2019-01-09, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja, hon skall ha monopol på mannen. Hon skall ha pengar. Hon skall ha all mannens tid. Hon skall ha hjälp med så mycket som möjligt. Äktenskapet går ut på att mannen skall ge och att kvinnan skall ta. Enda fördelen för mannen är att ge barnen en säkrare start i livet. Ett väldigt ofördelaktigt avtal för mannen i sin helhet. En gåta varför så många män går med på det.

Jag är också emot äktenskapet, men av helt andra anledningar.
Citera
2019-01-09, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ok vi skiter i staten en stund, vi är ju staten, majoriteten iallafall.

Men ja, äktenskapet är ett avtal som på något vis förbinder en att leva upp till vissa saker. Sen finns det saker som hotar äktenskapet där otrohet kan räknas in.

Upplever du det som att ett äktenskap är för att kvinnan ska ha monopol på en snopp.
Ja låt oss skita i den korrupta staten och allt den bringar er kvinnor. Tror det tar ungefär 3 sekunder innan ni lägger bort "självständigheten" och kommer jamande som tiggande kissemissar.
Citera
2019-01-09, 11:03
Medlem
Citat:
Tänk att det finns män som inte vill att kvinnor ska tala om för män hur de ser på delar av deras sexualitet....... Nu ska tala om för kvinnor hur deras sanna sexuella natur är.

Men för all del, låt oss höra om kvinnlig sexualitet nu.

Jag inser faktiskt delvis mina begränsningar här. Därför menar jag precis som tidigare sagt att staten inte skall blanda sig i. Upp till dig och din parter att förhandla. För mig får du göra vad du vill.
Säger du att knulla runt är lika med din kvinnliga sexualitet, så får du för min del. Go for it!
Det känns bara som att något inte stämmer där. Inget bra lås liksom.
Citera
2019-01-09, 11:08
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jag inser faktiskt delvis mina begränsningar här. Därför menar jag precis som tidigare sagt att staten inte skall blanda sig i. Upp till dig och din parter att förhandla. För mig får du göra vad du vill.
Säger du att knulla runt är lika med din kvinnliga sexualitet, så får du för min del. Go for it!

Gå till valfri dejtingsite så är det: vill ha något seriöst! Som är eviga mantrat bland tjejerna där. Typ +90% av deltagare.

Men spelet är vad den är. Utbud och efterfrågan stämmer inte riktigt överrens. När kvinnor ger sex för enkelt (åt 10-20% av män) så innebär det att alla män tävlar om mjölket och inte kossan och all ansvar som kommer att ta hem kossan.
Citera
2019-01-09, 11:13
Bannlyst
Citat:
Du måste leva på en annan planet. Kvinnor blir hjärntvättade till att anamma en manlig sexualitet och det där med egoism... Bara sluta. En kvinna som förför män och knullar runt lever inte ut sin kvinnliga sexualitet, men hon nog sjutton blir hon uppmuntrad till att knulla runt av samhället.
Vad vet du om det? Har du som man tolkningsföreträde vad gäller kvinnlig sexualitet?

Jag personligen knullar runt och lever ut min kvinnliga sexualitet precis som alla mina väninnor gör. Så vad du pratar om vet jag inte.
Citera
2019-01-09, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är en smutsig bransch, och den drar ner alla - både "säljare" och "köpare" - i en omänsklig dy.

Alkohol är också skadligt och leder till dekadens i för stora mängder. Men man kan också sköta det snyggt med flaska vin då och då som förgyller vardagen.

Citat:
Hahaha är det "rasblandning" nu helt plötsligt. Och det kommer från någon som sätter på slaviska/thailändska(?) horor på regelbunden basis.

Ursäkta mig, men låt mig bara klargöra att jag är RASIST, jag gillar bara vita nordiska kvinnor. (tyvärr så gillar dom inte mig, svårt att förstå varför)

Om en kvinna inte vill ha en frivilligt så återstår bara två alternativ. Antingen köper man kvinnan eller så våldtar man henne. Att köpa sex är bättre än att våldta, tycker jag i alla fall.

Eller vad gör man när ingen kvinna vill ha en? Sexköpare eller våldtäktsman, vilket är bäst?
Citera
2019-01-09, 11:18
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet
Alkohol är också skadligt och leder till dekadens i för stora mängder. Men man kan också sköta det snyggt med flaska vin då och då som förgyller vardagen.

Ursäkta mig, men låt mig bara klargöra att jag är RASIST, jag gillar bara vita nordiska kvinnor. (tyvärr så gillar dom inte mig, svårt att förstå varför)

Om en kvinna inte vill ha en frivilligt så återstår bara två alternativ. Antingen köper man kvinnan eller så våldtar man henne. Att köpa sex är bättre än att våldta, tycker jag i alla fall.

