2019-01-09, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Håller mig kort:

Har aldrig köpt sex men funderingarna finns ju där. Varför vill ni feminister (eller ska jag säga vissa feminister för säkerhets skull) förbjuda mig från att göra det?
Därför att ni köper en annan människa. En utsatt människa som i 99.99% har psykiska problem, drogproblem och har i väldigt många fall haft en vidrig barndom med övergrepp osv.
Ni utnyttjar en utsatt människa och drar personen längre ner i botten för era ”nöjes” skull. Män är så sjukt oempatiska och dumma i huvudet att ni inte fattar att myten om den lyckliga horan inte existerar. Ingen människa vill leva på samhällets absoluta botten om det inte är för att personen redan är extremt utsatt. Det utnyttjar ni. Fy fan vad vidriga och äckliga ni är. Ni borde kastreras!
Citera
2019-01-09, 08:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Kärnfamilj:två vuxna som bor tillsammans, fungerar som en enhet, oftast med icke myndiga barn.

Frånskild med hemmavarande barn borde vara det.
(Utan barn är skit samma)

Det tycker inte jag. Folk skiljer sig pga många olika orsaker, jag kan omöjligt sätta mig över andra människors val och beslut.
Citera
2019-01-09, 08:20
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ixan
Hahah bu hu rasblandning :-( Avundsjuka annars. Denna tråd bevisar tydligt att svenska män är skit och absolut inget att ha.

Kan nån mod.kasta tråden i papperskorgen förresten. ??? Tack på förhand

Varför vill du kasta tråden när du nu har möjlighet att argumentera för att förhindra sexköp?
Citera
2019-01-09, 08:29
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag har läst ikapp lite och kan konstatera följande.

Att det är som vanligt

När män talar om att knulla horor och gå på bordell talas det om den fria viljan och att alla är vuxna.

När det talas om kvinnor som knullar runt och njuter av sin generösa sexualitet och flertalet orgasmer per samlag då är hon en hora som förstör grundbultarna i samhället. Det talas om hur kvinnors sexualitet borde begränsas, om att kvinnor är barn. Det talas om att "knulla runt" inte är bra för kvinnor. Som om förmågan till njutning inte ligger för någon som kan komma 7-10 gånger på raken.

Gud gav kvinnan förmågan till enorm sexuell njutning. Jag tolkar det som att kvinnor borde njuta så jävla mycket de kan.

Men män blir skiträdda: "DET ÄR JU NI KVINNOR SOM SKA HÅLLA SAMMAN SAMHÄLLET GENOM ATT HÅLLA SAMMAN BENEN. MÄÄÄÄHHH DET VAR JU VI MÄN SOM SKULLE FÅ KNULLA RUNT BUUHUUU MAAAAMMMAA NU ÄR JAG LEDSEN!!!".

En del män blev riktigt rädda när kvinnor började njuta av sex. Varför? Därför att många män är egoistiska bortskämda barn.

"Någon måste ju upprätthålla hedern. Jamen det är ju tråkigt och kräver ansvar. Jamen klistra på kvinnor en massa skit om religion och moral så kväver vi deras sexualitet".

Det är därför en del män här ursäktar sin egen låga moral genom att projicera sin skit på kvinnor.

Då har du inte läst mina - trådstartarens - inlägg. Jag menar att om kvinnor kan, får och tillochmed uppmuntras att berika sin djuriska sexualitet (knulla runt med alfahannar) så borde ju även män få berika sin djuriska sexualitet (knulla med unga, prostituerade tjejer). Jag är öppen för att prostitution/ohämmad manlig sexualitet är skadligt för samhället och villig att ta hänsyn till det OM feminister är villiga att erkänna hypergami/ohämmad kvinnlig sexualitet och DESS negativa effekter på samhället.
Jag menar att hyckleriet och "ha och äta kakan"-mentaliteten återfinns hos feminismen. Har jag fel?
Citera
2019-01-09, 08:31
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vackertjej
Därför att ni köper en annan människa. En utsatt människa som i 99.99% har psykiska problem, drogproblem och har i väldigt många fall haft en vidrig barndom med övergrepp osv.
Ni utnyttjar en utsatt människa och drar personen längre ner i botten för era ”nöjes” skull. Män är så sjukt oempatiska och dumma i huvudet att ni inte fattar att myten om den lyckliga horan inte existerar. Ingen människa vill leva på samhällets absoluta botten om det inte är för att personen redan är extremt utsatt. Det utnyttjar ni. Fy fan vad vidriga och äckliga ni är. Ni borde kastreras!

