2019-01-04, 19:36
Bannlyst
Vad finns det för skvaller om Göran Z?

Enligt bekräftade medieuppgifter har G.Z blivit åtalad för grovt rattfylleri. Har han problem med att avhålla sig från brännvinet?
Citera
2019-01-04, 19:40
Medlem
micro113s avatar
Han är väl 80 år?
Så om det här är första gången han åkt dit för alkohol så är det svårt att se att det skulle vara något stort problem i alla fall.
Citera
2019-01-04, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han är väl 80 år?
Så om det här är första gången han åkt dit för alkohol så är det svårt att se att det skulle vara något stort problem i alla fall.
Det hör nog till ovanligheterna att en förstagångsförbrytare beträffande grovt rattfylleri är 80 år gammal. Med en sådan gedigen erfarenhet bakom ratten och i livet bör man tänka till en extra gång innan man sätter sig onykter bakom ratten. Har han måhända minnessvårigheter och begynnande demens?
Citera
2019-01-04, 19:45
Medlem
felixthecats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han är väl 80 år?
Attack dykare i lumpen, fotomodell i ungdomen.
Grym golf kommentator.
Trist historia, trodde han var en riktig gentleman...
Citera
2019-01-04, 19:51
Medlem
Han har väl haft en del hälsoproblem, både cancer och hjärtproblem. Kanske spelat in.
Citera
2019-01-04, 19:52
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre

Enligt bekräftade medieuppgifter har G.Z blivit åtalad för grovt rattfylleri. Har han problem med att avhålla sig från brännvinet?
Vilka är de bekräftade medieuppgifterna?
Skön röst att lyssna på blev lite gaggig senaste åren. Sluta i tid!
Citera
2019-01-04, 19:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det hör nog till ovanligheterna att en förstagångsförbrytare beträffande grovt rattfylleri är 80 år gammal. Med en sådan gedigen erfarenhet bakom ratten och i livet bör man tänka till en extra gång innan man sätter sig onykter bakom ratten. Har han måhända minnessvårigheter och begynnande demens?
Demens kanske ... han är trots allt från generationen där det var tillåtet att dricka rätt mycket och köra ...
Citera
2019-01-04, 19:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vilka är de bekräftade medieuppgifterna?
Skön röst att lyssna på blev lite gaggig senaste åren. Sluta i tid!
Aftonbladet:

Citat:
Den folkkära sportkommentatorn och golfprofilen Göran Zachrisson har åtalats för grovt rattfylleri.

80-åringen säger att han är djupt ångerfull.

– Jag skäms och har aldrig mått så här dåligt, säger han.

https://www.aftonbladet.se/a/bKlzBv
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2019-01-04 kl. 20:00.
Citera
2019-01-04, 22:41
Medlem
Sooks avatar
Bara för att han inte åkt fast innebär det inte att det var första gången han kört full. För hur ofta är det slumpkontroller egentligen. Jag har inte stoppats på åtta år. Kör man då ordentligt och försiktigt så är det ju goda chanser att aldrig åka dit även om man kör regelbundet.
Citera
2019-01-04, 23:46
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Han skrev i den halvtaskiga båttidningen Segling på 80-talet. Utsvävande, kvasifilosofiskt, mångordigt. Han kunde ägna en artikel på fyra sidor åt hur han i lätt bris korsade en mindre fjärd på en vindsurfingbräda. Lägg på tre sidor färgbilder till det så har vi sju sidor om nästan ingenting. Utfyllnadsmaterial.

Som TV-kommentator framstod han som ungefär likadan. Ej godkänt.

Han var en tydlig förebild för den yngre sportjournalisten Jens Lind (f. 59), som också gärna hängav sig åt blomsterspråk. Jag tror dock att Lind stramade upp sig lite med åren. Nuläget har jag inte koll på.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2019-01-04 kl. 23:55.
Citera
2019-01-05, 00:21
Medlem
VarMansPosts avatar
Legenden och djursholmaren Göran Zachrisson minns jag mest för kommenteringen av golftävlingar för kanske 15-30 år sedan. Speciellt en del tävlingar från PGA Tour i USA. Zachrisson är givetvis väldigt golfkunnig men det var snarare regel än undantag att han inte låg i fas med tv-produktionen. Mest hela tiden höll han på med utsvävningar och infall i sändningen. Vissa sändningar var han inte "med i matchen" en enda minut trots sändningstid på ett antal timmar. Rätt fascinerande i sig.

Greg Norman, Bernhard Langer, Fred Funk (något triggade alltid Zachrisson då han såg Funk på banan...) och vidare Mark Calcavecchia, John Daly och Vijay Singh är namn jag kommer att tänka på när jag ser namnet Göran Zachrisson.

Vijay Singh (som vunnit ett par majors och penningligan på USA-touren ett par år) knatade alltid runt på golfbanan på ett egendomligt, såsigt sätt. Göran Zachrisson skulle alltid (varje sändning) försöka vara lite lätt sarkastisk över Singhs släntrande mellan golfslagen. Länge, många år, ville jag stänga av varje gång Zachrisson skulle göra sig lustig över Singhs släntrande stil. Till slut beslutade jag mig för att se det lite grann som en av veckans höjdpunkter...
Citera
2019-01-05, 09:50
Medlem
Han var/är en mycket skicklig golfkommentator. Roligt och intressant att höra när han berättade olika sportepisoder.

Jag hörde dock för många år sedan (typ 90-talet) ett rykte från folk som då arbetade på hotell att han ibland lät andra (tidigare arbetsgivare i mediabranschen) betala hotellnotor, vilket de tidigare arbetsgivarna inte hade någon lust att göra... Det kan ju ha varit missförstånd och att han betalade tillbaka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in