2019-01-09, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
2 domar ? Har du någon källa på det ?

Bra mycket värre brott Glenn nu dömts för vid 58 års ålder. Ett riktigt skambrott. Två våldtäkter. Det går inte ens att jämföra eller likställa med någon ung person som åkt dit för kokain.

Nykter och sund syn på händelsen. Nu är han dömd till tre års fängelse. Monika ger inget friskt intryck. Vad säger man, alla känner någon som blivit våldtagen men ingen känner en våldtäktsman. Monika anser att bo är lättfotad. En ung singelkvinna. Hennes make däremot, som erkänt sitt sexuella infall han är bara VÄRLDENS bästa man som hon litar på....

20 Dec skriver en person i tråden att Glenn har ett konto på någon sida typ knullkontakt. Bara att se vilka vänner han har på fb och deras intressen. Men jag har skrivit det tidigare. Paret har hybris, de tror att bo var en person som aldrig skulle kunna anmäla. Vem skulle tro på henne.

Sen kan man faktiskt fundera över Monikas roll i det hela. Hon påstår själv i förhör att hon är lättväkt. Maken planerade trekant med frun säger han själv. Advokaterna vill ta ut extra arvoden för att de sprungit så mycket med ärenden mellan honom och frun. Sen påstår Glenn senare att frun inte viste något om hans planer. Ha ha yes vilken dåre går på detta ??!!

Det fanns nog goda skäl för bo att inte våga ropa på hjälp. Vem skulle hjälpa henne ? Monika och Glenn tycks hålla varandra om ryggen. Expressen skrev tidigare att hustrun begärt skilsmässa utan att ha sökt henne för en kommentar vilket jag tidigare tog upp. Stoppa pressarna har en rubriksättning men i brödtexten står att läsa att båda inkommet med skilsmässoansökan och att nu båda tagit tillbaka den. Sluga jävlar.....

Ursäkta, varför kallar flera av er i tråden JB för BO eller bo. Bara en genuin undran, jag är nyfiken.
Citera
2019-01-09, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Ursäkta, varför kallar flera av er i tråden JB för BO eller bo. Bara en genuin undran, jag är nyfiken.
Eh... för att det är det hon är i den här historien.
Citera
2019-01-09, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjaswesniper
Tvingade G henne att komma över till honom och suga hans kuk?
Nej hon gjorde själv ett val att följa med en dubbelt så gammal man hem, vad fan trodde hon? Att dom skulle leka med dockor med alkohol och droger i blodet.
Den här dumma horan får inte en gnutta sympati från mig, hon borde skjutas för att hon är en hjälplös liten hora.

Du läser inte trådar va? Eller fup? Iofs, jag kan inte klandra dig, det blir ju roligare om man får hitta på skiten själv. Hade exv varit jävligt kul om hon klättrat in genom ett fönster, slitit Glenn ur sängen under pistolhot, dragit av sig alla kläder, tvingat honom att tillfredsställa henne oralt, svalt pistolen (som ju såklart var gjord av choklad) och sen anmält honom för våldtäkt... Men så var det ju inte heller. Fan, jag borde inte läst på!
Citera
2019-01-09, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Eh... för att det är det hon är i den här historien.

Tack för svar, men vad är man när man/hon är bo? Jag är väl korkad men jag fattar inte....
Citera
2019-01-09, 00:46
Medlem
Citat:
Tack för svar, men vad är man när man/hon är bo? Jag är väl korkad men jag fattar inte....
BO=brottsoffer
Citera
2019-01-09, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diversus
Men nu åkte ju GS precis dit på ett orimligt hårt straff för två våldtäkter trotts att inget våld eller hot har förekommit.

Hur får du ihop det egentligen?

Jag tror att LawNumberSix menade att folk i den fina världen inte åker fast för sina narkotika brott.....
Citera
2019-01-09, 01:27
Medlem
Citat:
😃 Ha ha, ok tack för svar då fattar jag. Men ingen kallar Glenn för fö=förövaren?
Han kallades MGM=misstänkt gärningsman från början. Men när alla i tråden vet vem det är, och hans namn blev ju tidigt offentligt (alltså kunde läsas i allmänna offentliga handlingar) så brukar man använda initialerna istället. Bo:s brukar av goda skäl inte outas. Speciellt när de är sekretessbelagda i alla off. handlingar.
Citera
2019-01-09, 01:33
Medlem
Citat:
Sorry, jag missförstod din fråga. Det var inte meningen att verka störig. Uppfattade det som att du undrade varför JB kallades brottsoffer. Men jag ser att saken nu är utredd.
Citera
2019-01-09, 02:25
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaswesniper
Tvingade G henne att komma över till honom och suga hans kuk?
Nej hon gjorde själv ett val att följa med en dubbelt så gammal man hem, vad fan trodde hon? Att dom skulle leka med dockor med alkohol och droger i blodet.
Den här dumma horan får inte en gnutta sympati från mig, hon borde skjutas för att hon är en hjälplös liten hora.