Eller vad gör man när ingen kvinna vill ha en? Sexköpare eller våldtäktsman, vilket är bäst?

Meditation och isbad är inte så dåligt det heller.

Eller hacka isär de hårda idealen: närma dig en svensk nordisk kvinna: exempelvis en god katolsk lojal polsk kvinna att starta riktig familj med (inte så horiga som ryskor)?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-01-09 kl. 11:20.
Citera
2019-01-09, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet

Inget. Du är inte berättigad till något av alternativen. Inte i Sverige iaf. Sök vård.
Citera
2019-01-09, 11:42
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Förbud är aldrig bra. Bara kolla på vad spritförbudet i 30-talets USA ledde till. Samma med knark, de enda som tjänar pengar på förbud är de som är mest hänsynslösa.
Nu är jag ju en sällsynt cynisk jävel, men jag menar att det fria valet övertrumfar eventuella moraliska eller romantiska inbillningar.
Vill folk knulla för pengar så låt dem för i helvete göra det. Det enda ett förbud åstadkommer är att låta sådana som Al Capone sätta spelreglerna.
Spel, sex, droger, våld.
Det kommer alltid finnas oavsett förbud.
Har inte historien lärt er ett skit?

Vart det finns ett behov (tycka vad man vill om behovet) så finns det någon att förse behoven och sker det utanför lagen kan det komma med massa oönskad smuts. Förbjöd man exempelvis porr (och jag har varit ständig porrkritiker) skulle folk söka sig till deep dark web och där skulle porr existera sida vid sida med barnporr och annat mycket värre skit.

Man kan inte göra sig av med ett behov genom förbud, man kan inte omvända folk från dåliga vanor genom oempatisk moralisering från långt håll (kvinnor som inte ens förstår sig på manlig sexualitet).

Det är nu 5 år och 100 sidor sedan tråden startade och jag tror mig enbart kunna säga en sak som BÅDA sidor skulle hålla med om:

Det mest uppenbara med diskussionen här är att ingen part kommer övertyga andra partern om vad som är rätt och fel.

Det som känns rätt i ena sidan känns helt fel i andra sidan.

Håller ni (alla som läser) med om detta? Eller tror ni att i nästkommande 5 åren någon kommer konverteras av någon dödlig argument från ena eller andra sidan?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-01-09 kl. 12:15.
Citera
2019-01-09, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ixan
Vad vet du om det? Har du som man tolkningsföreträde vad gäller kvinnlig sexualitet?

Jag personligen knullar runt och lever ut min kvinnliga sexualitet precis som alla mina väninnor gör. Så vad du pratar om vet jag inte.

Nähä? Menar du att kvinnor och män har likadan sexualitet? För det är så det låter i mina öron.
Jag får det säkert inte helt rätt, men enligt mig är kvinnor t ex mer selektiva. De är också mer långsiktiga. Sex blir ofta bättre med tiden för tjejer när mer känslor kommer in i spelet. För en kille gäller istället att alla andra tjejer är sexigare än den man just knullat. (Pressa inte någon pojkvän med en kniv runt strupen för det där nu. Jag överdriver bara för att betona skillnader och det stämmer naturligtvis inte för alla, och inte alltid. )

Förklara gärna hur du själv ser det.
Citera
2019-01-09, 12:11
Medlem
Citat:
Nähä? Menar du att kvinnor och män har likadan sexualitet? För det är så det låter i mina öron.
Jag får det säkert inte helt rätt, men enligt mig är kvinnor t ex mer selektiva. De är också mer långsiktiga. Sex blir ofta bättre med tiden för tjejer när mer känslor kommer in i spelet. För en kille gäller istället att alla andra tjejer är sexigare än den man just knullat. (Pressa inte någon pojkvän med en kniv runt strupen för det där nu. Jag överdriver bara för att betona skillnader och det stämmer naturligtvis inte för alla, och inte alltid. )

Förklara gärna hur du själv ser det.
Det är evolutionärt gångbart som kvinna att vara kvalitativ i sin sexuella strategi

Det är evolutionärt gångbart för mannen att vara kvantitativ i sin sexuella strategi.

Testosteron. Finns det vetenskap på området måhända om hur testosteron påverkar sexualitet?
Citera
2019-01-09, 12:19
Avslutad
Citat:

Tråkigt att det inte stämmer för dig. Historien om låset är bara ännu en man-made villfarelse som är till för att skambelägga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in