Jag har inte köpt sex. Du har möjligheten att argumentera för varför jag inte ska göra det, men anklagar istället mig för något som jag inte har gjort.
Varför?
Citera
2019-01-09, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag är kvinna men definierar mig inte som feminist (som feminismen har blivit nu med genustrams o.s.v.).

Tja. I Danmark är ju prostitution tillåtet. Och det finns sidor på nätet, där danska män helt öppet sitter och poängsätter och jämför olika namngivna prostituerade kvinnor, ungefär som om de skulle diskutera ett inköp av ett sällskapsdjur t.ex.. Fast i mer nedvärderande termer, än vad någon västerlänning skulle använda om en hund eller en ko, då... "Är hon bra på att kn*lla?" "Ja, fast hon är förbi sitt bäst före-datum nu. Börjar bli lite sladdrig här och där." Var det svar på din fråga..?

Alla människor värderas på detta sätt. Liksom alla företag. Vi är flockdjur, vi bryr oss bara om vilken nytta vi har av varandra. Lyssna på hur människor värderar en viss persons arbetsinsats eller egenskaper i olika sammanhang. Dessutom pratar kvinnor om män på samma sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Vackertjej

En kvinna som tjänar mycket pengar är inte utsatt, hon kan själv välja sina kunder om prostitution är lagligt, då behövs ingen hallick. Det är hallickarna som behandlar kvinnor som skräp.

Den höga empati vi män känner för kvinnor gör givetvis att vi förkastar ett sådant beteende där trasiga kvinnor utnyttjas.

Det är därför bättre köpa sex av unga fräscha tjejer som studerar och behöver lite extrapengar. Många tjejer säljer gärna sex för att kunna köpa nya skor eller en ny telefon. De är inte "utsatta".

Tyvärr har ju naturen skapat män på detta sätt. Vad ska vi göra? Vi vill ju kunna äga och kontrollera kvinnors sexualitet och få en avsugning när det önskas.

Alternativet är ju att vi dör ut, nativiteten går ju ner i hela väst p.g.a av att kvinnor ska vara frigjorda.
Citera
2019-01-09, 08:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Då har du inte läst mina - trådstartarens - inlägg. Jag menar att om kvinnor kan, får och tillochmed uppmuntras att berika sin djuriska sexualitet (knulla runt med alfahannar) så borde ju även män få berika sin djuriska sexualitet (knulla med unga, prostituerade tjejer). Jag är öppen för att prostitution/ohämmad manlig sexualitet är skadligt för samhället och villig att ta hänsyn till det OM feminister är villiga att erkänna hypergami/ohämmad kvinnlig sexualitet och DESS negativa effekter på samhället.
Jag menar att hyckleriet och "ha och äta kakan"-mentaliteten återfinns hos feminismen. Har jag fel?

Fast du kan ju inte jämföra så, eftersom kvinnorna inte betalar "alfahanarna". Dessutom är det en myt att alla kvinnor, eller ens majoriteten, skulle ha sex med "alfahanar". Det finns inte så många av dem att de räcker till alla, och dessutom vill kvinnor ofta ha ömsesidig kärlek också, och den uppstår inte nödvändigtvis med just en "alfahane".

Jag anser för övrigt att det är lika förkastligt när kvinnor köper sex av män, som när män köper sex av kvinnor. Såg en dokumentär om detta en gång; den handlade om medelålders/äldre kvinnor som köpte sex av yngre svarta män i utvecklingsländer. Till att börja med ville de gärna tro att det var kärlek, och att pengarna de överräckte var en frivillig gåva till något specifikt ändamål - typ att mannens syster skulle få gå på en sekreterarskola. Men när tiden gick och de tvingades erkänna att det var prostitution - t.ex. för att de upptäckte att "älskaren" eller "semesterromansen" var gift och hade familj, och att kvinnan i praktiken försörjde hela familjen med sina "gåvor" - så blev de själva lika cyniska och "direkta" i umgänget med de prostituerade männen, som de manliga sexköparna.