Du verkar ha missat några viktiga bitar i handlingen. Hon följde inte alls med GS hem. Hon skulle jobba i Monicas café som hon gjort förut. Monica är GS fru.

BO skulle därför sova hos dem medan hon jobbade i caféet. Och det var när BO (och även Monica) sov inför arbetet nästa dag, som GS kom in i hennes rum utan att ha fått en inbjudan och utan att de flörtat under kvällen. Detta är både GS och BO överens om.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-01-09 kl. 02:29.
Citera
2019-01-09, 02:28
Medlem
Kan någon uppdatera mig i hur det blev två fall av våldtäkt?

GS kom in till JB och tog av henne kläderna för att sedan slicka och pulla henne?
Han säger att de avbröt för att han tappade lusten när hon inte ville ha trekant med frun och då går de ut och röker?
Hamnade de i säng igen för en upprepning av första sessionen?
Därefter sticker JB därifrån och ringer Polisen. Har jag missuppfattat?
Kan någon dra korrekta förloppet för mig? I vilket skede började hon spela in händelsen?
Senast redigerad av Delikatessen 2019-01-09 kl. 02:30.
Citera
2019-01-09, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delikatessen
Kan någon uppdatera mig i hur det blev två fall av våldtäkt?

GS kom in till JB och tog av henne kläderna för att sedan slicka och pulla henne?
Han säger att de avbröt för att han tappade lusten när hon inte ville ha trekant med frun och då går de ut och röker?
Hamnade de i säng igen för en upprepning av första sessionen?
Därefter sticker JB därifrån och ringer Polisen. Har jag missuppfattat?
Kan någon dra korrekta förloppet för mig? I vilket skede började hon spela in händelsen?

Leif GW Persson sågar GS i Expressen idag:
GW om fotbollsprofilen: ”Han fattar inte nånting”

Kriminologen Leif GW Persson menar att brottet är ett resultat av två olika världar som har kolliderat.

– Det är förmodligen så illa att han inte fattar nånting, säger Persson i TV4:s "Brottsjournalen".
https://www.expressen.se/sport/fotboll/gw-om-fotbollsprofilen-han-fattar-inte-nanting/
Kriminologen Persson tycker att domen är väldigt intressant att läsa.

– För den visar på en kollision mellan två olika världar. Dels är det den värld som den åtalade mannen lever i, uppenbarligen styrd av sitt ohämmade driftsliv och med i stort sett obefintlig driftskontroll. På andra sidan den värld som kvinnan lever i och det blir en frontalkollision mellan dem. Hon förstår ingenting, han förstår ingenting och utfallet blir förskräckligt, säger Persson i programmet.
Jag får ungefär samma känsla av en del killar som skriver om fallet här på Flashback. De fattar inte heller någonting. Och de kan inte förstå att det som på Flashback kallas "överrasknings-sex" verkligen kan vara en våldtäkt, också om det begås av en svensk man.
Citera
2019-01-09, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Leif GW Persson sågar GS i Expressen idag:
GW om fotbollsprofilen: ”Han fattar inte nånting”

Kriminologen Leif GW Persson menar att brottet är ett resultat av två olika världar som har kolliderat.

– Det är förmodligen så illa att han inte fattar nånting, säger Persson i TV4:s "Brottsjournalen".
https://www.expressen.se/sport/fotboll/gw-om-fotbollsprofilen-han-fattar-inte-nanting/
Kriminologen Persson tycker att domen är väldigt intressant att läsa.

– För den visar på en kollision mellan två olika världar. Dels är det den värld som den åtalade mannen lever i, uppenbarligen styrd av sitt ohämmade driftsliv och med i stort sett obefintlig driftskontroll. På andra sidan den värld som kvinnan lever i och det blir en frontalkollision mellan dem. Hon förstår ingenting, han förstår ingenting och utfallet blir förskräckligt, säger Persson i programmet.
Jag får ungefär samma känsla av en del killar som skriver om fallet här på Flashback. De fattar inte heller någonting. Och de kan inte förstå att det som på Flashback kallas "överrasknings-sex" verkligen kan vara en våldtäkt, också om det begås av en svensk man.

Nu var det inte så att jag ifrågasatte huruvida det var våldtäkt eller inte. Det har Tingsrätten bedömt bättre redan!
Jag undrade om förloppet och om det var två separata händelser under natten. Blev hon utsatt en gång först, tog en cigarett och sedan ett övergrepp till som spelades in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in