Citat:
Ursprungligen postat av
honungsgravling
Vijay Singh var trots sitt icke-atletiska släntrande tydligen en träningsnarkoman. Du kunde alltid hitta honom på rangen nötandes bollar, vad jag minns. Kanske var det till och med Göran Zachrisson som delgav mig den informationen, för sisådär 20+ år sedan.
Golfen hade fler karaktärer förut, på 90-talet. John Daly, Jesper Parnevik, Constantino Rocca, Ian Woosnam, etc.. Till och med extrema tråkmånsar som Nick Faldo, Ernie Els och Payne Stewart hade nån slags märklig dragningskraft. Allt det där försvann ju när Tiger Woods började dominera alla de stora tävlingarna.
Singhs stil och kropp påminde dock mest om en drönare, en soffliggare - jag har hört det du nämner om hans träning också, kanske var det just Zachrisson som var uppgav det i tv på den tiden.
Göran Zachrisson, världsgolfare och rattfylla
Apropå rattfylleri och/eller vidlyftigt liv med alkohol, finns lite att säga om de du räknar upp (Faldo och Els torde vara golfvärldshistoriens främsta torrbollar, i sällskap med Phil Mickelson...).
John "I played my best golf drunk"
Daly är ett säreget kaptiel.
Ian Woosnam har åkt fast för rattfylla.
Tiger Woods världskänd rörande rattfylleri.
Dustin Johnson - världsetta för ett tag sen, numera världstrea - torskade för rattfylleri för antal år sedan.
Rich Beem, festprisse av rang, vinnare av majortävling (PGA Champ.), åkte dit för rattfylla ett par år före majorvinsten.
För att nämna några världsgolfare...
Göran Zachrisson har ju genom åren kommenterat ovan spelare hur många gånger som helst, kanske att han upplevt sig "befryndad" med vissa spelare när det begav sig?...