tv-profilen som “egen” och “hemlighetsfull”.
– Han har alltid varit väldigt skygg, ensam och aldrig berättat någonting om vad han gör privat. Jag uppfattar honom som en människa som har haft det väldigt svårt. Han verkar ha varit plågad, säger han.
(...)
Den förste är nog ingen av de närmre kollegorna.

På sättet hur personerna uttrycker sig kan jag nästan "ta gift" på att den förste personen är Tommy Engstrand.
Citera
2019-01-09, 15:20
Medlem
Läste att någon påstod att Bosse är halvt senil och inte vid sina sinnens fulla bruk. Det kan jag dementera direkt. Såg honom så sent som för några månader sedan när ett mexikanskt TV-team var i Sverige och gjorde reportage om fotbolls-VM 1958. Bosse var lika klar i knoppen som han alltid varit.
Citera
2019-01-09, 15:21
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Nej det är inte KOL. Han fick lungsjukdomen när han var på bandy-VM i Ryssland 1990 och inandades mycket kall luft.

https://www.expressen.se/sport/bosse-hansson-om-sin-obotliga-sjukdom/

Jamen det är iaf inte AIDS som någon skandalös person i en åttiotalsbubbla föreslog.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det fetade: knappast flugit under radarn. De var ju Sveriges mest kända gay-par han och Lennart Swahn (för oss gamla rävar i alla fall). De bodde ju ihop i många år. Båda stora tv-personligheter och öppna om sin sexualitet. Så DET har varken Lennart Swahn eller Bosse Hansson hymlat med. Dessa två separerade så småningom och Lennart Swahn skaffade en ny partner.

Jag kan inte påstå att jag hittar några direkta källor på det jag skriver ovan. Men om nån är intresserad kan jag försöka leta rätt på det.

Jag ser gärna källa på det eftersom det ju var detta de obekräftade ryktena talade om.
Varken Hansson eller Swahn var öppna med sin läggning och har, vad jag förstår, aldrig levt ihop.

Vore skoj att få detta bekräftat om du har en trovärdig källa?
Citera
2019-01-09, 15:21
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Skulle inte förvåna mig om det kommer fram en video från en övervakningskamera .
Ja och då kan han lika gärna bli frikänd som att bli dömd. Pojkarna kanske hittat på.
Ingen som vet ännu.
Citera
2019-01-09, 15:23
Medlem
Inga rykten kommer utan nån form av sanningshalt, vad gäller Bosse så visade det sig stämma att han är bög, nåt som alla vetat i åratal hur mycket han än försöker dölja det. Så mycket rykten och historier sprids inte utan sanning i dom. Till och med min farsa som gick mycket på Jägersro när jag var mindre har sagt att han sett honom där raggandes på killar. Detta ska ha varit i slutet av hans tv-karriär under en hugo Åbergs dag, och farsan konfirmerade också den enorma svettdoften och att han såg väldigt sjuklig ut. Kan också undra hur det kommer sig att ingen av hans gamla kolleger aldrig umgås med honom privat, till exempel Hegerfors, har folk vetat om och inte velat beblanda sig med honom kanske. Typ ingen på svt har nånsin umgått med honom förutom Swahn då.
Senast redigerad av fredrik29 2019-01-09 kl. 15:26.
Citera
2019-01-09, 15:24
Medlem
Man måste erkänna att han ser riktigt bra ut för sin ålder.
Citera
2019-01-09, 15:25
Medlem
Vobblers avatar
85 bast, jag tror inte att han bryr sig ett skit. Varför inte avsluta livet på kåken i USA?
Citera
2019-01-09, 15:26
Medlem
eremitkraftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
I USA verkar det vara mer regel än undantag för kändisar att bli anklagade för tafsande, med tanke på att man kan få ett rejält skadestånd.
https://www.vox.com/a/sexual-harassment-assault-allegations-list

Tror knappast att Bosse Hansson räknas som kändis i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in