Det är en smutsig bransch, och den drar ner alla - både "säljare" och "köpare" - i en omänsklig dy.
Citera
2019-01-09, 09:07
Bannlyst
Citat:
Varför vill du kasta tråden när du nu har möjlighet att argumentera för att förhindra sexköp?
För att den är vidrig. Inget att diskutera. Sedan är det väl knappast jag som har lagen på min sida som ska argumentera för min sak. Lika efterblivet som att argumentera för varför det ska vara olagligt att mörda människor.
Citera
2019-01-09, 09:14
Medlem
Citat:
För att den är vidrig. Inget att diskutera. Sedan är det väl knappast jag som har lagen på min sida som ska argumentera för min sak. Lika efterblivet som att argumentera för varför det ska vara olagligt att mörda människor.
Jämförelserna blir mer och mer stringenta.

Sex är lagligt, också ekonomiskt utbyte mellan man och kvinna. Mord är inte lagligt i någon civilisation i civila tider.
Du menar att lagar inte är ständigt föränderliga utan huggna i sten?
Citera
2019-01-09, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast du kan ju inte jämföra så, eftersom kvinnorna inte betalar "alfahanarna". Dessutom är det en myt att alla kvinnor, eller ens majoriteten, skulle ha sex med "alfahanar". Det finns inte så många av dem att de räcker till alla, och dessutom vill kvinnor ofta ha ömsesidig kärlek också, och den uppstår inte nödvändigtvis med just en "alfahane".

Jag anser för övrigt att det är lika förkastligt när kvinnor köper sex av män, som när män köper sex av kvinnor. Såg en dokumentär om detta en gång; den handlade om medelålders/äldre kvinnor som köpte sex av yngre svarta män i utvecklingsländer. Till att börja med ville de gärna tro att det var kärlek, och att pengarna de överräckte var en frivillig gåva till något specifikt ändamål - typ att mannens syster skulle få gå på en sekreterarskola. Men när tiden gick och de tvingades erkänna att det var prostitution - t.ex. för att de upptäckte att "älskaren" eller "semesterromansen" var gift och hade familj, och att kvinnan i praktiken försörjde hela familjen med sina "gåvor" - så blev de själva lika cyniska och "direkta" i umgänget med de prostituerade männen, som de manliga sexköparna.

Det är en smutsig bransch, och den drar ner alla - både "säljare" och "köpare" - i en omänsklig dy.
Det kanske du gör men det gör inte det feministiska maktetablissemanget bakom sexköpslagen. Svenska kvinnors kärleksimport är en kvinnlig emancipation från den förtryckande primitiva vita mannen.

Det är nog en smutsig bransch ibland. Det är det nog att jobba som socialsekreterare, polis eller lärare också.
Citera
2019-01-09, 09:17
Medlem
Citat:
Har inte sett en enda man i denna tråd som verkar bry sig om att prostitution är en konsekvens av antingen fattigdom eller våld. Att tre av fyra flickor som befinner sig i prostitution i Sverige kommer från fattiga länder.

Är det oviktigt så länge som män får utlopp för sina sexuella frustrationer?

Jo man borde bry sig , men många män som köper sex har inte så hög kärlek för kvinnor och det är ett problem , dessutom när de går till en prostituerad så sänks kärleken ytterligare och andra kvinnor riskerar att drabbas av våld.

Både män och kvinnor borde ta med i beräkningen , vad är det som höjer respektive sänker kärleken.

Sänker kärlek:

- Sexköp

- Otrohet

- Svek

- Att man inte tar hänsyn till den andra personen utan sätter sina behov först.

Det som höjer kärleken är att man gör saker rätt:

- Bryr sig om sin partner.

- Försöker komma sin partner närmar.

- Hjälper sina barn

- Hjälper sina föräldrar

Om man köper sex har man mycket svårare och höja kärleken till kvinnor och även till sig själv. Relationer blir kärlekslösa och helt meningslösa efter ett tag och de som köper sex har mycket större sannolikhet att misslyckas i livet.
Citera
2019-01-09, 09:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet
Tyvärr har ju naturen skapat män på detta sätt. Vad ska vi göra? Vi vill ju kunna äga och kontrollera kvinnors sexualitet och få en avsugning när det önskas.

Alternativet är ju att vi dör ut, nativiteten går ju ner i hela väst p.g.a av att kvinnor ska vara frigjorda.

Så du skyller ditt horande på kvinnors "frigjordhet" och ja, just det, "naturen". (vad nu "naturen" eller det "naturliga" är)

Och vad tusan har ditt horande med nativiteten att göra? Är det hororna du ska göra med barn? Vill de ha barn med dig? Vill de ha barn med en helt ansvarslös man? Du får gärna utveckla, ditt resonemang har ingen röd tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in